Naktinis triukšmas
"Didžiausia problema, kad Kauno intermodaliniame terminale (KIT) stipriai triukšmaujama, nes ten formuojami traukinių sąstatai. Triukšmaujama praktiškai kiekvieną naktį, nes vyksta vagonų skirstymas. Barška visas vagonas ir dar sudunksi trenkdamasis į kitą. Tai senas stalininis metodas, kai užtempia vagoną ant suformuoto kalniuko, jį atkabina, paleidžia žemyn ir iešmais nukreipia į skirtingus kelius. Po to tie vagonai atsitrenkia į jau stovinčius kitus", – pasakojo Palemone gyvenantis Romas Vadeika.
Jį stebina ir "Lietuvos geležinkelių" darbuotojų darbo kultūra, tiksliau, jos nebuvimas. Gyventojai nesupranta, kodėl naktį keli darbuotojai negali šnekėtis per radijo stoteles, o darbinė informacija apie skirstomus vagonus pranešama per garsiakalbius.
Triukšmaujama praktiškai kiekvieną naktį, nes vyksta vagonų skirstymas. Barška visas vagonas ir dar sudunksi trenkdamasis į kitą.
"Dabar naktimis rėkia per garsiakalbius kaip kokiame Sibire. Nuolat girdime, kaip šaižiu balsu sako: "Tokį ir tokį vagoną į tam tikrą kelią." Ir tada paleidžia vagonus nuo kalniuko. Negi jie negali nusipirkti radijo stotelių? Ta informacija reikalinga vos keliems dirbantiems žmonėms, tačiau dabar atrodo, kad apie skirstomus vagonus turi žinoti visa apylinkė. Šie naktiniai rėkavimai, priklausomai nuo vėjo krypties, girdisi ir Neveronyse, ir Palemone bei Petrašiūnuose", – pasakojo Palemono gyventojas.
Vietos gyventojai "Kauno dienai" užsiminė, kad jau ne kartą "Lietuvos geležinkelių" vadovų prašė įrengti akustines garso sieneles, tačiau iki šiol girdėjo tik tuščius pažadus.
"Žadėjo, kai Kauną pasieks "Rail Baltica" vėžė, tada iš europinių pinigų aptvers, sutvarkys. Prieš kelerius metus esame bendravę su vadovais, tačiau sienelių iki šiol nėra", – dėstė vietos gyventojas R.Vadeika. Jo teigimu, garsą slopinančios sienelės turėtų būti įrengtos jau nuo Palemono gatvėje esančio pėsčiųjų tilto.
Pranešimai būtini?
"Lietuvos geležinkelių" atstovai patikino, kad iš KIT triukšmas sklisti negali. Vis dėlto pripažino, kad aplinkiniai gyventojai kenčia dėl garsų, sklindančių iš Palemono geležinkelio stoties.
Valstybės įmonės Komunikacijos departamento atstovas Gintaras Liubinas "Kauno dienai" aiškino, kad KIT nakties metu nėra atliekami jokie darbai, kadangi terminalas dirba nuo 7 iki 16 val.
"Išimtys būna maždaug tik kartą per kelias savaites, kai į privažiuojamuosius kelius būna nukreipiami vienas du vagonai. Labiau tikėtina, kad gyventojai gali skųstis Palemono geležinkelio stotyje vykdomais darbais, kadangi čia darbas vyksta nenutrūkstamai. Garsiakalbius naudoja būtent Palemono geležinkelio stoties darbuotojai", – aiškino specialistas.
Jis tikino, kad per garsiakalbius pranešamas informacijos turinys ir kiekis yra apibrėžtas geležinkelių darbą reglamentuojančiuose dokumentuose.
"Atkreipiame ypatingą dėmesį, kad geležinkelis yra didesnio pavojaus zona, todėl stoties garsinis ryšys (garsiakalbiai) tam tikru garso lygiu privalo veikti visuose Palemono stoties geležinkelio keliuose, kad būtų užtikrinamas saugus traukinių eismas, darbuotojų ir žmonių saugumas. Išjungus garsiakalbius arba jų garsą pernelyg sumažinus, kiltų pavojus žmonių, esančių pavojingose geležinkelio zonose, sveikatai ir gyvybei", – dėstė G.Liubinas.
"Lietuvos geležinkelių" atstovas tikino, kad radijo stotelės, mobilieji telefonai ir panašūs prietaisai negali visavertiškai atstoti garsiakalbių, nes esą šios alternatyvios technologijos gali sugesti arba darbuotojai gali netyčia prietaisus išjungti, o tai keltų grėsmę žmonių saugumui.
"Atsisakyti informacijos transliavimo per garsiakalbius nakties metu nuo 22 val. iki 7 val. neįmanoma, kadangi vietiniai bei tranzitiniai keleiviniai ir krovininiai traukiniai pagal tvarkaraštį į stotį atvyksta ir išvyksta visą parą, taip pat stotyje yra vykdomi kiti darbai", – teigė jis.
Užsiminus, kad geležinkelininkų keliamas triukšmas varo į neviltį aplinkinius gyventojus, G.Liubinas atsikirto abstrakčiomis biurokratinėmis frazėmis.
"Užtikriname, kad garsiakalbiai yra sureguliuoti ir nukreipti taip, kad garsas į gyvenamąsias teritorijas sklistų kuo mažiau. Suprasdami šalia geležinkelio gyvenančių žmonių patiriamus nepatogumus, periodiškai tikriname garsiakalbių techninę būklę, jų nukreipimo pusę, garso lygį", – sakė G.Liubinas.
"Lietuvos geležinkelių" atstovas gyventojams nesuteikė vilties dėl vagonų skleidžiamo triukšmo.
"Sąstatų formavimas yra optimizuotas procesas. Formuojant sąstatus, vagonai nuo skirstymo kalnelio yra paleidžiami nustatytu greičiu, t.y., kad vagonams pakaktų greičio nuriedėti iki sąstato, o vagonų susijungimas įvyktų įmanomai minimaliu greičiu – 2–3 km/val. Technologiškai nėra galimybės visiškai išvengti vagonų sujungimo garso, tačiau siekiama užtikrinti, kad garsas būtų kuo tylesnis", – aiškino G.Liubinas.
Tušti pažadai
Nors gyventojams dar prieš kelerius metus buvo žadėta, dabar valstybės įmonės atstovai linkę pamiršti apie specialias garsą izuoliuojančias sieneles. Jas įrengti esą numatyta dar po kelerių metų. Gyventojai piktinasi, kad valstybės įmonės vadovai juos tiesiog vedžioja už nosies.
"Lietuvos geležinkelių" Komunikacijos departamento atstovo teigimu, 2020–2021 m. planuose yra numatyta įrengti akustines užtvaras, bėgių slopintuvus. Šie darbai bus atliekami įgyvendinant "Rail Baltica" statybos projektą "Geležinkelio ruožo Kaunas–Palemonas rekonstrukcija".
"Palemono geležinkelio stoties aplinkoje triukšmą mažinančias priemones planuojama įrengti statant "Rail Baltica" geležinkelio vėžę Kaunas–Latvija. Preliminarios nuo triukšmo apsaugančios priemonės ir jų vieta yra numatyta "Rail Baltica" ruožo Kaunas–Latvija specialiajame plane bei poveikio aplinkai vertinimo ataskaitoje. Triukšmą mažinančių priemonių tipas ir vieta bus tikslinama, atsižvelgiant į detalius "Rail Baltica" projekto sprendinius", – apie tolimesnius planus kalbėjo G.Liubinas.
Naujausi komentarai