Tik kartais atrodo, kad tvarkytis ėmėsi Barbės Devyndarbės maniera. Paėjėkime, tarkim, Partizanų gatve. Neseniai ji buvo viena bjauriausių Kaune. Duobė šalia duobės, išgriuvę šaligatviai.
Dabar Partizanų gatvė puikiai perasfaltuota, lygi – prie nieko neprikibsi. Anksčiau išgriuvęs šaligatvis dabar vietomis jau atnaujintas. Kai kur atnaujintas, o kai kur, gatvės pradžioje, kaip buvo išlygintas gruntas toms plytelėms, taip ir liko. Lyg ir viskas parengta, bet iki galo nepadaryta. Rusiškai toks reiškinys vadinamas nedodelka. Vietoj šio barbarizmo siūlau lietuvišką naujadarą – neišbaigtukai.
Na, dėl Partizanų gatvės – dar pusė bėdos. Bet kai neišbaigtukai akis bado miesto centre – jau prastesni reikalai.
K.Donelaičio gatvės gale ir gretimoje E.Ožeškienės gatvėje šaligatviai taip pat ilgą laiką apverktinai atrodė. Prieš du ar net daugiau mėnesių buvo imtasi kloti naują šaligatvį. K.Donelaičio gatvės didesnė dalis šaligatvių perklota, o E.Ožeškienės gatvėje nauja danga sustojo ties sinagoga. Ir taip jau, ko gero, antras mėnuo – nė krust. Plytelės tvarkingai sudėliotos prie šaligatvio, bet nėra kam jų pakloti.
Atrodo, prie tokių neužbaigtukų padedi stendą "Kaunas tvarkosi, atsiprašome" – ir tuo tarsi viskas paaiškinta. O iš tiesų tikrai darbšti ir iniciatyvi miesto valdžios komanda, imdamasi ambicingų planų, apsiskaičiavo.
Būtent, neatkreipė dėmesio į emigracijos poveikį ir darbo resursų stygių. Jau praėjo laikai, kai iš mūsų darbininkų buvo galima reikalauti vokiškos darbo kokybės už lietuvišką atlyginimą.
Atlyginimai Kauno gatvių tvarkytojams dabar pusė bėdos, bet kaip parodė Laisvės alėjos rekonstrukcijos pirmojo etapo metu išlindęs brokas, iki vokiškos kokybės dar labai toli. Meistrai išvažinėjo, liko daug atgrubnagių.
Tiesa, emigrantų vietą daug kur užpildė ukrainiečiai, bet vien jų neužtenka. Vadinasi, statybininkams, kelininkams reikia mokėti dar daugiau, kad ir išvažiavusieji rastų motyvą sugrįžti.
Šiandieną jau aišku, kad vien miesto biudžeto lėšų tam neužteks. Tai, ką mano nuomone, miesto meras turėjo padaryti nuo pat pradžių (į miesto plėtros akciją pritraukti ne tik ES lėšų, bet ir privataus kapitalo dalį), turės tai atlikti bent jau dabar. Pritaikydamas koncesijos modelius ar pasinaudodamas kitokiais metodais pritraukiant privačias lėšas.
Nesinorėtų, kad vietoj duobėtų gatvių Kauną imtų vadinti neužbaigtų darbų miestu. Jauskime ir atsakomybę – Seimas 2019-aisiais pasiūlė Kauną skelbti laikinąja sostine. Taigi sėkmės mums visiems.
Naujausi komentarai