– Kas lemia mokyklų pertvarkos dėsningumus?
– Tam tikrus mokyklų tinklo pertvarkos dėsningumus lemia tai, kad Kauno rajono savivaldybė yra žiedinė. Vykstant intensyviai gyvenamųjų namų kvartalų plėtrai arti Kauno esančiose gyvenvietėse, jose esančiose mokyklose nuo 2016 m. mokinių sparčiai daugėja, ypač jaunesnio amžiaus, todėl reikia ir naujų darželių, ir mokyklų. Nutolusiose mokyklose, priešingai, mokinių mažėja, didėja tokių mokyklų išlaikymo kaštai, todėl jos prijungiamos prie artimiausių didesnių mokyklų.
– Kokios permainos planuojamos artimiausiu metu?
– Sparčiai daugėjant gyventojų Užliedžiuose, rekonstruojamose Domeikavos gimnazijos Užliedžių pradinio ugdymo skyriaus patalpose jau 2021 m. planuojama įsteigti Užliedžių mokyklą-daugiafunkcį centrą. Mastaičiuose šį pavasarį bus pradėta statyti nauja pradinė mokykla-daugiafunkcis centras, nes Garliavos Adomo Mitkaus pagrindinės mokyklos Mastaičių skyriaus mokiniai mokosi Lietuvos policijos mokyklai (LPM) priklausančiose patalpose. Panaudos sutartis tarp LPM ir savivaldybės sudaryta iki 2023 m. rugpjūčio. Šalia Kauno rajono sporto mokyklos Mastaičių baseino iškilsiančioje naujoje ugdymo įstaigoje įsikurs Alšėnų seniūnijos ir dalies Garliavos miesto ikimokyklinio, priešmokyklinio amžiaus vaikai ir pradinių klasių mokiniai. 5–10 klasių mokiniams bus sudarytos sąlygos mokytis Garliavos Adomo Mitkaus pagrindinėje mokykloje. Šios mokyklos Pažėrų skyrius bus likviduotas dėl prastos pastato būklės, o vaikai perkelti į naujai pastatytą Mastaičių mokyklą-daugiafunkcį centrą.
Domeikavos gimnazijos Užliedžių pradinio ugdymo skyriaus patalpose šiemet planuojama įsteigti Užliedžių mokyklą-daugiafunkcį centrą. (KRS vizualizacija)
Pertvarkant mokyklų tinklą planuojama Panevėžiuko mokyklą-daugiafunkcį centrą 2021 m. prijungti prie Babtų gimnazijos, o Batniavos mokyklą-daugiafunkcį centrą 2022 m. – prie Kulautuvos pagrindinės mokyklos. Šioms mažoms ugdymo įstaigoms tapus didesnių mokyklų skyriais, mokiniai galės gauti daugiau švietimo pagalbos paslaugų, bus stipresnė vadyba – abiejose mokyklose-daugiafunkciuose centruose šiuo metu direktoriaus pareigas eina laikinai paskirti asmenys.
Nedidelę Kačerginės sanatorijos "Žibutė" mokyklą šįmet planuojama reorganizuoti prijungiant prie Zapyškio pagrindinės mokyklos kaip skyrių. Piliuonos gimnazijos buvusį pradinių klasių pastatą pritaikius ikimokykliniam ugdymui, į modernias patalpas 2022 m. numatyta perkelti šiuo metu Viršužiglio skyriuje ugdomus vaikus, o skyrių – likviduoti.
Mokyklų tinklo efektyvumas yra susijęs su mokyklų dydžiais, mokyklų patalpų užpildymu, klasių komplektų dydžiais, vidutinėmis vieno mokinio ugdymo išlaidomis.
Vandžiogalos gimnazijoje, nedideliuose VšĮ VDU Ugnės Karvelis ir Raudondvario gimnazijų vidurinio ugdymo skyriuose, esančiuose Ežerėlio bei Kulautuvos pagrindinių mokyklų patalpose, numatyta vykdyti ugdymo kokybės stebėseną. Plečiantis statyboms Lapių seniūnijoje reikėtų svarstyti klausimą dėl Lapių pagrindinės mokyklos plėtros, galbūt ateityje ji galėtų tapti gimnazija. Rekonstruojamoje Šlienavos pagrindinėje mokykloje taip pat numatyta vykdyti stebėseną dėl mokyklos perspektyvos.
Siekiant sukurti sąlygas kiekvienam mokiniui įgyti aukštesnių pasiekimų, plečiamas bendrojo ugdymo mokyklų bendradarbiavimas su aukštosiomis mokyklomis, planuojamas universitetinių gimnazijų tinklas. Numatyta sukurti palankias aplinkas profesinių modulių mokymuisi Garliavos Adomo Mitkaus pagrindinėje mokykloje.
– Ar tai pareikalaus papildomų lėšų?
– Pertvarkoms įgyvendinti bus reikalingos papildomos lėšos naujiems pastatams išlaikyti, ugdymo aplinkoms modernizuoti, mokiniams vežti – apie 960 tūkst. eurų savivaldybės biudžeto lėšų. Noriu pabrėžti, kad mokyklų tinklo efektyvumas yra susijęs su mokyklų dydžiais, mokyklų patalpų užpildymu, klasių komplektų dydžiais, vidutinėmis vieno mokinio ugdymo išlaidomis. Mokyklose, kuriose neužpildomos patalpos, neracionaliai naudojamos lėšos.
– Kokie lūkesčiai siejami su Kauno rajono savivaldybės bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2021–2025 m. bendruoju planu?
– Tikimės, kad pakoreguotas mokyklų tinklas užtikrins mokymosi tęstinumo kryptis, išsaugos galimybes mokytis arčiau gyvenamosios vietos esančioje mokykloje mokiniams pagal pradinio ugdymo programą, visose mokyklose mokiniai gaus laiku ir kvalifikuotą švietimo pagalbą, bus sukurtos sąlygos kiekvienam mokiniui siekti aukštesnių rezultatų. Bus kuriamos palankios ugdymo aplinkos mokymosi tęstinumui, veiksmingai paskirstyti ir panaudoti švietimo reikmėms skiriami valstybės bei savivaldybės biudžeto finansiniai asignavimai, tenkinami bendruomenių poreikiai. Planas sudarys sąlygas plėtoti geros kokybės privalomąjį ir visuotinį švietimą už protingą, valstybei ir savivaldybei pakeliamą kainą. Kasmet bus vertinama mokyklų tinklo būklė ir švietimo pažanga pakaunėje.
Komentaras
Pastatai tušti neliko
Irena Marcinkevičienė
Tarybos narė
Mokyklų tinklo pertvarka vykdoma daugiau kaip dešimt metų. Šiandien sakome, kad mokyklų tinklas Kauno rajone efektyviai tvarkomas: veikia įvairaus tipo ugdymo įstaigos, didėja mokinių skaičius, išsaugotos mažesnės pradinės mokyklos, pakraščio gimnazijos, racionaliai išnaudojamos mokyklų patalpos. Jose įkurtos ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo grupės, perkelti savivaldybės viešosios bibliotekos skyriai, teikiamos įvairios paslaugos gyventojams.
Džiugina, kad rajone neliko tuščių uždarytų mokyklų ar darželių pastatų. Jie renovuoti, modernūs ir pritaikyti kitiems gyventojų poreikiams: Batniavoje darželio pastate po renovacijos įrengti butai gyventojams, Girininkų pagrindinės mokyklos pastate įkurti senelių namai.
Reorganizuojant mokyklas labai svarbu, kad mokytojai jaustųsi saugūs dėl darbo. Kauno rajono bendrojo ugdymo mokyklų tinklo pertvarkos 2021–2025 m. bendrajame plane numatomos pedagogų įdarbinimo galimybės ir darbo vietų išsaugojimas.
Komentaras
Planų sėkmę nulemia diskusija
Laima Stankevičienė
Tarybos narė
Sprendimą dėl bendrojo ugdymo mokyklų tinko pertvarkos 2021–2025 m. vertinu teigiamai. Mano nuomone, svarbu, kad kiekvienas rajono moksleivis gautų kokybišką išsilavinimą, kad būtų sudarytos sąlygos pasiekti ugdymo įstaigą tiek vaikams, gyvenantiems atokiose vietovėse, tiek miestelio centruose, kad visi galėtų augti, tobulėti, būtų įdomių veiklų po pamokų. Pagrindinis dalykas, į ką reikėtų atkreipti dėmesį, tai – šių planų pristatymas bendruomenėse, nes tik gera diskusija nulemia planų sėkmę.
Komentaras
Pertvarka nėra paprastas procesas
Evelina Valskytė
Tarybos narė
Mano nuomone, bendrojo ugdymo mokyklų pertvarkos planas yra paruoštas profesionaliai, gerai išanalizavus ir įvertinus švietimo būklę Kauno rajone. Savivaldybėje augantis gyventojų skaičius arti miesto esančiose seniūnijose natūraliai išaugino ugdymo įstaigų poreikį, o atokesnėse gyvenvietėse jaunų žmonių skaičiaus mažėjimas mažina švietimo įstaigų poreikį. Vis dėlto būtų neatsakinga ikimokyklinį ar pradinį ugdymą tolinti nuo namų, todėl priimti sprendimai atlieps demografinius, socialinius ir bendruomenių poreikius. Mokiniai turės galimybę mokytis geresnėse aplinkose, gauti kokybišką švietimo pagalbą ir siekti individualios pažangos bei geresnių mokymosi rezultatų. Todėl savivaldybė plečią bendradarbiavimą su aukštosiomis mokyklomis, planuoja universitetinių gimnazijų tinklą.
Koreguojant mokyklų tinklą, numatytas ir mokinių, gyvenančių toliau nei 3 km nuo ugdymo įstaigos, pavėžėjimo užtikrinimas. Mokyklų tinklo pertvarka nėra paprastas procesas ir jo rezultatai nepamatuojami per vienus metus, todėl būtina nuolat stebėti ir kasmet vertinti vykdomus pokyčius bei jų rezultatus.
Naujausi komentarai