Pereiti į pagrindinį turinį

Mažumos valanda: kas šį kartą domino Kauno opoziciją?

2024-10-08 13:07

Kas pusmetį Kauno taryboje vyksta Mažumos valanda. Ją rengti įpareigoja LR vietos savivaldos įstatymas. Šį kartą opozicijos atstovai daugiausia klausimų turėjo dėl įvairių infrastruktūros objektų plėtros, statybų bei remonto darbų.

Pilies aikštelės likimas

Visai neseniai paskelbta, jog Kauno miesto savivaldybė ketina Pilies automobilių aikštelės vietoje statyti požeminį parkingą, o greta – pastatą, į kurį įsikeltų dalis administracijos. Šios galimos Senamiesčio statybos buvo pirmasis klausimas, patekęs į opozicijos akiratį.

Tarybos nariai domėjosi, koks šio projekto biudžetas bei kas turėtų dirbti naujajame pastate. Ar tai reiškia, kad savivaldybės pastatas Laisvės alėjoje bus nereikalingas?

„Numatytos preliminarios sumos projektavimui – iki 600 tūkst. eurų, statybos darbams – iki 17 mln. eurų. Tikslas – į pastatą sukelti visus nutolusius skyrius iš Šv. Gertrūdos, Nemuno, Gruodžio gatvių. Tuose skyriuose dirba apie 200 žmonių. Pagrindiniame savivaldybės administracijos pastate dirba apie 500, tad šis pastatas ir toliau dirbs“, – komentavo savivaldybės administracijos direktorius Tadas Metelionis.

Opozicijai taip pat rūpėjo, ar atliekant statybos darbus šioje Senamiesčio vietoje bus rengiami archeologiniai kasinėjimai, kas bus daroma su rastais istoriniais artefaktais. Savivaldybės atstovai pažymėjo, kad kasinėjimai iš tiesų bus, tačiau nesitikima, kad bus rasta daug vertybių, mat istoriniai šaltiniai byloja, kad Pilies aikštelės vietoje viską buvo nuplovusi Neris, tad teko iš kitų miesto vietų čia atvežti grunto. Visgi, jei pasitaikys radinių, jais bus pasirūpinta taip, kaip numato visos paveldo saugojimo taisyklės.

Kauno m. savivaldybės nuotr.

Mažų emisijų zona

Jau kelis mėnesius Senamiestyje veikia mažų emisijų zona, tad opozicija taip pat domėjosi, ar šis projektas pasiteisino, bei ką planuojama daryti, kad istorinėje Kauno vietoje būtų lengviau išsilaikyti verslams, nereiktų skelbti jų bankrotų.

„Automobilių srautai sumažėjo maždaug ketvirtadaliu. Iki mažų emisijų zonos įvedimo į Senamiestį įvažiuodavo apie 2 tūkst., dabar – apie 1,5 tūkst. automobilių per parą. Iš jų apie 900 asmenų turi susimokėti, nes kiti yra gyventojai bei turi leidimus. Žmonės susimoka per programėles. Dalis nesumoka per 7 dienas, tad informacija siunčiama Viešosios tvarkos skyriui, kuris išrašys baudas už nesumokėtą rinkliavą“, – aiškino T. Metelionis.

Buvo atkreiptas dėmesys, kad tėvai, vaikus atvežantys į Jėzuitų gimnaziją, po to turi sukti ratus per Aleksoto tiltą, nes kitos galimybės išvažiuoti iš teritorijos nėra. Administracijos direktorius pažymėjo, kad tėvai vaikus gali išleisti ties įvaža ir vaikai saugiai per požeminę perėją nueis iki mokymo įstaigos. Tačiau jei tėvai būtinai nori vaikus pristatyti į gimnazijos kiemą, tada teks išvažiuoti per tiltą. T. Metelionis pridūrė, kad prie įvedant mažų emisijų zoną buvo diskutuota dėl vaikų atvežimo ir buvo priimtas sprendimas kiek toliau patraukti automobilių numerius fiksuojančias kameras, kad tėvams nebūtų skaičiuojamas 2 eurų įvažiavimo mokestis.

Regimanto Zakšensko nuotr.

Dėl užsidarančių restoranų Senamiestyje T. Metelionis tikino, kad kalbamasi su vietos verslais, ieškoma būdų, kaip į Vilnius gatvę pritraukti daugiau žmonių, nes sutvarkius Laisvės alėją didesni lankytojų srautai stebimi būtent šioje miesto dalyje. Tikimasi, kad bendradarbiaujant pavyks rasti geriausių sprendimų, kaip Senamiestyje palaikyti gyvybę. Žinoma, kol vyks Rotušės aikštės rekonstrukcija, verslai gali susidurti su tam tikrais nesklandumais.

Kvartalinė renovacija

Dar tarybos nariai norėjo sužinoti, kaip Kaunui sekasi įgyvendinti kvartalinės renovacijos idėją, galbūt jau yra pasirašyta sutarčių?

„Turime tris kvartalus, kurie sutikę dalyvauti programoje, diskutuojama dar su keliais. Šiemet tikimės užsakyti bent tris-keturis projektus ir kitąmet startuoti su realiais darbais. Du kvartalai yra Biržiškų gatvėje, vienas – V. Landsbergio-Žemkalnio gatvėje“, – nurodė administracijos direktoriaus pavaduotojas Gedeminas Barčauskas.

Miesto atstovai pridūrė, kad dalis namų negali dalyvauti kvartalinės renovacijos projekte, nes nėra susiformavę žemės sklypų, tačiau tuomet ieškoma būdų, kaip būtų galima prisidėti prie kiemo sutvarkymo. Dažnai pasiūloma pasinaudoti „Svajonių kiemo“ programa.

Sporto infrastruktūra

Mažumos valandoje aptarta ir sporto infrastruktūros plėtra. Opozicija domėjosi ir darbais Aleksote, ir Ledo arenos reikalais.

„Europos prospekto regbio komplekso techninis projektas parengtas ir taisomas pagal pateiktas pastabas. Tikimės, kad per mėnesį teiksime tvirtinti ir prašysime statybų leidimų. Kitas objektas Aleksote taip pat projektuojamas, turėtų būti gautas statybos leidimas“, – nurodė T. Metelionis.

Dėl Ledo arenos administracijos direktorius pažymėjo, kad buvo sporto mokyklos netinkamai iškomunikuota dėl naujųjų ledo rūmų užimtumo. Tuo metu naujuose ledo rūmuose vienoje aikštėje buvo išleistas ledas ir tvarkoma garso izoliacija, todėl esą susidarė įspūdis, kad sportininkai netelpa.

„Tinklelis sudaromas preliminariai mėnesiui, kad kiekvienas galėtų ateiti. Grafikas – laisvai matomas viešai. Tikimės, kad pavyks optimizuoti ledo valymą, todėl žiūrime, kaip sutilpti visiems geriausiomis sąlygomis“, – pridūrė Sporto skyriaus vedėjas Tadas Vasiliauskas.

„Mokslo salos“ naujienos

Kiek anksčiau skelbta, jog „Mokslo sala“ duris atvers rugsėjį, tad Mažumos valandoje nuskambėjo paklausimų dėl atidarymo datos bei kaip sekasi rinkti darbuotojų komandą.

„Pasiruošimas vyksta intensyviai, eksponatai suvežti, sumontuoti. Dabar jie apipavidalinami, klijuojamos instrukcijos, kad lankytojai galėtų su jais susipažinti. Turime lūkesčių „Mokslo salą“ atidaryti lapkritį. Komanda yra renkama. Įvertinant objekto dydį, manau, kad viskas sekasi gerai“, – kalbėjo T. Metelionis.

Tarybos salėje išsakytos ir abejonės dėl specialistų algų, mat siūloma apie 900 eurų į rankas, tačiau miesto atstovai pažymėjo, kad „Mokslo salos“ komanda renkama pagal išgales. Šį objektą valdo VšĮ „Mokslo ir inovacijų sklaidos centras“, kurio didysis dalininkas yra Švietimo, mokslo ir sporto ministerija. Pasak savivaldybės, būtent nuo ministerijos priklauso ir objekto finansavimas, o kartu ir algų edukatoriams dydis.

Švietimo klausimai

Savivaldybės administracijai teko atsakinėti ir dėl naujai statomų švietimo įstaigų, ir dėl „Tūkstantmečio mokyklų“ programos.

„Romainiuose, šalia naujai statomo darželio, yra numatyta ir mokykla. Kai užbaigsime darželį, prasidės ir mokyklos projektavimas. Realu, kad per du-tris metus prasidės mokyklos statybos“, – informavo T. Metelionis.

„Laukiame, kol pasikeis valdžia ir gausime papildomą finansavimą. Miestą sunku valdyti be pinigų“, – replikavo Kauno meras Visvaldas Matijošaitis.

Laukiame, kol pasikeis valdžia ir gausime papildomą finansavimą. Miestą sunku valdyti be pinigų.

Kauno atstovai pažymėjo, kad „Tūkstantmečio mokyklų“ programa finansuojama ES lėšomis, o Kaunui skirta apie 20 mln. eurų. „Iššūkių tikrai yra, nes reikia atlikti šimtus pirkimų mokymams. Programa sudėtinga, bet Kaune, manau, sekasi įgyvendinti visai neblogai“, – įvertino administracijos direktorius.

Eismo problemos

Opozicija turėjo klausimų ir dėl eismo problemų, remonto ir kitų darbų.

Štai politikai atkreipė dėmesį į Mosėdžio gatvę, kur netoli Linkuvos dvaro esą esantis tiltas yra rastos būklės. Klausta, kada ši vieta bus sutvarkyta. Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis paaiškino, kad tilto būklė gera, tačiau greta yra paplauta nuotekų sistema. Dėl remonto teks uždaryti eismą dalyje Mosėdžio gatvės. Tai ketinama padaryti artimiausiu metu.

Kita problema – Romainių kalnas, kuris neseniai sutvarkytas ir juo paleistas eismas. Neseniai čia įvyko eismo įvykis. Spėjama, kad jis įvyko būtent dėl to, jog sunkiasvorė transporto priemonė neprasisuko, nes galbūt čia gatvė – per siaura. Tačiau miesto atstovai aiškino, kad gatvė sutvarkyta pagal visus reikalavimus, o jei įvyksta avarija, bet kurioje gatvėje gali pradėti formuotis spūstys.

Dar kartą Mažumos valandoje buvo atkreiptas dėmesys į mieste besimėtančius nuomojamus paspirtukus. Galbūt bus Kaune daugiau tvarkos?

„Nuolat bendraujame su „Bolt“ ir su „Ride“ įmonėmis. Jei kyla problemų, jie patraukia savo transporto priemones, tačiau ateityje planuojame sureguliuoti zonas, kur paspirtukai galėtų būti palikti“, – apie tai, kad yra svarstomi įvairūs variantai, kaip palaikyti paspirtukų tvarką mieste, nurodė Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų