Pereiti į pagrindinį turinį

Nesportinės aistros lenktynių trasoje: gali sunykti ir tapti statybų aikštele?

2022-06-18 02:00

Kačerginės žiede aistras kaitina ne tik lenktynės, bet ir turtiniai ginčai. Pati trasa nesulaukia atnaujinimo. Nuogąstaujama, kad ji gali sunykti ir tapti statybų aikštele.

Patikinimas: A.Samochinas pabrėžia siekiantis ne konfrontacijos, bet pozityvių sprendimų.
Patikinimas: A.Samochinas pabrėžia siekiantis ne konfrontacijos, bet pozityvių sprendimų. / Vilmanto Raupelio nuotr.

Grėsmė turtui?

Kačerginėje esantis „Nemuno žiedas“ yra vienintelė žiedinių lenktynių trasa Lietuvoje, tačiau jo veikla labai komplikuota.

Gegužės pabaigoje Vilniaus miesto apylinkės teismas priėmė nutartį dėl „Nemuno žiede“ esančių atraminių sienelių (atitvarų), kurioms prašo taikyti laikinąsias apsaugos priemones, nes, kaip pabrėžia nutartį priėmusi teisėja, lenktynių trasoje atitvarams kyla grėsmė: dideliu greičiu lekiantys automobiliai juos gali apdaužyti, aplamdyti ar net sunaikinti.

Ieškinio reikalavimams užtikrinti prašoma uždrausti disponuoti, modifikuoti ar bet kuriuo kitu būdu naudoti ir valdyti atitvarus.

Atitvarai priklauso prieš kelerius metus trasą pagal panaudą valdžiusios ir vėliau bankrutavusios viešosios įstaigos „Nacionalinis žiedas“ vadovui Arūnui Samochinui.

Pirko aukcione

Konstatuojamoje teismo nutarties dalyje pabrėžiama, kad A.Samochinas atitvarus pirko aukcione iš „Nacionalinio žiedo“ ir tai buvo padaryta teisėtai.

„Ieškovas įrodė, kad teisėtai per varžytines iš trečiojo asmens įsigijo atitvarus“, – sakoma teismo medžiagoje.

A.Samochinas įsitikinęs, kad, teismui nusprendus atitvarams taikyti apsaugos priemones, trasos veikla turėtų būti stabdoma.

Tačiau objektą valdančios biudžetinės įstaigos Lietuvos sporto centras (LSC) vadovas Linas Tubelis „Kauno dienai“ pabrėžė, kad numatyti renginiai dėl atitvarų stabdomi nebus, o teismo sprendimas apskųstas aukštesnei teismo instancijai.

Tikras absurdas, kai valstybinės įstaigos vadovas ignoruoja teismo sprendimus ir lyg niekur nieko toliau vykdo veiklą.

Vadina savivaliavimu

Biudžetinės įstaigos LSC sprendimą nestabdyti lenktynių trasos veiklos A.Samochinas vadina savivaliavimu.

„Tai tikras absurdas, kai valstybinės įstaigos vadovas ignoruoja teismo sprendimus ir lyg niekur nieko toliau vykdo veiklą“, – neslėpė apmaudo A.Samochinas.

Prieš kelerius metus, anot A.Samochino, lenktynių trasą juosiančius atitvarus jis nusipirko už 22 400 eurų.

Jaučiasi ignoruojamas

Paklaustas, ar nebandė su LSC susitarti geruoju, o ne per teismus, A.Samochinas tikino siekęs geranoriškos, abiem pusėms tinkančios išeities.

Patikinimas: A.Samochinas pabrėžia siekiantis ne konfrontacijos, bet pozityvių sprendimų. (Vilmanto Raupelio nuotr.)

„Bandžiau spręsti be konfliktų, bet su manimi buvo nesiskaitoma, buvau ignoruojamas. Galėtume derėtis, kaip elgtis su atitvarais: demontuoti ar palikti trasoje, bet su manimi net nesikalba“, – apgailestavo A.Samochinas.

Jis tikino, kad, būdamas trasą pagal panaudą valdžiusio „Nacionalinio žiedo“ vadovu, turėjęs rimtų trasos atnaujinimo planų, tačiau perspektyvas suardė NSC pastangos skelbti „Nacionalinio žiedo“ bankrotą.

