Pereiti į pagrindinį turinį

Kultūros antplūdis mieste nesutrikdė kelininkų ritmo

2022-09-03 02:00
DMN inf.

Šiais metais Kaunas didžiuojasi išskirtiniu Europos kultūros sostinės titulu: aibė renginių, aktyvių vietos bendruomenių plėtojamų iniciatyvų, originalių performansų ir parodų. Miesto erdvės pilnos vietos smalsuolių ir svečių. Nepaisant neeilinio šurmulio, įprastas miesto gyvenimas tęsiasi – įgyvendinami nauji projektai, skirti kauniečių patogumui. Nuolat augantys eismo srautai, besiplečiančių gyvenviečių situacija reikalauja pertvarkyti ir transporto infrastruktūrą.

Veiksmas: grandioziniai pokyčiai vyksta Ateities plente. Veiksmas: grandioziniai pokyčiai vyksta Ateities plente.

Saugesnė gatvė Eiguliuose

S.Žukausko gatvė šią vasarą sulaukė kelininkų. Tvarkoma atkarpa nuo Savanorių prospekto ir Birželio 23-iosios gatvės sankryžos. AB „Kauno tiltai“ atliks kapitalinį kelio remontą kone 1,5 km ruože nuo Savanorių prospekto iki žiedo, esančio Šiaurės prospekte. Partneriai, kurie atsakingi už vandens nuotekų sistemos įrengimą, visoje gatvėje keis lietaus surinkimo šulinius, kiti – įrengs apšvietimą. Be to, eismui reguliuoti ir saugumui didinti S.Žukausko ir Statybininkų gatvių sankryžoje atsiras šviesoforas. Taip pat visoje gatvėje numatyta sudėti naujus bortelius. Bus klojama trijų sluoksnių asfalto danga. Dėl šių pokyčių eismo dalyviai patirs šiek tiek laikinų nepatogumų, nes epizodiškai susiaurės važiuojamoji kelio dalis. Net ir atlikdami gatvės remontą, kelininkai turi užtikrinti miestiečių mobilumą viešuoju transportu. Į tai atsižvelgdami bendrovės atstovai planuoja darbus. Juos objekte numatyta pabaigti iki kitų metų rudens.

Kitas svarbus atnaujinimas, kurio itin laukia pėstieji ir dviratininkai, – bus įrengiami nauji takai. Senieji takeliai buvo skirti tik keliauti pėsčiomis, tačiau po kapitalinio remonto šia zona galės riedėti ir dviratininkai. Ne tik akis badė, bet ir nesaugu buvo vaikščioti dėl per daugelį metų sulūžusių ir deformuotų plytelių. Tad išardžius šią nusidėvėjusią dangą ir paklojus naują, pakeitus nuolydžius, sudėjus bortelius, įdiegus naują apšvietimo sistemą ir sutvarkius aplinką, S.Žukausko gatvė, neabejojama, taps erdve, užtikrinančia malonesnes keliones ir susisiekimą visiems.

Pagaliau: S.Žukausko gatvė šią vasarą sulaukė kelininkų. „Kauno tiltų“ nuotr.

Iššūkiai Radvilėnų plente

Kauniečiams puikiai pažįstamas Radvilėnų plentas, jungiantis Tunelio ir Kipro Petrausko gatves, taip pat sulaukė kelininkų dėmesio.

Nuo liepos užvirę rekonstrukcijos darbai serpantinu vingiuojančiame 1,2 km ruože tęsis iki kitų metų liepos. AB „Kauno tiltai“ darbų vadovas Michailas pasakoja, kad šio objekto būklė buvo itin prasta ir nepritaikyta pėsčiųjų poreikiams: „Iki šiol buvo nesaugu norintiesiems eiti plento pakraščiu. Čia – intensyvus eismas, staigūs posūkiai, tankiai suaugę medžiai. Keblu ir pavojinga važiuoti ir dviračiu. Buvo tik atitvarai ir už jų itin siauras išmintas takelis, visai nepritaikytas saugiai judėti.“

Todėl kelininkų laukia išties nemažai darbų: iš pradžių išardyta sena asfalto danga, kelio atitvarai, apšvietimo konstrukcijos. Bus išplatinta aikštelė prie Zoologijos sodo ir padidintas automobilių stovėjimo vietų skaičius. Visi rekonstruojamo ruožo šlaitai bus įrėminti apsaugine sienute – tai apsaugos ir važiuojamąją dalį, ir pėsčiųjų takus nuo šlaitų slinkimo grėsmės. Su miesto savivaldybe yra suderintas kai kurių medžių išsaugojimas. Kol vyksta remontas, jie apdėti lentelėmis, taip išvengiant galimo mechanizmų kliudymo.

