Centras atidarytas minint „Fazer“ įmonių grupės, kuriai Lietuvoje atstovauja „Fazer Lietuva“ (prekiaujanti „Gardėsio“ ženklu pažymėtais duonos gaminiais), 125-uosius gyvavimo metus. Planuojama, kad šis lankytojų centras taps tarptautinio masto turizmo traukos tašku.
Naujajame lankytojų centre galima pasivaikščioti tarp tikrų kakavmedžių, naudojantis moderniomis technologijomis pasimokyti mitybos subtilybių, apžiūrėti kinetinę skonių instaliaciją, su virtualiais akiniais apžiūrėti gamyklą, taip pat sužinoti šokolado istoriją. Lankytojų centre suteikiama galimybė dalyvauti interaktyviose maisto gaminimo pamokose, išmokti patiems kepti duoną, pasigaminti įvairiausių saldumynų, kurti naujus ir neatrastus skonius.
Būdami „Fazer“ gamykloje galite nusikelti ir į džiungles – naujajame lankytojų centre įkurta erdvė, kurioje palaikoma 90 proc. drėgmės tam, kad būtų atkurtas kuo panašesnis klimatas į Afrikos džiungles. Ten sudarytos sąlygos augti augalams, iš kurių gaminami „Fazer“ produktai, pavyzdžiui, kakavmedžiui, citrinmedžiui.
Lankytojų centras išsiskiria ir savo unikalia architektūra – šis pastatas lyginamas net su žymiojo Solomono R.Gugenheimo darbais. Architektų studijos „K2S“ sukurto pastato formose žaidžia geometrinės figūros – suapvalintos lankytojų centro pastato bei konferencijų centro formos atkartoja „Fazer“ logotipą, o jo viduje kuriami potyriai – skonio, kvapo, garso, lytėjimo ir netikėtumo.
Patenkinti didėjantį poreikį
„Fazer“ gamykla Suomijoje, lankytojus priimanti jau daugiau nei 60 metų, yra labai populiari tarp turistų – kasmet ją aplanko apie 50 tūkst. žmonių.
„Pagrindinę „Fazer“ gamyklos lankytojų dalį sudaro suomių moksleiviai ir studentai. Daugėja lankytojų iš Švedijos, Rusijos, Estijos ir Japonijos. Tačiau iki šiol nebesugebėdavome priimti tiek žmonių, kiek buvo norinčiųjų. Šalia gamyklos atidarius naująjį lankytojų centrą, mūsų pajėgumai padidėja tris kartus. Tikimės, kad jis pritrauks turistų iš viso pasaulio, taip pat ir Lietuvos“, – teigia „Fazer Bakery Baltic“ vadovas Mindaugas Snarskis.
Jis pabrėžia, kad šio lankytojų centro atidarymas sufleruoja ir šiuolaikines tendencijas – vis daugiau žmonių visame pasaulyje nori pamatyti vidinius įmonių procesus, siekia sužinoti, kaip jų mėgstami produktai yra gaminami.
125 metai šeimos verslo
2016 m. rugsėjo 17 d. buvo minima 125 metų sukaktis nuo dienos, kai Karlas Fazeris atidarė savo pirmąją kavinę Helsinkyje. Nuo to laiko „Fazer“ šeimos verslas augo ir išsiplėtė į aštuonias šalis, tarp kurių – ir Lietuva.
„Fazer“ grupės minimi 125 metai – tai didelis pasiekimas ne tik Suomijoje, bet ir visos Šiaurės Europos mastu. Tokio verslo pranašumų pastebime ir dirbdami Lietuvoje, nes mūsų stiprybė kyla iš šeimos, iš bendrumo pojūčio. Tu tampi ne tik verslo, bet ir tos šeimos istorijos dalimi“, – komentavo „Fazer Bakery Baltic“ vadovas.
„Džiaugsmo kelias“ kauniečiams
Kaip vieną svariausių „Fazer“ projektų Kaunui M.Snarskis pamini ir „Džiaugsmo kelią“, kuris buvo pristatytas prieš penkerius metus, „Fazer“ švenčiant 120-ąsias gyvavimo metines. „Džiaugsmo kelias“ – unikalus maršrutas, atveriantis penkias neatrastas, išskirtines Kauno vietas. Kiekviena šių vietų yra pažymėta „šokoladine“ plytele, kuri pakeičia grindinio plytelę.
„Prieš penkerius metus savo miestui sumanėme padovanoti išliekamąją vertę turintį objektą, kuris būtų aktualus tiek miesto gyventojams, tiek ir jo svečiams. Minėdami tokius jubiliejus suvokiame, kaip svarbu puoselėti tradicijas ir bendruomeniškumą miestuose, kuriuose veikiame. Tad tikime, kad „Džiaugsmo kelio“ ekskursija padeda atrasti Kauną iš naujo – pamatyti gražiausią miesto panoramą, pereiti ilgiausią pasaulyje tiltą ar užuosti užburiantį senovinės cukrainės kvapą“, – sako M.Snarskis.
Kauno turizmo centro atstovai teigia, kad „Džiaugsmo kelio“ ekskursiją pamėgo ne tik kauniečiai, bet taip pat ir turistai ar gyventojai iš kitų miestų.
„Ekskursija „Džiaugsmo kelias“ – tai viena interaktyviausių ekskursijų, organizuojamų Kauno turizmo informacijos centro ir konferencijų biuro. Šį maršrutą pamėgo tiek moksleiviai, tiek ir vyresnio amžiaus žmonės, kuriems smagu prisiminti istorijas apie Žibalinę, A.Perkovskio kavinę, ilgiausią tiltą ir Kauno tarpukario perlą – Kauko laiptus. Užklausų sulaukiame ir iš užsienio turistų, kurie atvyksta į Kauną studijuoti. Per penkerius metus buvo suorganizuota apie 150 „Džiaugsmo kelio“ ekskursijų“, – teigia Kauno turizmo informacijos centro atstovė Simona Jurkšienė.
Svečiai: Paulius Dambrauskas, „Maxima LT“ komercijos vadovas, Nijolė Penkovskienė, „Maxima LT“ pirkimų departamento direktorė, Mindaugas Snarskis, „Fazer Bakery Baltic“ generalinis direktorius, Žydrūnas Valkeris, „Maxima LT“ generalinis direktorius, Mindaugas Mickevičius, „Diena Media News“ akcininkas, pabuvojo „Fazer“ lankytojų centre.
Apie „Fazer“
„Fazer“ yra tarptautinė įmonė, aprėpianti duonos, saldumynų, malūnų, maitinimo, restoranų ir kavinių verslų sritis. Šeimos verslo bendrovė „Fazer“ veiklą vykdo aštuoniose šalyse, o savo produkciją eksportuoja į daugiau nei 40. Lietuvoje „Fazer“ atstovauja bendrovė „Fazer Lietuva“ – viena pirmaujančių kepyklų šalyje, prekiaujanti duonos gaminiais, pažymėtais „Gardėsio“ ženklu. Kaune esančioje kepykloje šiuo metu dirba 230 darbuotojų. Populiariausi duonos prekės ženklai – „Jorė“, „Skrudink ir ragauk“ bei „Auksė“. Žinomiausi „Fazer“ saldumynų prekės ženklai Lietuvoje yra „Karl Fazer“ ir „Geisha“.
Naujausi komentarai