Didžiausias greitis
Cypiančios padangos, gaudžiantys varikliai, kaitinanti muzika, žiūrovų ovacijos ir adrenalino kvapas ore. Tai "Nemuno žiedo", kuriame nuolat vyksta automobilių, motociklų ir dviračių treniruotės ar varžybos, įvairios edukacinės veiklos, kasdienybė.
Šįkart ovacijos ir dėmesys vienintelėje šalies profesionalioje lenktynių trasoje buvo skirtas eiliniams vairuotojams ir automobilių sporto mėgėjams, nusprendusiems pasirungti savo keturratėmis transporto priemonėmis.
"Drago vakarai skirti absoliučiai visiems žmonėms, kiekvienam vairuotojui, kad jis saugiai, uždaroje, tam pritaikytoje trasoje galėtų išbandyti savo automobilio galimybes ir vairavimo įgūdžius, savo reakcijos laiką", – pasakojo Kačerginėje esančio "Nemuno žiedo" vadovas Arūnas Samochinas.
"Nemuno žiedo" turima profesionali įranga leidžia fiksuoti ne tik laiką, per kurį kiekvienas dalyvis įveikia trasą, bet ir reakcijos laiką prie šviesoforo bei maksimalų atkarpoje pasiektą greitį.
Gegužės 23 d. 200 m, arba kitaip 1/8 mylios, ilgio trasoje nugalėtoju tapo Tomas Petkevičius su "Audi RS6". Jo reakcijos laikas – 0,014 sek., trasoje užtruko 7,11 sek., spėjo išvysti 165 km/val. greitį.
Antra vieta atiteko Sigitui Pečiulevičiui su "Mitsubishi EVO" (reakcijos laikas – 0,123 sek., trasoje užtruko 7,46 sek., pasiekė 158 km/val.). Trečias – Andrius Gaidžiūnas su "Honda Civic", turinčiu 600 AG (reakcijos laikas – 0,084 sek., trasoje užtruko 7,48 sek., pasiekė 165 km/val. greitį).
Trečiadienio vakarą buvo išrinkti ne tik greičiausieji, bet ir gražiausias, taip pat garsiausiai veikiantis bolidas.
Šalia trasos visą vakarą veikė kartodromas, kuriame greičiausią laiką užfiksavęs dalyvis Marius Gustauskas laimėjo galimybę išbandyti lenktynių trasą su "Ferrari" superautomobiliu.
Vietoje rizikos – įvertinimas
Vienas renginio dalyvių Valdemaras Krajauskas šįkart liko be apdovanojimų, bet, anot pašnekovo, ne vien tik pergalės masina į tokius renginius.
"Mano automobilis paruoštas ne 200, o 400 m trasai, bet rezultatu esu patenkintas. Technika atlaikė, daug dalyvių, žiūrovų. Labai smagiai praleidau laiką", – sakė V.Krajauskas.
Bet kam rizikuoti ir lakstyti gatvėmis, jeigu galima saugiai lenktyniauti, saugiai save realizuoti, tobulinti įgūdžius ir dar būti įvertintam, apdovanotam.
Anot jo, lenktynėms reikia ruošti ne tik automobilį. Pergalei didelę įtaką turi ir vairavimo įgūdžiai bei nusiteikimas, o dalyvavimo lenktynėse nauda jaučiasi kasdieniame gyvenime.
"Kiekvienas vairavimas lenktynėse yra didžiulis pliusas kasdieniam vairavimui – geriau pažįsti savo automobilį, ekstremalių situacijų metu gali greičiau priimti sprendimus", – vardijo V.Krajauskas.
Jis kalbėjo, kad traukos lenktynės specializuotoje trasoje – puikus priešnuodis netapti kelių gaideliu.
"Kai esi jaunas, karštakošis, norisi įrodyti, kad esi greitas ir kietas. Bet kam rizikuoti ir lakstyti gatvėmis, jeigu galima saugiai lenktyniauti, saugiai save realizuoti, tobulinti įgūdžius ir dar būti įvertintam, apdovanotam", – atkreipė dėmesį dalyvis.
Svečiai iš Lenkijos
Kitos traukos lenktynės "Nemuno žiede" vyks birželio 17 d. Vakaro nugalėtojai paaiškėja maždaug per 4 valandas. Sunku spėti, kas triumfuos birželį, nes, anot A.Samochino, aiškių lyderių nėra, kiekvieną renginį jie vis keičiasi. Sulaukiama daug naujų dalyvių.
Norinčiųjų pasirungti amžius – įvairiausias, daugiausia – vyrai. Dalyviai atvažiuoja ir iš Klaipėdos, Vilniaus. Trečiadienį kartu su lietuviais rungėsi ir lenkų.
Jie atvyko su naujutėlaičiais sportiniais "Renault", "Honda" ir "Hyundai" automobiliais, su kuriais pasivaržyti lietuviams buvo tikras malonumas. "Nemuno žiedo" partneriai iš Lenkijos laidos "TVN turbo" visą dieną testavo, bandė automobilius, o vėliau stojo prie traukos lenktynių starto linijos.
"Jiems labai patraukli mūsų lenktynių trasa. Lenkija negali pasiūlyti trasos su tokiu kalvotumu, reljefo perviršiais. Jiems tiko ir finansinės mūsų sąlygos", – sakė A.Samochinas.
Ką daryti slystant?
Kaip vyksta traukos lenktynės? Sustojus prie starto linijos dviem automobiliams ir sulaukus ženklo, svarbi kiekviena sekundė, nes trasa – tiesioji ir jos – vos 200 m, kaip šįkart, arba 400 m, tiksliau, 1/8 arba 1/4 mylios. Šios rungties populiarumą lemia trumpas atstumas, didelis galimas išvystyti greitis ir tai, kad nugalėtojas paaiškėja kone akimirksniu.
Gal todėl traukos lenktynės Kaune ne vienoje vietoje būdavo organizuojamos nelegaliai, tam netinkamose vietose, rizikuojant dalyvių, žiūrovų ir visai niekuo dėtų žmonių sveikata bei gyvybe.
"Mūsų iniciatyva dragai pasitraukė iš miesto centro į lenktynių trasą. Mėgti greitį nėra nieko blogo, jeigu automobilis techniškai tvarkingas, jeigu vairuotojas turi pakankamų įgūdžių ir jeigu jis važiuoja uždaroje, specialiai tam pritaikytoje trasoje ir tam skirtame renginyje", – V.Krajauskui antrino A.Samochinas.
Traukos lenktynės "Nemuno žiede" organizuojamos jau ketvirti metai. Pirmaisiais metais jos buvo organizuojamos kartu su "Taikos dragų" komanda.
Viena "Nemuno žiedo" veiklos sričių – edukacija. Jau ne vienas vairuotojas yra išbandęs "SKID car" programą, skirtą mokytis kontroliuoti automobilio slydimą.
"Tokie įgūdžiai gatvėje neretai tampa gyvybiškai svarbūs", – akcentavo A.Samochinas. Įveikti ekstremalias slystančio automobilio situacijas, kurios dažnai nepasiruošusius vairuotojus užklumpa kelyje, padeda profesionalus instruktorius.
Vairavimas daugeliui žmonių yra neatsiejama kasdienybės dalis, tačiau daugybės avarijų ar skaudžių jų padarinių būtų galima išvengti tobulinant vairavimo įgūdžius, gerinant reakciją.
Naujausi komentarai