Įžvelgia interesų

Paklaustas, dėl ko, jo nuomone, vienintelė Lietuvoje tokia lenktynių trasa dešimtmečiais murkdosi ūkiniuose nesutarimuose ir problemose, A.Samochinas samprotavo, kad problemų kelia įtakingų žmonių grupiniai interesai.

„Manau, kad ten labai daug asmeninių interesų, gal veikia interesų grupės. 74 ha sklypas, vaizdinga vieta... Kačerginėje gyvena veiklūs, turtingi, įtakingi žmonės, manau, jie nenori, kad ten būtų lenktynių trasa, galbūt galutinis tikslas – kad ten būtų kotedžų kvartalas. Manau, yra dirbtinis lenktynių trasos veiklos varžymas, – neturiu kito paaiškinimo“, – sakė A.Samochinas.

Anot jo, teisinantis, kodėl lenktynių trasa nesulaukia valstybės investicijų, nuolat buvo kartojama, kad valstybės biudžete dėl krizės nėra pinigų.

„Krizė seniai baigėsi, bet jokių pozityvių pasikeitimų nematyti, pinigų valstybėje yra, bet jie dažnai skiriami nereikšmingiems dalykams, dar kažkam, bet į vienintelę lenktynių trasą šalyje neinvestuojama“, – apgailestavo A.Samochinas.

Išsakė įtarimų

Lenktynių trasą Kačerginėje šiuo metu valdančios biudžetinės įstaigos LSP vadovas L.Tubelis „Kauno dienai“ tvirtino, kad atitvarus abejotinomis priemonėmis bandoma pasisavinti, tačiau nekonkretizavo, kaip tai bandoma padaryti.

„Jūs daug ko nežinote. Matyt, man komentuoti daug nereikėtų, kol vyksta teismo procesas. Tas sprendimas dėl atitvarų yra apskųstas, ir aš, kad nepakenkčiau tiems visiems reikalams, daugiau nekomentuosiu“, – kalbėjo LSC vadovas.

Jis pabrėžė – pagrindinis jo vadovaujamos biudžetinės įstaigos tikslas yra atnaujinti lenktynių žiedą, tačiau neslėpė, kad situacija nėra gera.

Gerų naujienų – kukliai

– Teismo nutartyje prašoma žiedinių lenktynių trasoje esantiems atitvarams taikyti laikinąsias apsaugos priemones. Ar tokia teismo pozicija negali paralyžiuoti lenktynių žiedo veiklos? – „Kauno diena“ pasiteiravo L.Tubelio.

– Tai ne atitvarai, bet atraminė tvorelė. Ji yra neginčijama trasos dalis, per ją automobiliai nevažiuoja.

– Bet gali trankytis į ją, pažeisti...

– Bet gali nukristi ir plyta ant mašinos…

Bet gali nukristi ir plyta ant mašinos…

– Teismo nutartyje teigiama, kad A.Samochinas atitvarus įsigijo teisėtai.

– Tai ilga istorija, mes traktuojame vienaip, jie – kitaip… Trasa, teismo sprendimu, neuždaryta, kol kas veiklos nestabdome ir net tokių  svarstymų nebuvo.

– Kodėl, jūsų manymu, lenktynių žiedas neišbrenda iš problemų?

– Tai yra ankstesnių valdytojų, eksploatuotojų sukurtos problemos.

– Jei teismas įpareigotų išmontuoti tuos atitvarus, ar tai paralyžiuotų lenktynių trasos veiklą?

– Ne, tikrai ne… Manau, teismo procesas nebus labai greitas...

– Ką pozityvaus lenktynių trasoje pavyko įgyvendinti pastaruoju metu?

– Kas nepavyko – nepavyko, bet šnekėsiu apie tai, kas pozityvu. Pagal tai, kokia trasos būklė, mūsų veikla yra patenkinama. Kiek dar turėjome pinigėlių iki visų tų kainų padidėjimų, praėjusiais ir užpraėjusiais metais tą trasą šiek tiek paremontavome. Be to, kartu su Kelių direkcija yra planų atnaujinti asfalto dangą – vyksta tokių diskusijų. Pagrindinis pozityvus dalykas – normalūs, dalykiški santykiai su trasos naudotojais: su sportininkais ir jiems atstovaujančiomis organizacijomis; priekaištų jie mums neturi. Anksčiau, kiek žinau, būdavo kitaip.

Naujausi komentarai

Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų