Pereiti į pagrindinį turinį

Savaitgalio galvos skausmas – bankas?

2019-12-22 11:00

Regis pasiekėme tą lygį, kai neišeidami iš namų galime kone pasaulį apkeliauti, ką jau kalbėti apie apsipirkimą. Keliais kompiuterio pelės spustelėjimais internetinėse parduotuvėse gali susirinkti maisto produktų krepšelį, o nemėgstantys stumdyti kalėdiniame šurmulyje gali apsirūpinti dovanomis.

Trikdis: SEB bankas aiškina, kad dėl galimų sutrikimų jų kaltės nėra.
Trikdis: SEB bankas aiškina, kad dėl galimų sutrikimų jų kaltės nėra. / J.Skinulytės nuotr.

Dovanos pakibo

Deja, ne visi ir ne visada. "Kauno dienos" skaitytojas klausia: ar bankas turėtų informuoti klientą, jei dėl kokių nors trikdžių neveiks elektroninis  bankas. "Buvo sekmadienis. Pavakarę su žmona internetu vienoje parduotuvėje parinkome kelias dovanėles vaikams, tačiau nupirkti jų nepavyko. Užkliuvo mano mobilusis parašas. Neslėpsiu, net ir menki nesusipratimai elektroniniame banke man kelia nerimą. Manau, kad bankai turi veikti kaip šveicariški laikrodžiai", – pasakojo Gintaras.

Tada kaunietis nutarė tiesiog prisijungti prie elektroninio banko be jokių pirkinių. Praėjo kelios minutės, tačiau Gintaras negalėjo prisijungti prie SEB elektroninio banko. Liko paskambinti visą parą dirbančiam banko konsultantui. "Atsiliepusi mergina informavo, kad yra sutrikimų ir patarė važiuoti į artimiausią "Perlo" terminalą. Pikčiausia, kad taip atsitinka jau ne pirmą kartą ir ne tik man", – guodėsi Gintaras.

"Savaitgalį SEB elektroninis bankas veikė be sutrikimų. Tiesa, sulaukėme kelių klientų skambučių, kad jie tam tikru metu negalėjo prisijungti prie elektroninio banko naudodamiesi mobiliuoju parašu. Šią paslaugą klientams teikia trečioji šalis, ne pats bankas", – atsakomybę greičiausiai mobiliojo ryšio operatoriui permetė SEB banko Komunikacijos skyriaus vadovė Ieva Kulvinskaitė.

Bankai net nesiūlė, o, ribodami grynųjų išsiėmimo iš bankomatų sumą, galima sakyti, šantažavo klientus.

Sukosi iš padėties?

Gintaras paprieštaravo tokiai banko atstovės informacijai. Esą jis net nesakė, kad mėgino jungtis naudodamas mobilųjį parašą. Be to, jo niekas neklausė, kokiu būdu jis jungėsi, tik patvirtino sutrikimą.

I.Kulvinskaitė tokiais atvejais rekomendavo klientams visuomet jungtis kita prisijungimo priemone, pavyzdžiui, slaptažodžių generatoriumi arba "Smart-ID". "Tiems klientams, kurie neturi kitos identifikavimo priemonės, rekomenduojame bandyti jungtis vėliau, kai trečiųjų šalių teikiamų paslaugų sutrikimai būna pašalinti", – išdėstė SEB banko atstovė.

Gintaras ir šiai rekomendacijai turėjo priekaištų, mat jo mama skundėsi negalėjusi prisijungti naudodamasi "Smart-ID" programėle. "Kauno dieną" ir anksčiau buvo pasiekę nusiskundimai, kad SEB banko klientai prie elektroninio banko negalėjo prisijungti naudodamiesi slaptažodžių generatoriumi.

Kaunietis pabrėžė ir tai, kad, bankams keičiant prisijungimo prie elektroninio banko politiką, nė neužsiminta apie tai, kad rekomenduojama turėti kelis būdus prisijungti. Kone metus bankai, tarp jų ir SEB, tiesiog ragino pasirinkti vieną iš kelių siūlomų būdų ir pasikeisti prisijungimo būdą.

"Bankai net nesiūlė, o, ribodami grynųjų išsiėmimo iš bankomatų sumą, galima sakyti, šantažavo klientus", – ironizavo Gintaras.

Pamiršta pagarba

Galiausiai Gintaras suabejojo pagarbia banko politika klientų atžvilgiu. "Net jei ir įvyko kažkoks sutrikimas, nieko čia tragiško. Žinoma, tuo metu susinervinau, nes dovanos liko nenupirktos. Tačiau labiausiai nustebino, kad bankas nė nesirengė man pranešti apie sutrikimą. Ar tikrai tai normalu? Posakis, kad klientas visada teisus, banke neegzistuoja?" – retoriškai klausė Gintaras.

Kaunietis pateikė pavyzdį, kad, tarkime, elektros tiekėjai jį informuoja apie elektros gedimus akimirksniu, nors jis pats nebūna nė pajutęs, kad yra kažkokių sutrikimų. Informuoja ne tik apie sutrikimą, o ir per kiek laiko planuoja šį sutrikimą pašalinti. Ir dar. Pašalinę sutrikimą, dar kartą praneša, kad pašalino, ir dar kartą atsiprašo už sukeltus nepatogumus.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų