Pereiti į pagrindinį turinį

Lietuvos paštas dalija ir svetimus siuntinius

2019-03-13 03:00

Siuntiniai tampa vis populiaresni, tačiau kauniečiai savo kailiu patyrė, kad tai ne visada saugi paslauga. Nėra neklystančių sistemų, tačiau Lietuvos pašto klientus pribloškė ir darbuotojų požiūris į kilusias problemas.

Rado kompiuterį

"Lietuvos paštas sėkmingai bando mano sąžiningumą ir leidžia uždirbti karmos taškų. Ir taip antrą kartą per dvi savaites..." – įspūdžiais pasidalijo kaunietis Mantas Klimavičius. Pirmas siurprizas laukė, kai jam, norinčiam išsiųsti siuntą per "LP Express", sistema atidarė dėžutę, kuri turėjo būti tuščia, tačiau joje laukė kažkieno kito siunta.

"Siunta didelė, sunki ir kliuksinti. Matyt kažkas geriamo ir skanaus... Tyliai ramiai grąžinau siuntėjui, kad išsispręstų pats... Šios dienos radinys vėl neblogas – "Lenovo" kompiuteris, kurį siunčia "Mobilus miestas". Vertė – visai nemaža. 728 eurai. Ar man vienam taip sekasi, ar tikrai kažkas gana šūdinai pradėjo dirbti?!?!" – klausė kaunietis.

Vieną jo siųstą siuntą irgi yra grąžinęs nieko bendro su siuntų tarnyba neturintis žmogus. Jis M.Klimavičiaus siuntą rado ant šaligatvio prie terminalo, kai ją kurjeris netyčia pametė. "Gal karma man suteikia progą atidirbti?" – ironizavo vyras.

Po kiek laiko "LP Express" sistema jam rodė, kad "Lenovo" kompiuteris iš terminalo paimtas ir ruošiamas pristatyti siuntėjui. "Tai gal ir užsakovui pristatys? Žodžiu, šaunuoliai", – sarkastiškai kalbėjo M.Klimavičius.

Negana to, kitą dieną jis analogiškai rado ir dar vieną siuntą. Ją taip pat grąžino siuntėjui. "Mano žiniomis, tam žmogui grąžino sumokėtus pinigus už siuntimą ir jis siuntą išsiuntė pakartotinai", – pridūrė M.Klimavičius.

Laukė kaip ant adatų

"Laba diena, radome jūsų kompiuterį, tuoj atnešiu", – pranešė M.Klimavičius. "Kaip? Pala, pala", – reakciją į "Lenovo" radėjo skambutį prisiminė "Mobilaus miesto" direktorius Vaidas Gintaras. Skambutis jį ne itin nustebino, nes per pastaruosius metus atvejų, kai buvo rimtų bėdų dėl siuntų, pasitaikė tris keturis kartus. Kelis kartus jas pavyko atgauti, o nedidelės vertės siunta, siųsta prieš Naujuosius metus, apskritai dingo.

Kartą, kai iš vieno skyriaus į kitą siuntė 15 mobiliųjų telefonų, "LP Express" sistema apskritai nerodė, kad siuntinys įdėtas. Uždaryta dėžutė, kurioje buvo siuntinys, tąkart kažkodėl traktuota kaip tuščia. "Terminale patvirtinome, kad siunta įdėta, netgi atsiuntė patvirtinimą į elektroninį paštą, kad siunta įdėta, tačiau sistema jos nerodė. Vadinasi, tą dėžutę galėjo atidaryti atėjusiam siųsti klientui, ir siuntą jis galėjo pasiimti", – pasakojo V.Gintaras.

Tąkart viskas baigėsi sėkmingai, siuntinį atgavo, bet nežinia, kaip būtų baigęsi, jeigu bendrovės darbuotojai nebūtų pasistengę. "Skambinome, skambinome, skambinome, kad atvažiuotų kurjeris, atidarytų dureles ir galėtume išsiimti siuntinį. Kaip ant adatų sėdėjome prie terminalo ir laukėme, atvažiuos, ar ne. Pašto atstovai sakė: mes perduosime. Kada atvažiuos? Gal galite duoti tiesioginį numerį? Pažiūrėsime", – požiūriu į klientus nusivylęs V.Gintaras. Anot jo, vidurnaktį, kai siuntą jau buvo susigrąžinęs, atėjo pranešimas, kad siunta yra paskirstymo centre.

"Kiek yra bandyta kontaktuoti su Lietuvos paštu ir kitais atvejais, neįmanoma susisiekti su niekuo kitu nei iš lapo taisykles klientams skaitančiu darbuotoju. Prašai duoti dispečerio numerį ar pan., kad būtų galima greičiau surasti, atrodo, paklydusią siuntą, tačiau nieko nepeši", – konstatavo V.Gintaras.

Kalti ir klientai

"Lietuvos pašto Korporatyvinių reikalų departamento vadovė Vaida Budrienė "Kauno dienai" komentavo, kad kai UAB "Mobilus miestas" atstovas atvyko išsiųsti siuntos, tuo metu terminale dėl techninių nesklandumų buvo atviros kelios dėžutės.

"Klientui buvo paskirta 82 dėžutė, tačiau jį suklaidino kelios atviros dėžutės, ir jis, užuot siuntą įdėjęs į jam skirtą, įdėjo į 31", – aiškino V.Budrienė, pridūrusi, kad, įdėjus siuntą, reikėjo tai patvirtinti, o to klientas nepadarė. Tikėdamasis, kad viskas gerai, nuėjo, o atėjusiam kitam klientui situacija buvo analogiška.

"Technika ne visada dirba preciziškai. Tikrai stengiamės operatyviai reaguoti į gedimus, tačiau, turint omenyje, kad paštomatų yra 136, kurie išsibarstę po visą Lietuvą ir jų nuolat daugėja, ne visada pavyksta tą pačią minutę atvykti sutvarkyti gedimo", – "LP Express" komandą teisino V.Budrienė.

Ji akcentavo, kad klientai, dėdami siuntas, atkreiptų dėmesį į terminalo ekrane rašomas rekomendacijas. "Pamačius užrašą "uždarykite dureles", nereikia numoti ranka. Įdėjus siuntą, reikia patvirtinti siuntos įdėjimą, tai taip pat padeda išvengti nesklandumų", – instruktavo Lietuvos pašto atstovė.

Norėdami išvengti tokių nesusipratimų ir "dar labiau pagerinti mūsų klientų patirtį", "LP Express" planuoja įdiegti naujovę – dėžučių durelių numeraciją.

Tiko senas kodas

M.Klimavičius patvirtino, kad tikrai neretai būna atidaros kelios durelės. Anot vyro, būna, kad jos net tinkamai neužsifiksuoja, tad jų ir uždaryti nepavyksta.

Jis naudojasi ir kitų siuntų tarnybų paslaugomis, bėdų neišvengia ir ten, tačiau tiek radinių, kiek "LP Express", jam kitur rasti dar nėra pasisekę.

Sistemines klaidas, pasak pašnekovo, rodo tai, kad kai pirmąją rastą siuntą grąžino, siuntėjui ją su tuo pačiu siuntos numerius pavyko sėkmingai įdėti į terminalą, o to turėtų nepavykti padaryti, nes turėtų būti išmetamas standartinis pranešimas, kad "šis kodas jau panaudotas" ar "ši siunta jau išsiųsta".

Problemų, M.Klimavičiaus nuomone, kyla ir dėl kurjerių nesusikalbėjimų su klientais. "Bet čia jau žmogiškasis faktorius ir, manau, kaltės tikrai būna ir vienoje, ir kitoje pusėje..." – sakė kaunietis.

Jis naudojasi ir kitų siuntų tarnybų paslaugomis, bėdų neišvengia ir ten, tačiau tiek radinių, kiek "LP Express", jam kitur rasti dar nėra pasisekę.

Tenka mokėti tūkstančius

"Kauno dienai" Lietuvos pašto pateiktais duomenimis, pernai, lyginant su 2017 m., "LP Express" savitarnos siuntų terminalais siunčiamų siuntinių srautas išaugo beveik dvigubai ir siekė apie 1,21 mln. siuntų per metus.

Dėl šios paslaugos pernai gauti 199 skundai, siuntėjams kompensuota 5,6 tūkst. eurų. Užpernai – gauti 481 skundai, kompensuoti 6,7 tūkst. eurų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų