Bendruomenės modelis „Šviesoje“ pateikiamas tarsi mažoje savivaldoje, kur miesteliu tapusi įstaiga savo ugdytinius įkurdina sodybose, kuriose jie kuria mažas ir saugias vaikų bendruomenes. Šios mokinių bendruomenės su tėvų pagalba kuria tradicijas, kurių puoselėjimas padeda vaikams ugdyti pilietiškumą, geranoriškumą, sąmoningumą ir atsakomybę už savo veiksmus.
Ketvirtadienį „Šviesos“ bendruomenė šventė buvimą kartu Kauno kultūros centre „Girstutis“, kur ant scenos lipo ir patys mažiausi trejų metų ugdytiniai, ir jau tuoj mokyklą paliksiantys ketvirtokai. Kultūros centro koridoriais žingsniavo tėvai savanoriai, mokytojai ir mokiniai, o salę sausakimšai pripildė žiūrovai – vaikų artimiausi ir brangiausi žmonės. Pasirodymai stebino įvairove, kurioje susipynė šiuolaikinė muzika ir tautiniai šokiai. Nebuvo pamirštos ir į ugdymą integruojamo tikėjimo apraiškos, kuomet vaikai vieningai dainavo „Bažnytėlė mūsų“. Tačiau bene didžiausią efektą sukūrė šventę pradėjęs vaikų ir tėvų išdidžiai atliekamas „Šviesos“ himnas. Pasak vienos mamų, kuri pabrėžė, kad šiuo metu jau ketvirta jos atžala lanko šią įstaigą, himno žodžiai simbolizuoja vertybes, kurios vienija visus, esančius aplink, tad jo atlikimas yra tarsi ritualas, be kurio negalima pradėti jokios šventės.
Ingridos Aksimavičienės nuotr.
Simboliškai šventę vainikavo Šviesuolių apdovanojimai. Šviesuoliai – tai vaikai, kurie geriausiai išpildo šioje ugdymo įstaigoje deklaruojamas ir pristatomas vertybes. Tai tarsi miestelio garbės piliečiai, kurių pavyzdys užkrečia, padeda. Direktorė Erika Vaidelienė priminė, kad į šią bendruomenę atėję trimečiai užauga ir išsineša šviesą savyje toliau, todėl labai svarbu auginti laimingus, drąsius, pilietiškus žmones, kurie bus mūsų visuomenės pagrindas.
„Bendruomenė yra stipri tiek, kiek stiprus mažiausias jos narys“, – teigė Kauno mokyklos-darželio „Šviesa“ tarybos pirmininkė Sandra Keršė.
Bendruomenė yra stipri tiek, kiek stiprus mažiausias jos narys.
Pasak jos, mokyklos bendruomenės auginimas kloja pagrindus vaikų ugdymui.
„Vaikai, matydami, kad jų tėvams svarbu, kad jiems rūpi, ir patys atsisuka į bendruomenę. Šiandien ugdymo sistemoje kalbame apie socialines valandas kaip apie pamoką, bet reikėtų kalbėti apie bendrystę kaip visuomenės pamatą, mokyti vaikus suprasti, kad tik su visų bendru indėliu galime pasiekti sėkmę“, – teigė S. Keršė.
Įstaigos bendruomenės narių teigimu, Kauno mokykla-darželis „Šviesa“ įrodo, kad mokykla yra ne tik mokytojai ir vaikai. Ji įrodo, kad ugdymo įstaiga – tai bendruomenė, kurioje įskiepytos vertybės keliauja su žmonėmis visą gyvenimą, o žodyje „aš“ atsiranda vietos žodžiui „mes“.
(be temos)