Sekmadienį vyras planavo apsipirkti internetu, nes susiviliojo tik tądien siūlomomis nuolaidomis. Pastebėjęs, kad banko mokėjimo kortelėje esančių pinigų nepakaks padengti visai pirkinių sumai, vyras nusprendė sąskaitą papildyti bankomate. Apie 13 valandą kaunietis nuėjo į prekybos centrą "Molas" ir šiek tiek luktelėjo prie SEB banko bankomato, kol prieš jį eilėje stovėjusi moteris išgrynins pinigus. Kaunietis tikrai nesitikėjo, kad jam ši vos porą minučių trunkanti procedūra užtruks ne vieną valandą.
Anot D. Gimžausko, į bankomatą jis įdėjo 95 eurus, o tuomet įrenginio ekrane užsidegė užrašas "Atsiprašome, bankomatas laikinai neveikia". Mokėjimo kortelė jam buvo grąžinta, tačiau banko sąskaita pinigais nepapilnėjo.
"Aš puikiai suprantu, kad sistemos gali "lūžti", pinigai į sąskaitą nepatekti, tačiau labiausiai mane papiktino, kad skambinau visais nurodytais telefono numeriais, tačiau niekas su manimi nekalbėjo, tad prie bankomato teko stovėti ilgiau nei valandą", – pašnekovas skambino banko interneto svetainėje nurodytu telefono numeriu +370 5 2682800. Užrašas prie numerio skelbė, kad juo galima skambinti visą parą. "Trumpasis telefono numeris – 1528 (11 cnt/min). Tačiau, kodėl aš turėčiau skambinti mokamu telefonu, ar čia banko naujas biznis? Paskambinus kitu numeriu, esant neskubiai situacijai prašo spausti "1". Tačiau aš laukiau ir toliau, nes mano situacija man atrodė skubi. Tačiau kai 30 min. su manimi niekas nekalbėjo, tuomet tą skaičių "1" paspaudžiau. Maždaug po 20 min. man perskambino, apsidžiaugiau. Tačiau visi banko vadybininkai buvo užimti – muzikinio fono teko klausytis dar 10 min.", – vargus prisimena Darius.
Vakar jie nematė, kad dėjau banknotus į bankomatą, o šiandien jau mato. Tačiau mato, kad įdėjau 90 eurų, o likusių 5 eurų jie nemato.
Anot portalo pašnekovo, ilgai lauktas pokalbis norimų rezultatų vistiek neatnešė. "Įvykį užfiksavo, tačiau pasakė, kad sistema mato tik tai, kad į bankomatą įdėjau mokėjimo kortelę, tačiau jie negali matyti, kad įdėjau ir 95 eurus. Tad ryt poryt atvažiavę inkasatoriai pinigus suskaičiuos ir jei bus neatitikimų, tuomet šiuos pinigus man perves į sąskaitą. Bet tai bus po dienos ar dviejų! Valio bankams, kurie nebemoka už tai, kad pinigai žmonių sąskaitose guli, jiems reikia mokėti, nes jie tuos pinigus dalina už procentus, tai dar ir negali naudotis jais, kai bandai juos ten įdėti", – keistokas gyvenime pasitaikančias situacijas įvardijo kaunietis.
Sekmadienį dėl pinigų nepatogumų patyręs kaunietis pirmadienio rytą sulaukė labiau džiuginančio SEB banko atstovų skambučio. Nors pinigai į sąskaitą vis dar nebuvo patekę, tačiau banko darbuotojai pažadėjo, kad neilgai trukus pinigai banko sąskaitoje atsidurs. Tiesa, jų bus mažiau. "Vakar jie nematė, kad dėjau banknotus į bankomatą, o šiandien jau mato. Tačiau mato, kad įdėjau 90 eurų, o likusių 5 eurų jie nemato. Todėl 90 eurų buvo pervesti į sąskaitą, o dėl tų 5 eurų dar liko neatsakytas klausimas – atvažiuos inkasatoriai, suskaičiuos pinigus, ir tuomet žiūrės", – istorijos tęsinį pirmadienio rytą dėstė vyras, prisipažinęs girdėjęs istorijų, kai žmonėms į sąskaitą buvo nepervedamos ir didesnės pinigų sumos. Tarkim, žmogus, į bankomatą įdėjęs 150 eurų, galiausiai atgavo tik 100 eurų.
Paklaustas, ar žinojo, apie savaitgalį banke vykusius informacinių sistemų profilaktikos darbus, dėl kurių laikinai buvo sutrikusios interneto banko bei mokėjimo kortelių paslaugos, kaunietis tik šyptelėjo. "Jeigu vyksta kažkokie techniniai dalykai, tai informacija turėtų būti surašyta bankomato ekrane. Tačiau apie tai nebuvo jokių užrašų", – aiškino vyras.
Tiesa, buvo pranešta, kad trukdžiai banko sistemoje galimi naktį iš penktadienio į šeštadienį.
Su profilaktiniais darbais nesusiejo
SEB banko atstovė žiniasklaidai Ieva Dauguvietytė-Daskevičienė portalui teigė, kad tokie atvejai, kai grynieji pinigai gali būti neįskaityti į sąskaitą, nėra susiję su banko atliekamais IT profilaktiniais darbais. Tiksliai paaiškinti problemos priežasčių banko atstovai taip pat negalėjo.
"Retais atvejais gali pasitaikyti, kad klientui įnešus grynuosius pinigus bankomate, jie nebūna įskaitomi į sąskaitą dėl techninių priežasčių. Visais tokiais atvejais detali informacija apie kliento atliktas operacijas ir įneštus pinigus visada yra išsaugoma ir lieka banko sistemose. Atkreipiame dėmesį, kad banko sistemose informacija apie naudojimąsi bankomatu visais atvejais užfiksuojama labai detaliai: tikslus kiekvieno kliento atlikto veiksmo (kortelės įdėjimo, PIN kodo įvedimo, paslaugos pasirinkimo, atšaukimo ir t.t. laikas), kupiūrų skaičius, nominalai ir pan. Taip pat, kai bankui paslaugas teikianti saugos bendrovė inkasuoja bankomatą, grynųjų pinigus likutis yra sutikrinamas su banko sistemų įrašais ir, jei įnešti pinigai nebuvo įskaityti į kliento sąskaitą, fiksuojamas perteklius ir atitinkamai pagal nustatytas procedūras grąžinami klientui", – aiškino specialistė.
Jeigu tautiečiams nutinka taip, kad bankomate įnešti pinigai neįskaitomi į jų sąskaitą, banko atstovai siūlo nedelsiant paskambinti į banką visą parą veikiančiu klientų aptarnavimo telefonu +370 5 268 2800, parašyti žinutę SEB interneto banke ar kreiptis į banko skyrių. Kaip teigia I. Dauguvietytė-Daskevičienė, tokius atvejus bankas analizuoja ir priima sprendimą dėl konkrečios kliento situacijos.
Norite pranešti naujieną? Rašykite mums adresu [email protected] arba spauskite čia.
Naujausi komentarai