Šiandien Laisvės alėjoje miestiečiai galėjo pamatyti, kaip atrodo naujieji maršrutiniai taksi, netrukus kursuosiantys miesto gatvėmis. Dešimt jų į darbą 57-uoju maršrutu išriedės jau pirmadienį, o likusieji 60 bus pakeisti per kelis mėnesius.
Investavo 20 mln. litų
Kauniečius septyniais miesto maršrutais vežiosianti "Kautra" už naujuosius žemagrindžius "Mercedes Benz Sprinter" autobusiukus investavo 20 mln. litų.
"Tikimės, kad keleiviai juos įvertins ir pamėgs", – prieš pradėdamas vardyti naujųjų transporto priemonių privalumus teigė "Kautros" direktorius Linas Skardžiukas.
Viduje veiks kondicionieriai, lauke žmonės matys informaciją ryškiose švieslentėse, sumontuotose mašinų priekiuose.
Automatiškai atsidarančios durys, viduje esančios vaizdo stebėjimo kameros skirtos užtikrinti keleivių bei vairuotojo saugumą. Rampa, skirta užvažiuoti žmonėms su negalia, užtikrins patogumą.
Vairuotojams darbą lengvins autobusiukuose sumontuota automatinė pavarų dėžė.
Naujieji maršrutiniai taksi – talpesni. Juose yra 16 sėdimų ir 6 stovimos vietos. "Vienas iš savivaldybės keltų reikalavimų buvo, kad autobusiukų salonai būtų ne mažesni nei 1,7 m. O čia, žiūriu, dar geriau. Arvydas Sabonis galėtų stovėti nepasilenkęs ir dar jam virš galvos liktų vietos", – įvertino Kauno miesto savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Steponas Vaičikauskas.
Anot L.Skardžiuko, svarbu ir tai, kad autobusiukai – ekologiški, sumažintos taršos, tad draugiški miestui.
Vairuotojus mokys bendrauti
Naujuosiuose mikroautobusuose įdiegta daug naujųjų technologijų. Jų pagalba bus automatiškai stebima, kaip laikomasi grafiko, stebimi keleivių srautai, registruojama, kiek kada įlipo ir išlipo žmonių, kiek parduota bilietų. Šie duomenys bus analizuojami ir į juos atsižvelgiant bus tobulinami tvarkaraščiai.
Vairuotojams teks ne tik padirbėti išmokstant dirbti su nauja technika, bet ir baigti klientų aptarnavimo mokymus. Jiems darbe bus privaloma dėvėti uniformas, draudžiama rūkyti darbo vietoje.
Kauno meras Andrus Kupčinskas užsiminė ir apie didesnį nei buvusių vežėjų indėlį į miesto biudžetą.
"Bus įdarbinta 150 vairuotojų. Jų vidutiniškas darbo užmokestis per mėnesį bus po 2,4 tūkst. litų. Palyginkite tai su minimaliu atlyginimu. Naujieji mikroautobusai ne tik pagerins Kauno įvaizdį, taip keičiama viešojo transporto kokybė", – kalbėjo miesto vadovas. Biudžetas, anot jo, dėl to kasmet bus papildomas apie 0,5 mln. litų gyventojų pajamų mokesčio.
Prašys suapvalinti kainą
Bilietus bus galima įsigyti pas transporto priemonės vairuotoją, kitais metais tikimasi, kad maršrutiniuose taksi bus galima atsiskaityti ir miesto elektroninio bilieto kortele.
L.Skardžiukas teigė, kad šiemet vežimo kaina tikrai nesikeis, tačiau bus prašoma leidimo kitais metais ją suapvalinti. "Trys litai sudaro 0,87 euro. Atsiskaitymo patogumui prašysime miesto leidimo kainą suapvalinti iki 0,9 euro", – kalbėjo L.Skardžiukas.
Sutartis su "Kautra" vežti miestiečius galios penkerius metus, su galimybe ją pratęsti dar penkeriems.
Naujausi komentarai