Penktadienį priešpiet pradėti Panemunės tilto dinaminiai ir statiniai bandymai. Tiltą, jungiantį Panemunę, Žemuosius Šančius ir miesto centrą, planuojama atidaryti jau po savaitės. Jo statybos truko trejus metus.
Bandymus atlikę Kelių ir transporto tyrimo instituto specialistai ant 273 m ilgio tilto įrengė specialius daviklius. Apie 20 prietaisų fiksavo įlinkius, liekamuosius įlinkius, deformacijas.
„Tai atliekama su mobilia šiuolaikine tiltų bandymo laboratorija. Elektroniniai prietaisai išdėstyti charakteringose tilto konstrukcijų vietose. Rodikliai matuojami ir fiksuojami vienu metu visuose pasirinktuose taškuose“, - pasakojo instituto Tiltų tyrimų skyriaus Skyriaus viršininkas Laimonas Krašauskas.
Visi duomenys buvo matomi realiu laiku ir lyginti su teoriniais. Tai buvo būtina bandymui kontroliuoti: nuspręsti, ar bandymą tęsti ir didinti apkrovas, ar bandymą nutraukti.
Bandymai truko tris valandas. Į pagalbą pasitelkta 13 sunkiasvorių keturračių automobilių. Bendras jų svoris – 400 tonų.
Tiltas pagal griežtus bandymų reikalavimus buvo apkraunamas etapais, apkrovą palaipsniui didinant. Tam tikras skaičius žvyru, moliu pakrautų sunkvežimių užvažiuodavo ant tilto, iki 10 min. pastovėdavo ir nuvažiuodavo. Tiek pat laiko būdavo skiriama tiltui atsigauti. Tuomet automobiliai užvažiuodavo vėl.
Galutines išvadas dėl tinkamumo naudoti tiltą mokslininkai pateiks per penkias darbo dienas.
Tilto plotis - 21 m, važiuojamoji dalis – 14 m, eismui skirtos keturios juostos. Anksčiau tiltas buvo dvigubai siauresnis.
Statybos darbus vykdė bendrovė „Kauno tiltai“. Kartu su tiltu atlikta ir Tilto gatvės rekonstrukcija, ją dvigubai praplatinant iki keturių eismo juostų.
Kauno savivaldybė iki šių metų pabaigos pažadėjo atnaujinti ir toliau einančios Vaidoto gatvės dangą.
Senasis Panemunės tiltas nugriautas 2012 metų pabaigoje.
Naujausi komentarai