Pereiti į pagrindinį turinį

Pamokos – oro uoste ir su styginių kvartetu

2017-10-29 13:00

Mokykloje į pamokas ir į pertraukas nebekviečia skambutis. Vietoje jo skamba nuotaikinga muzika. Pamokos neretai vyksta apskritai net ne mokykloje. Tai Kauno Jono Pauliaus II gimnazijos pradinukų ir vyresniųjų kasdienybė.

Viena pastarųjų tokių pamokų išvykose vyko Kauno oro uoste. Jame ketvirtokai su mokytoja Almanta Vizbariene nejučia pasikartojo matematikos įgūdžius, pavyzdžiui, apskaičiavo pakilimo tako plotą, laiptelių skaičių iki skrydžių valdymo bokštelio ir kt. Aptardami išmaniojo oro uosto ugniagesių automobilio sireną pabuvojo tarsi muzikos pamokoje, o bandydami suprasti, kaip pakyla lėktuvai, žengtelėjo keliais metais į priekį – į fizikos pamoką.

Tačiau nė vienas pradinukas, grįžęs po šios integruotos ekskursijos, nesijautė buvęs pamokose – tiesiog buvo įdomu ir smagu.

Gimnazijos direktoriaus pavaduotoja pradinių klasių ugdymui Renata Baršukaitienė pasakojo, kad mokymosi procesą dažnokai vykdyti ne tik klasėse nuspręsta dėl kelių priežasčių. Netradicinės edukacinės erdvės padeda sužadinti didesnę mokinių motyvaciją, domėjimąsi, be to, taip geriau įsimenama informacija.

Mokytoja Ä.Vizbarienė papildė, kad naujoje aplinkoje vaikams kur kas lengviau susikaupti, lengviau išlaikyti dėmesį, tad pasisemia daugiau žinių, iškelia daugiau klausimų nei eilinėje pamokoje.

Kai kurios pamokos vyksta, pavyzdžiui, mokyklos muziejuje. Jame Turizmo centro atstovės neseniai vedė pamoką "Lino kelias" su istorija, dainomis ir tikrais eksponatais, kuriuos galima pačiupinėti, ne tik apžiūrėti nuotraukose.

Per integruotą muzikos pamoką su Kauno styginių kvartetu gyvai skambėjo įvairių epochų muzika, tad tokia pažintis su styginiais instrumentais mokiniams įsiminė ilgam, kaip ir integruotos pamokos duonos kepykloje, T.Ivanausko zoologijos muziejuje bei Istorinėje Lietuvos Respublikos prezidentūroje, kur mokiniai buvo ne tik stebėtojai, bet ir aktyvūs dalyviai.

Ekskursijose vaikai būna labai aktyvūs, jiems įdomu matyti oro uosto įrangą, prietaisus, stebėti kylančius ir besileidžiančius lėktuvus. Tai plečia jų akiratį, skatina domėtis daugiau, užduoti klausimus ne tik mūsų darbuotojams, bet ir savo mokytojams.

Kokie atgarsiai iš mokytojų? Vaikams, suprantama, taip naudingiau ir įdomiau, bet pedagogams tikriausiai tenka didesnis krūvis. "Šias veiklas išsirenka, planuoja, organizuoja patys mokytojai kartu su mokinių tėveliais. Ir jiems patiems tokios pamokos yra įdomesnės ir prasmingesnės", – įsitikinusi R.Baršukaitienė.

Pamokas vesti kviečiami ir patys tėveliai, atžalos klasės draugus supažindindami su savo profesija, darbo specifika.

Kauno oro uosto atstovė Agnė Mažeikytė teigė, kad daugiausia užklausų dėl ekskursijų oro uoste gaunama pavasarį ir rugsėjo–spalio mėnesiais. Šiuo metu per savaitę pasitaiko dvi trys ekskursijos.

"Ekskursijose vaikai būna labai aktyvūs, jiems įdomu matyti oro uosto įrangą, prietaisus, stebėti kylančius ir besileidžiančius lėktuvus. Tai plečia jų akiratį, skatina domėtis daugiau, užduoti klausimus ne tik mūsų darbuotojams, bet ir savo mokytojams", – kalbėjo A.Mažeikytė.

Viena smagesnių atrakcijų oro uoste – pasėdėjimas prie uosto ugniagesių automobilio vairo. Kauno oro uosto priešgaisrinio gelbėjimo tarnyba turi specialų automobilį, kuris naudojamas tik oro uostuose, tad tokio miesto gatvėse nepamatysite.

"Dažniausiai vaikams kyla klausimų apie matomą įrangą – ką ji daro, kokius duomenis rodo, kas nutinka paspaudus konkretų mygtuką. Domina ir orlaiviai – koks lėktuvas didžiausias, kokiu greičiu jis skrenda ir panašiai", – vardijo A.Mažeikytė.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų