Absurdiškas pasiūlymas
„Kauno dieną“ pasiekusi kaunietės istorija privertė kilstelėti antakius. Pasirodo, šiuolaikiniame skaitmenizacijos pasaulyje vienintelis būdas spręsti iškilusias problemas – atvykti į banko padalinį. Nesvarbu, kad žmogus serga ir gali užkrėsti kitus.
Kaunietė Julija (tikrasis vardas ir pavardė redakcijai žinomi) pasakojo, kad jos bičiulė atsigulė į ligoninę, nes susirgo atvira tuberkuliozės forma. Moteris intensyviai gydyta, nes liga – užkrečiama.
Gulėdama ligoninėje moteris nusprendė sumokėti mokesčius, tačiau to padaryti nepavyko. Jungdamasi prie SEB banko sąskaitos, moteris netyčia užblokavo kodų generatorių. Kitų priemonių, tokių kaip „Smart-ID“, moteris neturėjo, todėl liko atribota nuo e. banko.
Paskambinus į SEB banką, konsultantai pasiūlė atvykti į filialą ir esą bus išduotas naujas kodų generatorius.
„Žmogus ligoninėje gulėjo tris mėnesius, ketvirtąjį sveikata žymiai pablogėjo. Kai buvo blogai, moteris bandė jungtis prie banko, gal ką nors ne taip suvedė ir kodų generatorius užsiblokavo. Kai sveikata šiek tiek pagerėjo, ji susirūpino, kad reikia sumokėti mokesčius, bet ji neturi kodų generatoriaus. Paprašė mano pagalbos, kad susisiekčiau su banku. Telefonu pasiskambinome į SEB, sujungė su konsultantu. Jis pasakė, kad atblokuoti generatoriaus negalima, reikia atvykti į banką. Informavus, kad žmogus guli ligoninėje ir dar kurį laiką gulės, pasakė, kad tuomet niekuo padėti negali“, – pasakojo Julija.
Pasiūymas: vienas SEB konsultantas pasiūlė pacientę atvežti automobiliu ir esą darbuotojas lauke patvirtins jos tapatybę. Regimanto Zakšensko nuotr.
Įgaliojimas – bevertis?
Kaunietė pasakojo iš bičiulės perėmusi pokalbį su banko atstovu ir klausinėjusi apie tvarką. Galbūt kitas asmuo gali paimti kodų generatorių, jei ligonės prašymą patvirtins notaras?
„Užsienyje ligoninės vadovas patvirtina asmens tapatybę ir, ligonio prašymu, suteikia įgaliojimą kitam asmeniui atlikti konkretų veiksmą už jį. Klausiau ir dėl notaro. Kokia procedūra, kaip išspręsti kilusią problemą? Konsultantas pasakė, kad sujungs su kažkuo kitu. Laukėme gal 15 minučių ir nesulaukėme, kad kas nors pradėtų kalbėti“, – pasakojo kaunietė.
Vėliau moteris dar kartą pabandė susisiekti su banko atstovais, tačiau išgirdo tą patį pasiūlymą – problema bus išspręsta tik atvykus į banko filialą.
„Kaip taip gali būti, kad kito būdo nėra? Čia juk ne dėl to, kad žmogus tingėtų atvažiuoti. Jis serga užkrečiama liga. Bankas valdo svetimus pinigus ir nesudaro galimybės ligoninėje gulinčiam žmogui jais naudotis. Notaro įgaliojimas irgi netinka, nes esą tokios vidinės banko taisyklės“, – dar vieną akibrokštą išgirdo kaunietė.
„Yra aibė būdų, kaip šiuolaikinėmis technologijomis patvirtinti tapatybę, bet SEB, matyt, apie jas nėra girdėjęs. Man konsultantai aiškino, neva būna, kad žmonės ir banko korteles kitiems atiduoda, pasitaiko ir kitokių sukčiavimo būdų, todėl ir reikia atvykti į banką. Šiaip kodų generatorius be kitų prisijungimų pats savaime yra niekinis, juo kitas nepasinaudos, galima jį kad ir registruotu laišku atsiųsti, bet bankas užsispyrė, ir tiek. Iš pradžių bandė aiškinti, esą to reikalauja duomenų apsauga, tada – dar nežinia kas, bet esmė – buvo nenorima spręsti problemą“, – pridūrė Julija.
Nėra jokių alternatyvų, jokių priemonių, kad situacija pasikeistų.
Kad gali užkrėsti – nė motais
Kaunietę nustebino banko konsultantų nenoras girdėti, kad atvira tuberkuliozė yra pavojinga, užkrečiama liga. Ja sergančio žmogaus būklė neleidžia palikti ligoninės.
