Pereiti į pagrindinį turinį

Muravos sankryžoje – maksimalių išbandymų metas

2018-10-12 11:41

Muravos sankryža ir anksčiau buvo viena tų, kurias greitai ir sėkmingai kirsti – sėkmės dalykas. Šią savaitę ši Savanorių ir Pramonės prospekto sankirta tapo dar didesniu vairuotojų kantrybės, atidumo ir profesionalumo išbandymu.

Sankryžoje pakeitus senąjį šviesoforą nauju, atsirado eismo pakeitimų, kurie vairuotojų, švelniai tariant, nedžiugina. Norint sukti į dešinę reikia laukti, kol užsidegs žalias šviesoforo signalas, tad tenka stovėti spūstyse. Anksčiau buvo galima vadovautis lentelės su žalia rodykle – sukti tuomet, jeigu nėra tam trukdančių automobilių.

Kauno miesto Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Paulius Keras portalui kauno.diena.lt teigė, kad atsiprašo vairuotojų už nepatogumus. Jis ramino, kad tokia tvarka yra laikina, tačiau lentelė su žalia rodykle grąžinta nebus. Laukia dar kita tvarka. Jis aiškino, kad kitos savaitės pradžioje bus baigta įrengti pėsčiųjų saugumo salelė ir tuomet šviesoforo signalas, laukiantiems posūkio į dešinę, degs kur kas dažniau – visuomet, kai tik pėsčiųjų perėjoje nebus pėsčiųjų.

„Šviesoforai yra įrengiami pagal naujas šviesoforų įrengimo taisykles. Ir jos, ir Kelių eismo taisyklės nurodo, kad nuo kitų metų gruodžio žaliųjų rodyklių nebeliks niekur. Todėl atitinkamai ieškome sprendimų, kaip kitaip būtų galima reguliuoti eismą, nedidinant spūsčių“, – kalbėjo P.Keras.

Pakankamai sudėtingas uždavinys sankryžą sureguliuoti taip, kad atsižvelgiant ir į naujuosius reikalavimus jos laidumas būtų ne mažesnis nei anksčiau.

Visi šios sankryžos rekonstrukcijos darbai, anot jo, turėtų būti pabaigti kitą savaitę. „Ne visuomet džiugina rangovų tempai. Be to, tai yra sudėtinga sankryža. Nors projektuotojai – pakankamai stiprūs, tačiau ne visi jų sprendimai dėl šios sankryžos pasiteisino. Nepasiteisinę eismo reguliavimo sprendiniai greituoju būdu buvo koreguojami. Situaciją šioje sankryžoje apsunkina ir tai, kad joje yra padidėjęs srautas. Tai susiję su tuo, kad rekonstruojamas Ateities plentas“, – aiškino P. Keras. Pentas rekonstruoti bus baigtas tik kitais metais, o eismo Muravos sankryžoje valdymo tvarka buvo jau atgyvenusi ir neatitiko esamos eismo situacijos ir srautų.

 

 

„Dabar minėtoje sankryžoje diegiame naują eismo valdymo sistemą. Pagal naujus reikalavimus neišvengiamai atsiranda daugybė saugos detalių, pavyzdžiui, pėsčiųjų perėjos, kurių anksčiau čia nebuvo, kiti dalykai, padidinantys saugumą, bet lėtinantys eismą. Pakankamai sudėtingas uždavinys sankryžą sureguliuoti taip, kad atsižvelgiant ir į naujuosius reikalavimus jos laidumas būtų ne mažesnis nei anksčiau. Tačiau prie to dirba specialistai, pajungti ir gatvių apšvietimo specialistai, dirbantys šviesoforų valdymo srityje“, – aiškino P. Keras.

Žaliųjų rodyklių Kaune likę dar daug, tačiau palaipsniui jų nebeliks. Jas panaikinus nemažai vietų vairuotojams teks ilgiau palaukti, kol galės pasukti dešinėn, bet spūsčių dėl to nekils. „Tačiau yra vietų, kur nuėmus šias lenteles bus didelių bėdų, pavyzdžiui, Gimnazijos ir šv. Gertrūdos g. sankirta“, – kalbėjo P. Keras. Eismo srautai ten didžiuliai, brangi kiekviena sekundė. Srautams optimizuoti bus pasitelktos išmaniosios sistemos, projektuotojai minėtam atvejui dar ieško sprendimų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų