Per pastaruosius kelerius metus Kaune kelias nedideles žiedines sankryžas įrengę komunalininkai buvo priversti jas ne kartą taisyti.
"Manau, kad tie žiedai – eilinis pinigų grobstymo atvejis. Patys žiedai nei šiokie, nei tokie – maži, o ir padaryti bet kaip – byra nepraėjus nė metams", – "Kauno dienai" Jiesios pl. sankryžas įrengusius kelininkus skundė vairuotojas Kęstutis Daubaras.
Komunalininkų pagalbos jau prireikė abiem pernai Jiesios pl. įrengtoms žiedinėms sankryžoms.
Vis dėlto Kauno miesto savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis sankryžas įrengusius kelininkus gynė. Jo aiškinimu, žiedai neatlaikė pernelyg didelės apkrovos. Ją viršija "Rail Baltica" projektą įgyvendinančių statybininkų sunkiasvoriai automobiliai.
"Skaičiuota, kad šiomis sankryžomis nevažinės sunkesni kaip 24 tonų automobiliai, o jų pakrauti sunkvežimiai sveria 40 tonų. Tai sankryžoms padaro daug žalos, tačiau uždrausti važiuoti negalime, nes jie neturi kito kelio", – teigė A.Pakalniškis.
Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas tikino, kad išgautas pažadas, jog baigę geležinkelio atkarpos klojimo darbus statybininkai sutvarkys ne tik žiedines sankryžas, bet ir dėl sunkiasvorio transporto srauto atsiradusius gatvių pažeidimus.
Mažos žiedinės sankryžos kenčia ne tik Jiesios pl. Nuolatinės priežiūros reikia ir Vaišvydavos bei Radvilėnų pl. sankryžoms.
Dėl Radvilėnų pl. žiedinės sankryžos apgadinimų A.Pakalniškis taip pat kaltino sunkvežimių vairuotojus. Sunkiasvorio transporto eismas Žaliakalnyje gerokai apribotas, tačiau vis pasitaiko užklystančių vilkikų, kurie priversti važiuoti tiesiai per mažą žiedą, nes nebeturi kitos išeities. Visus apgadinimus kol kas taiso žiedą įrengusi bendrovė, nes dar nesibaigė garantinis priežiūros laikotarpis. Šios žiedinės sankryžos atsisakyti neketinama, mat kol jos nebuvo sankryža buvo laikoma viena pavojingiausių Kaune.
Kelininkams reguliariai lankyti tenka ir žiedą Vaišvydavos pl.
"Pats žiedas įrengtas gerai, bet ten yra įkalnė, todėl nuolat plaunamas kelkraštis. Tenka periodiškai jį tvirtinti", – aiškino A.Pakalniškis.
Komentaras
Visvaldas Matijošaitis, "Vieningo Kauno" frakcijos atstovas
Į miesto tarybą išrinkti "Vieningo Kauno" atstovai iškart pasiteiravo, kiek nekokybiškų įvairių rangovų atliktų gatvės remonto darbų savivaldybė buvo nurodžiusi perdaryti. Atsakymas šokiravo – savivaldybės vadovai nebuvo pateikę nė vienos pretenzijos. Tokia miesto vadovų politika tęsėsi dešimtmečius. Dabar savivaldybė jau pateikia prašymus perdaryti blogai atliktus darbus, tačiau tai daro labai vangiai. Miesto vadovai privalo atsakingiau kontroliuoti, kaip išleidžiami miestiečių pinigai ir investuoti į profesionalią darbų techninę priežiūrą. Visai nesvarbu, kiek savivaldybė skirs pinigų keliams remontuoti, jei nebus užtikrinama darbų kokybė. Meras Andrius Kupčinskas sąmoningai arba to nežinodamas vengia skirti turimus resursus miesto ūkinio darbams prižiūrėti. Tuo bendrovės naudojasi: atmestinai valomos gatvės, savivaldybės užsakymu statomi kartoniniai daugiabučiai, gatvės lopomos taip, kad po pusmečio vėl atsiveria dar didesnės duobės. Pavyzdžiai: žiedai Jiesios ir Vaišvydavos pl. Pastarąjį remontuoti teko jau kelis kartus. Regis, tas pats laukia ir kitų žiedinių sankryžų. Manau, kad taip yra todėl, jog sankryžos suprojektuotos per mažos, nenumatomas tinkamas vandens nubėgimas bei neužtikrinama tinkama darbų techninė priežiūra.
Naujausi komentarai