„Vieno skambučio metu konsultantui tarsi nušvito situacija ir jis pasiūlė genialią idėją. Sako, jei mes negalime atvykti į skyrių, gal galime automobiliu atvažiuoti, per atstumą prieitų banko darbuotojas su kokiomis pirštinėmis ir kaukėmis. Taip esą patvirtintų tapatybę. Likau šokiruota. Perklausiau, ar jis supranta, ką siūlo. Kodėl aš turiu rizikuoti savo sveikata, vežti ligonę automobiliu, kad banko darbuotojas galėtų patvirtinti tapatybę ir išduoti naują kodų generatorių? Tada vėl išgirdau paaiškinimą, kad kito būdo nėra.
Paprašiau, kad mane sujungtų su vadovais, nes galbūt statistinis konsultantas tikrai negali spręsti tokių klausimų, pakeisti tvarkos, bet, aišku, niekas skambučio nenukreipė. Nėra jokių alternatyvų, jokių priemonių, kad situacija pasikeistų. Nežinau, kam naudingi tokie sprendimai, tačiau tikrai ne paprastam žmogui. Tiesiog nėra elementarios empatijos“, – apie tai, kad SEB banko atstovams nė motais nei klientų, nei pačių darbuotojų sveikata, pas kuriuos būtų atvežtas atvira tuberkulioze sergantis asmuo, kalbėjo nusivylimo neslepianti kaunietė.
Moteris tikino, kad dėl tokių absurdiškų SEB pasiūlymų ji susisiekė su Lietuvos banku, kuris prižiūri visas šalyje veikiančias finansų įstaigas. Lietuvos banko atstovai pasiūlė SEB rašyti laišką, jei netiks jų atsakymas, tada su skundu kreiptis į juos.
„Man pasakė, kad pirmiau turiu rašyti laišką SEB, jie ten per penkiolika dienų atsakys. Gavus atsakymą, jis greičiausiai netenkins, tada bus galima rašyti jiems ir Lietuvos bankas per 30 dienų esą pateiks atsakymą. Tačiau visi žino, kas nutinka, jei asmuo nesumoka mokesčių, tad toks pasiūlymas susirašinėti man visai nesuprantamas“, – teigė kaunietė.
Užkrečiama: atvira tuberkuliozės forma sergantys pacientai gydomi ligoninėje, nes lengvai gali užkrėsti kitus. Evaldo Virkečio nuotr.
Banko pozicija
„Kauno diena“ SEB banko atstovams išsiuntė užklausą ir paprašė pakomentuoti, kodėl skaitmenizacijos pasaulyje vienintelis būda spręsti problemą – atvykti į banko skyrių. Domėjomės, kaip tokiais atvejais elementariai užtikrinama, kad ir banko darbuotojai neužsikrėstų.
Prašėme pakomentuoti, kaip sprendžiami banko klausimai, jei klientai tuo metu gydomi ligoninėje. Be to, pasidomėjome ir dėl notaro įgaliojimo. Kodėl visur notarinis įgaliojimas laikomas oficialiu ir patvirtintu dokumentu, bet SEB tai netinka?
Su dienraščiu susisiekė SEB atstovai ir pasakė, kad minimos klientės sveikatos būklė esą leido jai atvykti į skyrių ir išspręsti kilusias problemas dėl kodų generatoriaus. Suprask, nebeliko temos, apie ką rašyti. Visgi paprašėme pateikti komentarą į e. paštu užduotus klausimus, nes tai gali būti aktualu kitiems klientams, kurie dėl sveikatos būklės negali fiziškai atvykti į banką. Po kelių dienų SEB atstovai atsiuntė komentarą.
„Apgailestaujame dėl nepatogumų, su kuriais susidūrė jūsų minimas gyventojas. Konkrečios situacijos dėl konfidencialumo įsipareigojimų negalime komentuoti viešai. Visais atvejais klientai patys dėl paslaugų ir aptarnavimo turėtų susisiekti su banku tiesiogiai, o ne per kitus asmenis.
Vadovaudamiesi teisės aktais, negalime išduoti prisijungimo prie interneto banko priemonės kitam asmeniui nei klientas, nes prisijungimo priemonė yra asmeninio naudojimo ir negali būti perduota įgaliotiniui“, – komentarą atsiuntė SEB Komunikacijos projektų vadovė Leontina Lesauskaitė.
„Primename, kad yra ir kitų būdų jungtis prie interneto banko: „Smart ID“ programėlė, mobilusis parašas ir pan. Siekdami užtikrinti kliento lėšų saugumą, kviečiame klientus atvykti į banko skyrių ir atsiimti slaptažodžių generatorių asmeniškai. Kai gyventojas dėl sveikatos ar kitų objektyvių priežasčių negali atvykti į banko skyrių, slaptažodžių generatorių galime išsiųsti paštu“, – pridūrė SEB specialistė.
Visgi, kaunietės atveju, SEB konsultantai nė karto neužsiminė apie galimybę kodų generatorių atsiųsti paštu. Jų vienintelis pasiūlytas sprendimo būdas buvo atvykti gyvai į banko skyrių.
(be temos)
(be temos)