Pereiti į pagrindinį turinį

„Silberauto“ klientas pasijuto apgautas: jų garantija niekinė

Iš oficialių "Mercedes-Benz" atstovų už 73 tūkst. eurų įsigiję naują automobilį, kauniečiai pasijuto apgauti. Automobilis turi daugybę defektų, tačiau "Silberauto" nesutinka grąžinti pinigų.

Brangus pirkinys

Pernai bendrovė "Arno vila" už 73 tūkst. eurų įsigijo "Mercedes-Benz GLS 350d" automobilį. Jį pirko iš oficialių atstovų Vokietijoje per tarpininkus – Kaune įsikūrusią bendrovę "Silberauto". Sutartyje buvo nurodyta, kad automobilis – be defektų, tačiau vos tik pristačius jį į Lietuvą, paaiškėjo, kad tai buvo melas.

"Arno vilos" vadovas Nerijus S. "Kauno dienai" pasakojo, kad visureigį pirko jo tėtis. Kadangi jis turėjo negalią, norėjo patogaus ir gero automobilio.

"Tėtis neturėjo kojos, tad rinkosi automobilį tokį, kurį galėtų patogiai vairuoti. Reikėjo ir didelio automobilio, nes norėjo, kad į jį tilptų visi anūkai. Geriausias variantas pasirodė "Mercedes-Benz". Deja, tik pasidžiaugti juo nelabai spėjo. Vos tik nusipirkus automobilį, iškilo įvairiausių problemų, nes išlindo daugybė defektų. Tad mašina dažnai stovėdavo autoservise. Vėliau tėtį pakirto liga ir jis mirė. Dabar man toliau tenka įrodinėti, kad automobilis turi defektų", – pasakojo Nerijus S.

Minėtą "Mercedes-Benz" automobilį Nerijaus S. tėtis rado Vokietijoje. Ten jis buvo laikomas kaip demonstracinis, juo klientai galėjo vykdyti bandomuosius važiavimus. Kadangi fiziškai nebuvo galimybės nuvykti į Vokietiją ir apžiūrėti automobilio, Nerijaus S. tėtis kreipėsi į Kaune įsikūrusią "Mercedes-Benz" atstovybę bendrovę "Silberauto".

Jie, kaip ir vokiečių kompanija, garantavo, kad automobilis neturi jokių defektų, yra nenuvažiavęs nei 20 tūkst. km.

"Silberauto" tapo tarpininke, padedančia atgabenti 2017 m. pagamintą automobilį į Lietuvą, kartu bendrovė laidavo ir dėl transporto priemonės kokybės. Už tai ėmė didelį mokestį.

Taisė defektus

Turėjęs nepriekaištingai važiuoti, "Mercedes-Benz" visureigis nuo pat pradžių kėlė nepatogumų. Vos tik atvežus automobilį į Lietuvą, paaiškėjo, kad jis neatitinka "Silberauto" garantuotos kokybės.

"Tėtis padarė klaidą, kad negrąžino to automobilio iš karto. Kai pirmą kartą į jį įsėdom, automobilis visas drebėjo, blogai veikė variklis, nebuvo traukos,  automobilis vos judėjo. "Silberauto" patikino, kad viską sutvarkys, neva nėra traukos nuo ilgo stovėjimo. Na, kažką patvarkė, automobilis pradėjo važiuoti, bet vibracija nedingo", – pasakojo bendrovės "Arno vila" vadovas.

Tėtis padarė klaidą, kad negrąžino to automobilio iš karto.

Nerijus S. teigė, kad jo tėtis į "Silberauto servisą" dėl nekokybiško automobilio kreipėsi dar ne vieną kartą, tačiau vibracijos taip ir nepavyko pašalinti. Susidarė įspūdis, kad  atmetimo būdu bandoma keisti detales ir tikėtis, kad galbūt pavyks. Vėliau oficialiame juristų rašte rašė, kad detalių keisti nereikėjo, automobilis esą buvo be defektų.

"Pakeitė greičio dėžės ir variklio visas pagalves, kitą kartą – kuro padavimo purkštukus. Pakeitė daug dalių, o juk perkant nurodė, kad automobilis yra tvarkingas, – stebėjosi Nerijus S. – Automobilį turim jau daugiau nei metus, bet esminė problema nėra išspręsta. Ir normaliai negalime važinėti, nes mašiną tenka autoservise laikyti."

Trūko kantrybė

Neapsikentęs "Mercedes-Benz" atstovo Kaune bendrovės "Silberauto" nuolatinių ir nesėkmingų paieškų, kodėl automobilis vibruoja, Nerijus S. kreipėsi į kitą remonto dirbtuvę, kad šis nustatytų gedimo priežastį.

Nepriklausomo autoserviso meistrai apžiūros defektiniame akte pažymėjo, kad atlikus apžiūrą minėtam "Mercedes-Benz" automobiliui, aptikta pašalinė vibracija, kurios priežasčių nustatyti nepavyko.

Tuomet "Arno vilos" vadovas nusprendė nutraukti sutartį su automobilį pardavusia "Silberauto" bendrove, grąžinti jiems nekokybišką transporto priemonę bei atgauti sumokėtus pinigus.

Kadangi automobilio sutartis buvo sudaryta tarp juridinių asmenų, Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba negali padėti atgauti pinigų už nekokybišką prekę, todėl visas pretenzijas pateikė teisininkai.

"Arno vila" pradėjusi naudotis transporto priemone "Mercedes-Bens GLS350d", pastebėjo, kad jos techniniai parametrai neatitinka transporto priemonės, kurią rinkdamasis važinėjo bandomojo važiavimo metu ir turėjo teisėtų lūkesčių įsigyti analogišką transporto priemonę. Pastabos dėl prekės kokybės jau buvo reiškiamos nuo 2018 m. rugpjūčio 14 d.

Pagal transporto priemonės gamintojo garantiją per metus ne vieną kartą kreiptasi dėl defektų pašalinimo. Transporto priemonė buvo perduodama UAB "Silberauto" autoservisui remonto darbams, tačiau transporto priemonės salone juntama vibracija nebuvo pašalinta iki šios dienos. Patys autoserviso darbuotojai nurodė, kad "juntama vibracija, kuri neturi būti", kad pašalinti minėto defekto negali dėl galbūt gamyklinio broko", – dėstoma pateiktoje pretenzijoje.

Taip pat nurodyta, kad automobilis neatitiko lūkesčių ir sutarties sąlygų, kuriose nurodyta, kad jis neturi jokių trūkumų. Jei pirkėjas būtų žinojęs apie paslėptus variklio trūkumus, tokio automobilio nebūtų pirkęs.

"Silberauto" į pateiktą pretenziją sureagavo neigiamai ir laikėsi pozicijos, kad sutarties sąlygų esą nepažeidė ir priekaištai nepagrįsti. Bendrovė teisinosi, kad automobilis buvo ne naujas, nupirktas iš Vokietijos, o ne iš "Silberauto" salono, todėl transporto priemonės atgal nepriims ir pinigų negrąžins.

Kompensuoti per brangu?

Pasak Nerijaus S., "Silberauto" dar žadėjo, kad automobilio vibracijos šaltinis bus pašalintas, nes galioja garantija. Tačiau laikas buvo iššvaistytas veltui – visureigio variklis toliau vibravo.  Galiausiai "Arno vila" ir "Silberauto" susitarė, kaip bus kompensuota pirkėjui, tačiau vėliau pasiūlymą atmetė.

"Susitarėme, kad jie uždės apdailą, paštu atsiuntė kelis variantus, išsirinkau sau tinkamiausią. Žinau, kad išorės apdaila nėra tolygi neaiškiam variklio gedimui, nes jei norėsiu parduoti automobilį, turėsiu nurodyti tą defektą. Tačiau nusprendžiau, kad apdaila, kaip kompensacija, mane tenkina, nes ir taip dėl šio automobilio bėdų buvo sugaišta labai daug laiko", – aiškino Nerijus S.

Iš pateiktų variantų bendrovės "Arno vila" vadovas išsirinko jam priimtiniausią, vėl parašė "Silberauto", kad šie patvirtintų, tačiau gautas atsakymas jį pribloškė.

"Telefonu paskambino "Silberauto" direktorius Tomas, jog jie su valdyba pasitarė, kad jiems per brangu skirti tokią kompensaciją ir tos apdailos man neuždės. Čia yra visiškas absurdas, nes pagal Lietuvoje galiojančius teisės aktus, jie turėjo priimti atgal nekokybišką automobilį, grąžinti visus už automobilį sumokėtus pinigus, o dabar dar ir pareiškė, kad maždaug 5 tūkst. vertės kompensacija jiems yra per brangu. Tikrai labai supykau", – sakė Nerijus S.

Raštuose "Silberauto" rašė, kad neva "Arno vila" nesikreipė ir nepranešė apie trūkumus. Nerijus S. tai kategoriškai neigia, nes apie trūkumus buvo raštu pranešta per pirmą savaitę po pirkimo.

"Mane stebina, kad tokios rimtos kompanijos atstovai elgiasi kaip "garažiniai" meistrai. Tai parašo, kad išsirinkčiau kompensacijos variantą. Kai išsirenku, pareiškia, kad apsigalvoja, neva per brangus. Gal "Silberauto" neverta atstovauti "Mercedes-Benz?" – svarstė Nerijus S.

Situacijos neaiškina

"Kauno diena" net kelis kartus prašė, kad bendrovė "Silberauto" pakomentuotų, kodėl klientui pardavė brokuotą "Mercedes-Benz GLS 350d".

Norėjome, jog bendrovė paaiškintų, kodėl kelis kartus taisė automobilį, nors pirkimo-pardavimo sutartyje buvo nurodyta, jog automobilis neturi defektų. Taip pat norėjome gauti atsakymą dėl pašalinės vibracijos, kurios nepavyko nustatyti, bei kodėl bendrovė nesutinka, kad klientas grąžintų automobilį ir atgautų už jį sumokėtus pinigus. "Mercedes Benz" atstovai detalizuoti situacijos nesutiko ir pateikė abstraktų komentarą.

"UAB "Arno vila" taip pat ir į mūsų įmonę kreipėsi dėl automobilio "Mercedes-Benz GLS 350d". Šiuo metu vyksta situacijos nagrinėjimas, yra gautas UAB "Arno vila" teisininkų raštas. Visoje įmonės veiklos istorijoje, kaip ir šiuo atveju, elgiamės vadovaudamiesi, visų pirma, pagarbos klientui nuostata bei teisingumo, sąžiningumo ir protingumo principais", – liepos pabaigoje dienraščiui komentavo "Silberauto" atstovai.

Paprašius plačiau pakomentuoti, "Silberauto" pridėjo, jog su bendrovės "Arno vila" vadovu ir toliau tiek raštu, tiek žodžiu vyksta diskusijos, todėl tikimasi rasti abiem pusėms priimtiną sprendimą.

Ne pirmas atvejis

Yra ir daugiau atvejų, kai iš "Silberauto" klientai nusiperka nekokybiškus automobilius ir turi problemų  dėl jų grąžinimo. "Kauno diena" prieš kelerius metus skelbė istoriją, kai kaunietis "Mercedes-Benz" automobilį iš minėtos bedrovės įsigijo už 64 tūkst. eurų. Tik po dienraščio užklausų "Silberauto" nusprendė priimti nekokybišką automobilį ir grąžinti klientui pinigus.

Tąkart į "Kauno dieną" kreipėsi kaunietis Rolandas B., iš "Silberauto" įsigijęs E klasės "Mercedes-Benz" automobilį. Automobilis vos po kelių savaičių važiavimo ėmė barškėti. Pirmą kartą automobilį pristačius į autoservisą, garsai dingo, tačiau po kelių dienų jie vėl atsinaujino. Be to, pradėjo prastai veikti automobilio automatinė pavarų dėžė.

Pašnekovas pabandė susitarti su "Silberauto" atstovais. Kalba nesimezgė ir Rolandui buvo pasiūlyta raštu pateikti pretenziją.

Atsakymą į ją įmonė, remdamasi įstatymais, turėjo pateikti per keturiolika dienų. Laukdamas atsakymo, pašnekovas naudotų automobilių skelbimo portaluose aptiko tokį patį automobilį ir pasiūlė kompromisinį variantą – kompanija nuperka šį automobilį, parengia jį naudoti ir perleidžia Rolandui B.

Iš pradžių, kaip tąkart teigė Rolandas, buvo pasiektas susitarimas, tačiau praėjus minėtam keturiolikos savaičių terminui, iš "Silberauto" vairuotojas sulaukė atsakymo, kad automobilis nebus remontuojamas ar keičiamas į kitą, o anksčiau lyg ir pasiektas susitarimas nebegalioja.

"Atsakyme buvo nurodyta, kad automobilis per mažai laiko praleido autoservise, todėl jis nesuremontuotas ir nekeičiamas atgal. Didesnio absurdo nesu girdėjęs. Kaip suprasti, kad naujas automobilis per trumpai stovėjo remonto dirbtuvėse? Jis turi važiuoti!" – piktinosi kaunietis.

Sulaukę "Kauno dienos" klausimų, "Silberauto" vadovai informavo, kad situacija jau išspręsta, ir įmonė automobilį nusprendė susigrąžinti.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų