Pereiti į pagrindinį turinį

Klientai jaučiasi mulkinami: vietoje pinigų – automatiniai laiškai

2020-10-22 02:00

Dėl karantino atšaukti skrydžiai ir nepatenkintų žmonių antplūdis – tikroji priežastis, kodėl stringa bendravimas ir pinigų už bilietus grąžinimas, ar tai tik pretekstas mulkinti klientus?

Kreipėsi: Europos vartotojų centras sulaukė 17 vartotojų skundų dėl tickets.lt veiklos, daugiausia – dėl negrąžintų pinigų už atšauktus skrydžius. Kreipėsi: Europos vartotojų centras sulaukė 17 vartotojų skundų dėl tickets.lt veiklos, daugiausia – dėl negrąžintų pinigų už atšauktus skrydžius. Kreipėsi: Europos vartotojų centras sulaukė 17 vartotojų skundų dėl tickets.lt veiklos, daugiausia – dėl negrąžintų pinigų už atšauktus skrydžius.

Ne vienas tickets.lt klientų tvirtina, niekaip nesulaukiantys pinigų už neįvykusias keliones, nors oro linijos šiam tarpininkui, anot klientų, jau seniai yra grąžinusios reikiamas sumas.

Dėl koronaviruso su didžiulėmis bėdomis susidūrė valstybės, bendrovės, gyventojai. Viena grupė nukentėjusiųjų – iki šiol neatgavę pinigų už atšauktus skrydžius keliautojai.

Nesunku suprasti, kad taip nutiko dėl dingusių pajamų, o išlaidos personalo atlyginimui, įvairiems mokesčiams liko. Tačiau nukentėjusieji piktinasi bandymu slėptis ir jų laiškų, skambučių ignoravimu.

"Ilgai laukėme ir tylėjome, bet nebeliko kantrybės. Esame visiškoje neviltyje ir nežinioje. Mūsų pinigai už bilietus kabo kažkur ore arba pas kažką sąskaitoje. Neturime galimybės ne tik susigrąžinti pinigų, bet ir bent jau pabandyti pakeisti datą, gauti kuponus ar dar kažką. Ką mums daryti, kur kreiptis? Norime atsakymų iš šių aferistų. Tikiu, kad tokie esame ne vieni", – "Kauno dienai" emocingai situaciją išdėstė Brigita, viena skrydžių bilietų platintojo tickets.lt klienčių.

Kelionės į JAV bilietus ji įsigijo dar pavasarį. Tam ji pasirinko jau minėtą tickets.lt, kurį aptiko per paieškos sistemas. "Iš pirmo žvilgsnio svetainė atrodo patikima, viskas lietuvių kalba, skrydžio kaina adekvati ir panaši į kitų, datos tinka, atsiliepimų lyg ir yra, viskas gerai – perkame. Tačiau vėliau prasidėjo linksmybės" , – teigė moteris.

Klientų žiniomis, aviakompanijos bilietų platintojui pervedė pinigus už neįvykusius skrydžius, tačiau tickets.lt neskuba atsiskaityti. (Interneto nuotr.)

Ji nurodė, kad skrydžio iš Vilniaus į Bostoną su persėdimu Frankfurte bilietus pirko kovo 11 d., dar iki karantino ir masinio skrydžių atšaukimo. Kelionei pasirinko antrą rugpjūčio pusę. Prasidėjus karantinui, tikėjosi, kad iki vasaros viskas nurims. Liepą nusprendė susisiekti su tickets.lt, tačiau kaip teigė, "tai buvo ir iki pat šiol liko absoliučiai neįmanoma".

Ilgai laukėme ir tylėjome, bet nebeliko kantrybės. Esame visiškoje neviltyje ir nežinioje. Mūsų pinigai už bilietus kabo kažkur ore arba pas kažką sąskaitoje.

Nepavyksta susisiekti

"Paskambinus į klientų aptarnavimo centrą Lietuvoje, angliškai atsiliepia autoatsakiklis ir liepia rinktis rusų kalbą. Ima pyktis, nes jau matyti, kad kažkas čia ne taip, bet gerai, bandau toliau, nes tiesiog reikia su kažkuo susisiekti. Tačiau telefonu niekas neatsiliepia. Skambinome kone į vis esančias atstovybes – jokio rezultato. Niekas nekalba ir niekas neatsiliepia. Rašėme laiškus visais įmanomais e.pašto adresais, pateikėme užklausas per jų svetainę dėl bilietų / pinigų grąžinimo. Tačiau tuščia", – stebėjosi pašnekovė.

Tiesa, kartą per mėnesį ji gauna laiškus, kuriuose yra bendra informacija, kad "dėl didelio srauto nespėjama atsakyti į visus laiškus". Taip pat teigiama, kad šiuo metu esą bendraujama su oro bendrovėmis ir netrukus bus atsakyta į keleivių laiškus. Ji yra gavusi ir automatinį laišką, kad užklausa dėl pinigų grąžinimo yra apdorojama. Tuomet kiek lengviau atsikvėpė – dar liko vilties, kad kažkas pajudės, bet neilgam. Iki šiol – jokio dialogo ir informacijos.

"Skrydžio vykdytojas "Lufthansa" pranešė, kad mūsų skrydis yra atšauktas ir nebus vykdomas, o tickets.lt linki mums malonaus skrydžio ir net neinformuoja, kad skrydis yra atšauktas! Gavau kelis automatizuotus, kelis lyg ir personalizuotus laiškus, bet realiai nieko konkretaus. Nesulaukiau net laiško,  kuriame būtų bent jau minima, kad taip, jūsų skrydis buvo atšauktas ar dar kas. Skrydžio dieną gaunu SMS žinutę su palinkėjimu malonaus skrydžio, reiso numeriai, laikai ir visa kita", – piktinosi moteris.

Ji už bilietus pirmyn ir atgal su bagažo ir kitais mokesčiais sumokėjo 1 118 eurų. Į institucijas pagalbos susigrąžinant pinigus ji dar nesikreipė. "Kažkaip vylėmės, kad viskas bus gerai", – teigė skaitytoja.

Kainavo 3 tūkst. eurų

It musę kandusi kol kas liko ir Dovilė. Ji kartu su keturių asmenų šeima turėjo skristi maršrutu Port Vila–Singapūras–Port Vila. "Mes dar nieko neatgavome, nors oro linijos atsiuntė dokumentus, pagrindžiančius pinigų pervedimą tickets.lt už mūsų skrydžius dar rugpjūčio pradžioje. Abejoju, ar taikiuoju būdu kažkas įvyks, nes su jais neįmanoma susisiekti", – "Kauno dienai" teigė Dovilė.

Ji per tickets.lt įsigijo bilietų už 3 tūkst. eurų. Norėdama atgauti pinigus moteris, kaip pasakojo, kreipėsi į Europos vartotojų teisių apsaugos tarnybą. Jos skundas dar neišnagrinėtas. "Terminai ten labai ilgi, bet viskas jau perduota", – sakė Dovilė ir pridūrė, kad Singapūro oro linijos, kurios turėjo skraidinti, iš savo pusės viską sutvarkė ir jai padeda, kiek gali.

Tickets.lt norinčiuosius su jais susisiekti ir dabar dar tikina, kad komunikacija stringa tik dėl labai daug užklausų. (Asmeninio archyvo nuotr.)

Bandė grįžti namo

Kornelija su vyru laukia, kol tickets.lt jiems grąžins daugiau kaip 600 eurų. "Niekas nieko negrąžino, net į pokalbius nesileidžia. Ir skambinau, ir rašiau laiškus. Vis tempia gumą: palaukite, palaukite. Atėjo atsakymas, kad pinigų negrąžins, bet galiu pasirinkti skrydį iki gruodžio paskutinės dienos. Šis pasiūlymas mūsų netenkina", – dienraščiui sakė moteris.

Norvegijoje dirbusi pora per tickets.lt užsisakė skrydžius namo į Lietuvą. Pirmasis skrydis, turėjęs įvykti balandžio 6 d., buvo atšauktas. Tai ji sužinojo, kaip pasakojo, iš "Airbaltic". Tickets.lt tylėjo, o po dviejų dienų po atšaukto skrydžio atsiuntė laišką, kad skrydžio nebus.

"Vos sužinojusi pateikiau prašymą grąžinti lėšas už bilietus. Nesulaukusi atsakymo pakeičiau datą. Per šimtą kartų tik prisiskambinau. Pakeitė į balandžio 15 d. Ir ką. Vėl žiūriu feisbuko naujienas, o ten – "Airbaltic" atšaukė skrydžius iki gegužės 12 d. Iš tickets.lt – jokių naujienų", – pasakojo Kornelija.

Anot jos, už pirmuosius bilietus sumokėjo virš 300 eurų. Dar tiek pat teko primokėti keičiant bilietus į skrydžio, kuris taip pat ir neįvyko. Į Lietuvą grįžo autobusu ir keltu.

"Liūdi dėl naujienų"

Kovo 17 d., kai Lietuvoje įsigaliojo karantinas, tickets.lt feisbuke paskelbė pranešimą, kad jų "komunikacijos kanalai yra perkrauti", nes oro bendrovėms masiškai atšaukiant skrydžius padaugėjo kreipimųsi.

Asmeninio archyvo nuotr.

Po dviejų dienų jau rašė, kad "ypač liūdi dėl naujienų apie sienų uždarymą ir skrydžių atšaukimą", bet visus ragino likti namie. "Tickets.lt, kaip ir visas TTN holdingas, palaiko pasaulinę iniciatyvą ir liks namuose tiek laiko, kiek prireiks, siekiant sustabdyti COVID-2019 plitimą. Iki šios dienos beveik visi mūsų darbuotojai dirba iš namų. Tai neturės jokios įtakos mūsų įsipareigojimų klientams vykdymui ir padės greičiau įveikti situaciją", – tikino tickets.lt.

Į "Kauno dienos" raštu pateiktus klausimus tickets.lt neatsakė.

Kreipėsi 17 žmonių

Tickets.lt klientai į policiją nesikreipė, tačiau pagalbos ieškojo Valstybinėje vartotojų teisių apsaugos tarnyboje (VVTAT).

"Tarnybos struktūrinis padalinys Europos vartotojų centras sulaukė 17 vartotojų skundų dėl minimo tarpininko veiklos, iš jų 7 skundai buvo išspręsti vartotojų naudai, 2 skundai išspręsti ne vartotojų naudai ir dar 8 skundai šiuo metu yra nagrinėjami. Dažniausiai vartotojai kreipiasi dėl negrąžinamų pinigų už atšauktus skrydžius. Atsižvelgiant į tai, kad minimas tarpininkas yra registruotas Austrijoje, vartotojų skundai yra nagrinėjami tarpininkaujant Europos vartotojų centrui Austrijoje", – "Kauno dienai" komentavo centro atstovai.

VVTAT Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vyresniosios patarėjos Natalijos Jarmulkovič atsiųstame Europos vartotojų centro komentare teigiama, kad už pinigų grąžinimą atšaukus skrydžius yra atsakingas oro vežėjas.

"Šiuo atveju tickets.lt veikia kaip tarpininkas, todėl jeigu vartotojai kreipiasi į tarpininką, prašydami grąžinti pinigus už atšauktus skrydžius, tarpininkas turi grąžinti vartotojų sumokėtus pinigus iš karto po to, kai oro vežėjas atlieka grąžinimą tarpininkui. Jei oro vežėjas neatlieka grąžinimo tarpininkui arba vartotojui nepavyksta susisiekti su tarpininku, dėl pinigų už atšauktą skrydį grąžinimo vartotojai taip pat gali kreiptis tiesiogiai į oro vežėją", – patarė centro atstovai.

Tarnybos struktūrinis padalinys Europos vartotojų centras sulaukė 17 vartotojų skundų dėl minimo tarpininko veiklos.

Tuo atveju, jei vartotojai nesulaukia pinigų grąžinimo iš tarpininko, o oro vežėjas patvirtina, kad pinigų grąžinimas tarpininkui buvo atliktas, vartotojai turi teisę kreiptis nemokamos pagalbos į Europos vartotojų centrą Lietuvoje (www.ecc.lt, tel. +370 5 265 0368, e.p. [email protected]), kuris tarpininkauja sprendžiant skundus su kitose ES šalyse, Islandijoje, Norvegijoje ir Jungtinėje Karalystėje įsisteigusiu pardavėju / paslaugų teikėju.

"Atkreipiame dėmesį, kad kreipiantis į Europos vartotojų centrą Lietuvoje svarbu pateikti tikslią informaciją ir visus būtinus dokumentus", – pridūrė centro atstovai.

Policijos departamento Komunikacijos skyriaus vedėjas Ramūnas Matonis "Kauno dienai" teigė, kad skundų dėl tickets.lt negauta, bet jeigu žmonės kreipsis, bus tiriama.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų