Pokyčiai – būtini
„Užpernai ir pernai, kuomet vyko aštrios diskusijos ir protesto renginiai, nukreipti prieš Nemuno krantinės Šančiuose sutvarkymo projekto detalizavimą ir paruošimą realizacijai, laikiausi neutralios pozicijos, viešai nepalaikiau nė vienos pusės. Tai buvo nelengva, nes ir viena, ir kita pusė, žinodami, kad esu nuoširdus Šančių patriotas, per gyvenimą sukaupęs nemažą profesionalaus urbanisto patirtį, labai laukė mano nuomonės. O ją – tvirtai susiformavusią, turėjau iš karto, bet nenorėjau nors kiek nusverti argumentų lėkštelės, daryti įtakos besiklostančiai nuostatai.
Dabar, kai viešai, oficialiai, išsamiai, kartu su patrauklia vizualizacija paskelbta galutinė minėto projekto medžiaga, nematau pagrindo toliau slėpti savyje nė kiek nesusvyravusios nuomonės“, – kalbėjo nuo vaikystės Žemuosius Šančius puikiai pažįstantis ir vis dar į juos sugrįžtantis J. Vanagas.
Jurgis Vanagas/Kauno m. savivaldybės nuotr.
Buvusio ilgamečio šančiškio įsitikinimu, yra bent kelios priežastys, kodėl Kranto alėjos prieigose turėtų padvelkti permainų vėjai.
„Miestas turi būti atsisukęs į upę veidu, o ne sklypų galais, sandėliukais ar tualetais. Didmiesčiu tekančios upės pakrantė, jos suplanavimas, užstatymas ir architektūra, ne tik centre, bet ir visu perimetru, vaizdžiai tariant, negali priminti „apspurusio rankogalio“.
Čia yra būtinas teritorijos apkantavimas, įrengiant kelią su suplanuota žaliąja priekrantės teritorija, erdviomis pėsčiųjų ir dviračių trasomis, važiuojamosios dalies praplėtimu automobiliams parkuoti, poilsio aikštelėms, taip pat saugioms perėjoms iš gyvenamosios zonos iki akvatorijos“, – planuojamus pokyčius Nemuno krantinėje komentavo prof. habil. dr. J. Vanagas.
Reikalingas geresnis susisiekimas
Architektūros kritiko teigimu, atsižvelgiant į sparčiai besiplečiančią teritoriją, numatyti pokyčiai ženkliai pagerintų susisiekimą, mat dabar ne vieną kilometrą besitęsiantis žvyrkelis kelia akivaizdžių nepatogumų. Ypač vietos gyventojams.
Šiuolaikiniame pasaulyje tokie pokyčiai yra daromi.
„Urbanistine, gatvių tinklo prasme, tokia didelė teritorija negali būti pasiekiama vienintele esama gatve – A. Juozapavičiaus prospektu. Jai yra būtinas ne tik funkcinis „dubleris“, bet kartu su juo ir neišvengiamai ryški miesto masyvo išvažiuojamoji trasa“, – pridėjo patyręs architektas, humanitarinių mokslų habilituotas daktaras.
Tačiau J. Vanagas pabrėžė, kad numatytas atnaujintas kelias turi užtikrinti maksimalų saugumą, įrengiant iškiliąsias pėsčiųjų perėjas, greitį ribojančius ženklus bei kitas priemones. Projektuotojai būtent tai yra numatę atnaujintuose projektiniuose pasiūlymuose – iki menkiausių smulkmenų sutvarkytą nemagistralinę D kategorijos, 5,5 m pločio gatvelę, kuria galės važiuoti tik specialusis transportas ir lengvieji automobiliai.
„Jeigu įmanoma intensyviausiose eismo vietose maksimalų saugumą užtikrinti įrengiant iškiliąsias perėjas, greitį ribojančius kalnelius ar ženklus, taip pat gerą apšvietimą, potenciali problema bus išspręsta. Šiuolaikiniame pasaulyje tokie pokyčiai yra daromi. Pateikta Nemuno krantinės sutvarkymo projekto medžiaga, mano nuomone, atitinka svarbiausius tokių miesto dalių suplanavimo reikalavimus“, – neabejojo prof. J. Vanagas.
Kauno m. savivaldybės nuotr.
Nuotolinis pristatymas kauniečiams
Savo viešą kreipimąsi vietos gyventojams ir Kauno miesto savivaldybei atsiuntęs kaunietis nusiteikęs savo nuomonę pristatyti ir viešai. Kovo 23 d. 17 val. vyks pristatymas gyventojams, kuriame kauniečiai tiesiogiai internetu galės detaliau susipažinti su projektiniais pasiūlymais, išgirsti atsakymus į visus rūpimus klausimus bei pareikšti savo nuomonę.
Pagal projektuotojų atliktas naujausias korekcijas, įvertinus šančiškių išreikštus norus bei argumentus, Kranto alėjoje vietoje dulkėto žvyrkelio nusidriektų 1673 metrų tvarkingas ir saugus kelias. Greta jo – daugiau žalumos. Taip pat numatyta įrengti papildomų vietų automobiliams, lauko treniruoklių bei vaikų žaidimo aikšteles. Taip pat suplanuoti praplatinti ir tarpusavyje atskirti pėsčiųjų bei dviračių takai, patogūs pandusai judėjimo negalią turintiems žmonėms ir mamoms su vežimėliais. Įgyvendinant projektą, dalį daugiabučių gyventojų pasieks centralizuotas šildymas.
Nemuno krantinės gatvė Kauno miesto bendrajame plane buvo numatyta dar 1929 metais ir išlikusi iki šių dienų. Tiesa, suprojektuota jos atkarpa nuo A. Juozapavičiaus prospekto pasieks Kranto 11-ąją g. ir ties ja užsibaigs.
Kauno m. savivaldybės nuotr.
Šalyje tęsiantis karantinui ir vadovaujantis Aplinkos ministerijos rekomendacija, viešinimo procedūra numatyta pasitelkiant internetinę vaizdo transliaciją. Dalyvių prisijungimas: bit.ly/RegistracijaGyventojams (nuoroda aktyvuosis likus valandai iki renginio).
Gyventojai susipažinti su parengtais projektiniais pasiūlymais gali ir Kauno miesto savivaldybės svetainėje: bit.ly/NemunoKrantine.
Naujausi komentarai