Prieš mėnesį Chemijos g. supleškėjus kelininkų technikai sutriko Kauno gatvių remonto tempas, bet ir vykdytojai, ir savivaldybės tarnautojai ramina, kad suplanuoti darbai šiemet bus baigti.
Išvada: kalti kelininkai
Kauno miesto savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjo pavaduotojas Antanas Proberkas teigė, kad kol kas pagal planą vyksta ir šiemet suplanuotos gatvių rekonstrukcijos, ir paprasti duobių lopymo darbai. Nuo suplanuoto grafiko atsilieka tik remonto darbai, kuriuos ketinama atlikti vadinamąja "Remix plius" technologija. Būtent šią technologiją naudojanti "Kauno tiltų" mašina prieš mėnesį supleškėjo Chemijos g. Įmonės atstovai bandė aiškinti, kad dėl incidento kaltas netvarkingas dujotiekis, bet "Lietuvos dujų" atstovai teigė jau gavę tyrimą atlikusios Valstybinės energetikos inspekcijos išvadas, kuriose aiškiai nurodytas kaltininkas – "Kauno tiltai". Pažymima, kad bendrovė nė nesiteikė "Lietuvos dujų" informuoti apie dujotiekio apsaugos zonoje planuojamus veiksmus.
"Jei jie būtų tai padarę, nelaimės būtų išvengta", – įsitikinęs "Lietuvos dujų" Kauno filialo technikos direktorius Vladas Konovalovas.
Naudojo netinkamą technologiją
V.Konovalovas aiškino, kad incidentas kilo būtent dėl "Remix" technologijos, nes kitaip liejant asfaltą panašių nuotykių neįvyksta. Aplink dujotiekio šulinius ir čiaupus reikia darbuotis itin atsargiai, dažniausiai tai daroma rankiniu būdu. "Remix" technologija pasižymi tuo, kad sena danga kaitinama ir nuskutama. Būtent gremžiant nusidėvėjusią dangą buvo pajudintas "Lietuvos dujų" šulinys, o dangai kaitinti naudojama atvira liepsna uždegė išsiveržusias dujas.
Beje, atvirtos liepsnos naudoti dujotiekio apsaugos zonose negalima. Šiuos "Kauno tiltų" padarytus pažeidimus pastebėjusi Valstybinė energetikos inspekcija taisyklių reikalavimus nutarė priminti ne tik įmonės vadovams, bet ir kiekvienam atskirai. Visi su asfalto tiesimu susiję "Kauno tiltų" darbuotojai privalės išklausyti instruktažą, kaip elgtis dujotiekio apsaugos zonose.
Pajudės liepos viduryje
"Kauno tiltai" aiškina, kad darbų negali tęsti, nes tą daryti įsipareigojo naudodami "Remix plius" technologiją. Kito aparato bendrovė Kaune neturi. "Kauno tiltų" atstovė Rimantė Jablonskytė teigė, kad įmonė jau nusižiūrėjo naują mašiną Vokietijoje, ši į Lietuvą turėtų atkeliauti liepos viduryje.
Iš viso su šia technologija "Kauno tiltai" šiemet įsipareigojo sutvarkyti mažiausiai šešias gatves, bet įstrigo jau pirmojoje. Naujos dangos tiesimas baigėsi ten, kur supleškėjo mašina.
"Nauja danga nėra tiesiama, bet kol atvyks nauja mašina, tęsiami parengiamieji darbai kitose gatvėse, tad negalime sakyti, kad darbai visiškai sustojo", – kalbėjo A.Proberkas.
"Ne, mes jokių priekaištų nei "Kauno tiltams", nei kitus gatvių remonto darbus atliekančioms kitoms bendrovėms neturime. Jie spėja pagal visus terminus", – ramiai susidariusią padėtį vertino savivaldybės administracijos direktorius Dainius Ratkelis.
Komentaras
Rimantas Mikaitis
Liberalų sąjūdžio frakcijos narys
Problema glūdi ne sudegusioje asfalto tiesimo mašinoje, bet mero galvoje. Gatvių, įvažų, šaligatvių būklė mieste kasmet blogėja, o meras aiškina, kad sparčiai gerėja. Be to, vardija skaičius – žiūrėkite, kiek pinigų skiriame gatvių remontui. Tai yra lėšos, kurias valstybė ir miestas skiria Panemunės tilto statybai bei iš dalies iš ES lėšų finansuojamiems projektams – dalies Petrausko g. ir Savanorių pr. įkalnės rekonstrukcijai. Visos Kauno gatvės ir toliau tik palopomos už iš Kelių direkcijos gaunamas lėšas.
Gatvių remontas naudojant karšto regeneravimo technologiją nesprendžia problemos iš esmės. Asfalto dangos atnaujinimas šiuo būdu – tik problemos nustūmimas dvejiems trejiems metams. Ekspertai yra ištyrę ir įvardiję, kad miesto gatvių pagrindai yra labai prastos būklės, todėl gatves būtina remontuoti kapitališkai, keičiant ir pagrindus.
2012 m. miesto taryba priėmė sprendimą į kapitalinį gatvių remontą investuoti iki 100 mln. litų, už darbus rangovams atsiskaitant per dešimt metų. Meras ir jo komanda per dvejus metus ne tik nepradėjo įgyvendinti sprendimo, bet ir nepateikė jokių alternatyvių kapitalinio gatvių sutvarkymo būdų. Tad toks požiūris neleidžia tikėtis jokių reikšmingesnių pokyčių mieste.
Naujausi komentarai