Taip pat numatyta sutvarkyti seną, prastos būklės pralaidą, einančią skersai kelio. Be šios, „Kauno tiltų“ atstovas mini ir dar vieną – itin seną ir laikomą paveldosaugos objektu: „Šios išskirtinės pralaidos nerekonstruosime, tačiau nuo jai tenkančių apkrovų apsaugosime apdėdami ją betoninėmis plokštėmis.“

Tam tikrus darbus atliks ir kitos miesto įmonės, atsakingos, pavyzdžiui, už lietaus nuotekų trasos klojimą, šulinėlių įrengimą. Tai leis efektyviau surinkti lietaus vandenį. Už atraminės sienutės įrengtas vandens latakas surinks visą vandenį iš parko ir bus nukreiptas žemyn.

Kitos įmonės pasirūpins apšvietimu, sumontuos naujus žibintus, šviestuvų atramas. „Labai tikimės, kad, sparčiai dirbdami, dar metų pabaigoje galėsime pakloti pirmąjį naujo asfalto dangos sluoksnį, kad galėtume atnaujinti eismą. Žinoma, kiti darbai tęsis jau pavasarį, pasibaigus technologinei pertraukai“, – planus dėstė Michailas.

Dar vienas svarbus dalykas – lygiagrečiai vykdoma Kauno zoologijos sodo rekonstrukcija. „Kadangi plušame Zoologijos sodo kaimynystėje, jaučiame įsipareigojimą nesutrikdyti ir jų darbų ritmo, kad galėtų sėkmingai ir laiku finišuoti ir atsiverti visuomenei. Intensyviai darbuodamiesi, siekiame užtikrinti sklandžius logistikos procesus, kad Zoologijos sodo atstovams nekiltų kliūčių atvežti statybinių medžiagų ir pašarų sode likusiems gyvūnams“, – pasakojo darbų vadovas.

Įvertino: „Kauno tiltų“ darbų vadovas Michailas pasakoja, kad Radvilėnų plento būklė buvo itin prasta. „Kauno tiltų“ nuotr.

Lietuvos zoologijos sodo direktoriaus pavaduotojo Lauro Stacevičiaus teigimu, dviejų projektų įgyvendinimas vyksta gana sklandžiai.

„Situacija tikrai neeilinė. Vyksta ne tik Radvilėnų plento rekonstrukcijos darbai, bet ir viso Lietuvos zoologijos sodo renovacija. Kita vertus, laikas dėl susidubliavusių darbų gana palankus: lankytojams būtų neįmanoma patekti į sodą. Renovacijos projekto vykdymas tikrai nestabdomas ir bendru sutarimu užtikrinamas visos sunkiosios technikos patekimas į Zoologijos sodo statybų aikštelės teritoriją. Taip pat nesutriko ir būtinoji logistika, kuri reikalinga sode esantiems gyvūnams aprūpinti ir vykdomoms išvažiuojamosioms edukacijoms. Sunkiau yra darbuotojams, nes atvykti į darbą užtrunka ilgiau. Vis dėlto visi suprantame tikslą ir labai džiaugiamės „Kauno tiltų“ vykdomais darbais, todėl laikini nepatogumai tikrai negąsdina“, – sakė direktoriaus pavaduotojas.

Po renovacijos Lietuvos zoologijos sodas pasikeis neatpažįstamai: statomi nauji pastatai, kai kurie pastatai ir voljerai atnaujinami. Bus įrengtas tiltelis su liftu neįgaliesiems, jungsiantis viršutinę ir apatinę sodo dalis. Numatoma Lietuvos zoologijos sodo renovacijos darbų pabaigos data – 2023 m. birželio pabaiga.

Kokių iššūkių kelia pati plento rekonstrukcija? Michailas tikino, kad tai natūrali bet kokių darbų dalis. Dirba nemažai subrangovų, partnerių, tad vieniems dėl kokių nors priežasčių vėluojant vykdyti įsipareigojimus, pašlyja tolesni darbų etapai ir reikia ieškoti skubių išeičių.

Kitas Radvilėnų plento rekonstrukcijos ypatumas – dėl didelio medžių tankio sunkiai prasibraunantys signalai, reikalingi 3D technologijomis valdomai įrangai. Tačiau „Kauno tiltų“ darbų vadovas to itin nesureikšmina, mat lygiai taip pat kokybiškai galima dirbti pasitelkiant nivelyrus, tik šiuo būdu ilgiau užtrunkama.

„Po kiekvieno darbų etapo ateina džiaugsmas ir pasididžiavimas savo komandos bendru darbu. Po visko pagalvoju: šaunuoliai, pavyko – rezultatas tarnaus visiems“, – reziumavo pašnekovas.

Grandioziniai darbai

Nuo pavasario darbai užvirė ir Ateities plente. Čia rekonstruojama 4 km ilgio atkarpa, kuri yra Kauno pietrytinio aplinkkelio dalis. Dvejus metus truksiančiame projekte darbuojasi ir AB „Kauno tiltai“. Įmonė atsakinga už Ateities plento tęsinio nuo Palemono gatvės iki T.Masiulio gatvės pirmojo etapo 1 atkarpos įgyvendinimą. Tai beveik 14 mln. eurų vertės objektas, kuris įgyvendinamas nuo paruošiamųjų, žemės, vandens nuvedimo, dangų konstrukcijų įrengimo darbų. Pabaigoje bus pasirūpinta kelio ženklais, ženklinimu, apsauginiais atitvarais.

Naujai įrengiamo pietrytinio aplinkkelio atkarpa bus B kategorijos (skirta miesto tranzitui) gatvė su dviem eismo juostomis. Vietose, kur numatomos sankirtos su kitomis gatvėmis, yra projektuojamos jungiamosios gatvės. Be to, pietrytinio aplinkkelio pirmojoje atkarpoje numatomi du gelžbetoniniai viadukai. Dviejų lygių sankryžoje greta geležinkelio Kaunas–Palemonas projektuojami net keturi arkiniai tuneliai. Nepamiršti ir kiti svarbūs eismo dalyviai – pėstieji ir dviratininkai. Jiems Palemono ir Biruliškių gatvėse suplanuoti šaligatviai ir dviračių takai.

Grandiozinius pokyčius įgyvendina subrangovai, taip pat būrys vandentiekio ir lietaus nuotekų įrengimo specialistų, kelininkų, statybininkų, elektrikų, itin kruopščius matavimus atlieka geodezininkai.

Iki lapkričio ribojamas eismas dėl viaduko virš Palemono gatvės statybų. Eismas nukreiptas apylanka. Apie laikinus pasikeitimus informuoja kelio eismo ženklai, todėl keliaujantieji iki vėlyvo rudens turėtų būti atidūs ir rinktis alternatyvius maršrutus. Objekte visiškai sustabdyti eismo nenumatyta.

Neabejojama, kad, baigus šį pietrytinio aplinkkelio etapą, žymiai pagerės gyvenimo sąlygos Amalių gyventojams: visas tranzitinio eismo transporto srautas vyks naująja trasa, o ne Ateities plento atkarpa, nuo Biruliškių gatvės iki Ateities plento žiedo.

Transporto vairuotojai sugaiš mažiau laiko, nes naujoji atkarpa yra trumpesnė. Be to, gatvė bus saugesnė, mat sankirtos su kitomis gatvėmis yra skirtingų lygių. Nepamiršta ir akustinė sienutė, slopinanti transporto keliamą triukšmą, – ji bus įrengta dalyje Ateities plento.

Straipsnis užsakytas

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų