Sprendimo projekte aiškinama, kad sparčiai augančios energetinių išteklių kainos lemia sparčiai didėjančias bendrovės „Kauno autobusai“ kuro sąnaudas. Per šių metų aštuonis mėnesius kuro sąnaudos siekė 6,5 mln. eurų. Tai dvigubai daugiau nei 2021 m. per tą patį laikotarpį.
Didesnes išlaidas lemia ir ženkliai išaugusios elektros sąskaitos, todėl troleibusu vežti keleivius bendrovei taip pat tapo gerokai brangiau.
Nurodoma, kad lyginant 2022 m. rugpjūčio mėnesį su 2021 tuo pačiu mėnesiu, elektros kuro sąnaudos išaugo 340 tūkst. eurų, o tai net septynis kartus daugiau, nei įprastomis rinkos sąlygomis. „Kauno autobusai“ papildomų išlaidų patyrė ir dėl vasarą remontuotos Nemuno gatvės, kuomet viešasis transportas negalėjo važiuoti šia miesto arterija ir reikėjo organizuoti ilgesnius maršrutus.
Šiuo metu bendrovė fiksuoja 1,7 mln. nuostolį.
„Drastiškas kuro kainų augimas prisideda prie didėjančio neigiamo finansinio rezultato – šiuo metu bendrovė fiksuoja 1,7 mln. nuostolį. Jei 1 kilometro sąlyginės kainos nebus indeksuojamos, skaičiuojant rugpjūčio mėn. energetinių išteklių kainomis, prognozuojame, kad metų pabaigoje nuostolis pasieks 3,6 mln. eurų“, – nurodoma aiškinamajame rašte.
Kauno taryba antradienį bendru sutarimu pritarė padengti dalį „Kauno autobusų“ patirtų nuostolių ir taip sumažinti bendrovės patiriamą finansinę naštą.
Kadangi miestas kompensuos išaugusias viešuoju transportu nuvažiuotų kilometrų kainas, kol kas autobusų ir troleibusų bilietai keleiviams branginami nebus.
Naujausi komentarai