Verslui kelia nerimą
Automobilių srautai turi tiesioginės įtakos Senamiestyje veikiantiems verslams. Viešojo maitinimo, suvenyrų ar kitos prekybos įmonės stebi apyvartos pokyčius tada, kai mažėja parkavimo vietų, ribojamas eismas aplink Rotušės aikštę.
„Už visus kalbėti tikrai negaliu, nes nuomonės dažnai skiriasi. Žiūrint per žaliojo kurso prizmę, galbūt tai ir būtų variantas. Kita vertus, Rotušės aikštėje ir taip yra brangiausias parkavimo tarifas mieste, o ten ir taip retai būna laisvų vietų. Vadinasi, žmonės automobilius turi palikti kitur. Kai uždaryta viena aikštės pusė, dar labiau sumažėja vietų, tada sumažėja ir pietaujančių Senamiestyje, nes nepatogu atvažiuoti, greitai papietauti ir išvykti. Tada didesnio srauto galima sulaukti nebent vakarais“, – „Kauno dienai“ sakė Kauno Senamiesčio draugijos vadovė Ona Peičiūtė.
Pasak jos, ir dabar Senamiestį ne taip jau daug žmonių renkasi kaip tranzitinį kelią, nes siauros gatvelės neretai tampa spūsčių priežastimi, todėl patogiau apvažiuoti Senamiestį kitomis gatvėmis.
„Negalėčiau sakyti, kad Senamiestis yra labai tranzitinis, nes dauguma supranta, kad ten strigs įvažiavę, juolab kad visa infrastruktūra aplink Senamiestį yra gerinama. Jei reikia nuvažiuoti, tarkim, iki Jonavos gatvės, visi ir taip važiuoja pro Pilies žiedą, o ne lenda į Rotušės aikštę. Apmokestinimas tiesiog sumažintų srautus į Senamiestį, o ne pagerintų susisiekimą. Be to, reikia nepamiršti, kad ir šiaip viskas brangsta, tad, jei už įvažiavimą reikės mokėti, žmonės čia tiesiog nevažiuos.
Kyla klausimų, ar už įvažiavimą reikės mokėti ir gyventojams. (Laimio Steponavičiaus nuotr.)
Sunku ir šiaip įvertinti, ar žmogus į Senamiestį atvyksta pavalgyti, ar važiuoja tranzitu, nežinau, ar tai galima patikrinti. Todėl nemanau, kad, apmokestinus įvažiavimą į Senamiestį, bus surenkama daugiau pinigų į biudžetą ar tai kaip nors išspręs eismo problemas. Manau, kad toks sprendimas nepasiteisintų, nes dabar žmonės renkasi, kas yra pigiau, patogiau ir greičiau“, – teigė O.Peičiūtė.
Klausimų kelia ir tai, ties kuriomis gatvėmis galėtų būti renkama rinkliava už įvažiavimą, nes kai kurie Senamiesčiu laiko ir Birštono bei Šv. Gertrūdos gatves, kiti ribas brėžia arčiau Rotušės aikštės ir spėlioja, kad galbūt įvažiavimas būtų apmokestintas ties Muitinės ar A.Jakšto gatvėmis.
„Jei būtų pristatytas aiškus modelis, kaip viskas veiks, tada gal būtų lengviau suprasti. Dabar sunku pasakyti, ar tai duos naudos. Manau, kad pradžioje tikrai būtų daug nepasitenkinimo tiek iš klientų, tiek ir iš Senamiestyje veikiančių verslų“, – sakė Kauno Senamiesčio draugijos vadovė.
Pradžioje tikrai būtų daug nepasitenkinimo tiek iš klientų, tiek ir iš Senamiestyje veikiančių verslų.
Neaišku ir gyventojams
Mokamas įvažiavimas į Senamiestį kelia klausimų ir gyventojams, ar jie taip pat turėtų mokėti, ar bus taikoma išimčių. Domina ir apmokestinamos zonos ribos.
„Neaišku, ar bus leidimai, kiek jų gyventojai galės išsiimti, kokios gatvės pateks į tą apmokestinamą zoną. Net nežinome, kiek galėtų kainuoti pats įvažiavimas. Galbūt gyventojams leidimai brangiai kainuos, o gal nekainuos nieko. Nieko nežinome“, – gyventojai kilo begalė klausimų dėl planuojamo mokesčio.
Kiti gyventojai svarstė, jei bus apmokestintas įvažiavimas į istorinę Kauno vietą, ar tai reiškia, kad bus panaikintas parkavimo mokestis, o gal galios abu?
„Jei bus renkama rinkliava ir už įvažiavimą, ir už parkavimą, ar nebus taip, kad aplinkinės gatvelės taps nuolatinėmis automobilių stovėjimo aikštelėmis? Jau ir dabar kai kuriose vietose sunku prasilenkti. Jei visi ten pradės statyti automobilius, tikrai bus vienas didelis kamštis, iš kurio nelabai bus įmanoma išvažiuoti“, – nuogąstavo Senamiesčio gyventojai.
Verslininkai pastebi, kad, apribojus automobilių eismą Rotušės aikštėje, sumažėja ir klientų. (Laimio Steponavičiaus nuotr.)
Ir patys dar svarsto
Savivaldybės atstovai mokamo įvažiavimo viziją iškėlė kartu su darnaus judumo planu. Tačiau dar neskuba atskleisti detalių, kaip ir kada toks projektas galėtų būti įgyvendintas.
„Kol kas pati idėja yra ankstyvoje stadijoje. Svarstome, kad mažos emisijos zona galėtų būti suskirstyta į du etapus: Senamiestį ir Naujamiestį. Pirmajame etape tam tikrose Senamiesčio gatvėse galėtų būti įrengta vaizdo stebėjimo sistema, identifikuojanti įvažiuojančius ir išvažiuojančius automobilius. Tačiau kalbėti apie konkrečius sprendinius ir datas dar per anksti“, – „Kauno dienai“ teigė Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius.
„Dėl idėjos buvo diskutuojama visuomenei pristatant darnaus judumo planą. Svarstoma, kad pokyčiai galėtų įvykti 2023 m.“, – pridūrė specialistas.
Naujausi komentarai