„Tai visiškai tas pats laivas, kuris į Nidą plaukiojo nuo 1963 metų. Jis – nuostabiai geros būklės“, – pasakojo laivą įsigijusios VšĮ „Vandens kelias“ prezidentas Nerijus Šilgalis.
„Tai džiugi diena Lietuvos upių laivybai“, – sakė Vidaus vandens kelių direkcijos vadovas V.Vinokurovas.
Vidaus vandens kelių direkcija verslininkų užsakymu „Raketą“ remontavo, o taip pat reikėjo paruošti upės vagą – šalinti seklumas. Visa tai buvo atliekama nuo metų pradžios. Vaga buvo valoma ne tik dėl konkrečiai raketos, bet apskritai užtikrinti laivybai tinkamas sąlygas.
Neringos meras Darius Jasaitis kalbėjo, kad šis maršrutas ir apskritai laivybos skatinimas gali būti išsigelbėjimas Neringai, skęstančiai nuo automobilių srautų. Per dieną, anot jo, į Nidą atvyksta apie 3 tūkst. automobilių.
„Mūsų infrastruktūra nepritaikyta tokiems srautams, net nebūtų įmanoma jos tiek išplėsti. Parkavimas yra didžiulė problema. Tad mūsų visa strategija yra paremta kitokio transporto, kuriuo žmonės galėtų pasiekti Nidą, paieškoms“, – kalbėjo D. Jasaitis.
Laivavedys kapitonas Sigitas Gedminas, vienas tų, kuriems patikėta „Raketa“, teigė, kad laivo išvystomas 60 km/val. greitis išties įspūdingas.
„Dėl savo konstrukcijos „Raketa“ primena labiau lėktuvą, nei laivą“, – sakė jis.
Nepaisant triukšmingos šventinės „Raketos“ nuleidimo į Nemuną ceremonijos, kateris dar negali plukdyti keleivių. Tam dar būtina gauti leidimą.
N.Šilgalis pasakojo, kad laivas gali būti vertinamas tik būdamas vandenyje. Tad kitą savaitę prasidės inspektavimo darbai, po kurių „Raketos“ savininkai lauks technikų verdikto, ar jau galima laivą eksploatuoti.
240 km Nemunu per Kuršių marias iki Nidos „Raketa“, plaukdama apie 60 km/val. greičiu, kaskart įveiks per keturias valandas.
Vidaus vandens kelių direkcijos turimais duomenimis, naujieji „Raketos“ savininkai įsigijo tris greitaeigius keleivinius katerius, tačiau šiemet reisus vykdys tik vienas.
Keleivių Kaune laivas lauks uoste prie „Combo“, o Nidoje – senajame uoste.
VVKD duomenimis, okupacijos laikais Lietuvoje buvo apie 10 „Raketų“. Daugiausia jų plaukdavo maršrutu Kaunas-pajūris. Vasarą keliautojų laukdavo net trys reisai per dieną.
Reguliari greitaeigių katerių navigacija nutrūko 1995 m. Kai kurie laivai buvo parduoti ir išplukdyti į kitas šalis, kiti nukeliavo į metalo laužą. Kurį laiką laivybą Nemunu vis dar buvo bandoma atgaivinti, tačiau nuo 2010 m. „Raketos“ tipo laivų Nemune nebeliko.
Plaukimo kaina iki Joninių – 29 eurai, vėliau tikimasi tilpti į 49 eurus.
Daugiau informacijos www.laivasraketa.lt arba feisbuke.
Naujausi komentarai