Padėtas taškas didelį atgarsį sukėlusio politiko Valio Venslovo nuotykio Kauno mariose istorijoje. Už nustatytus du laivybos taisyklių pažeidimus jis atsipirko minimalia bauda, kuri dar buvo sumažinta perpus – iki 43 eurų.
Dokumentuose – blaivus
Tyrimą atliko Lietuvos saugios laivybos administracijos Pramoginės laivybos skyriaus vedėjas Domijanas Popovas. Galutinėse išvadose net nekalbama, ar pernai spalio 10-ąją žvejodamas Kauno mariose V.Venslovas su kompanija vartojo alkoholinius gėrimus, ar ne. Tyrimo metu analizuoti tik smulkesni pažeidimai.
"Kauno diena" rašė, kad politiko gelbėjimo operacijoje dalyvavę pareigūnai užsiminė, kad ir V.Venslovas, ir dar du jo draugai atrodė išgėrę. Nuo jų sklido ir alkoholio kvapas.
Tačiau Kauno klinikų, į kurias buvo nuvežtas iš vos devynių laipsnių vandens tą vakarą ištrauktas vienais apatiniais vilkintis V.Venslovas, Skubios pagalbos skyriuje jo kraujo tyrimas alkoholio koncentracijai nustatyti nebuvo atliktas. Aiškinta, kad nebuvo būtino tokiais atvejais policijos siuntimo.
Patiems medikams įtarimas, kad šis pacientas, kurio kūno temperatūra nesiekė 30 laipsnių, gali būti vartojęs alkoholio, nekilo. Taip ignoruota ir kita aplinkybė – kad jis yra darbingo amžiaus ir turi darbą vienoje iš Kauno savivaldybės įmonių, dėl to pretendavo į "Sodros" išmoką nedarbingumo atveju. O patyrusiems traumas apsvaigusiems asmenims ji nepriklauso.
Iškalbinga aritmetika
D.Popovo tyrimo išvadose konstatuojama, kad V.Venslovas padarė tik du lengvus pažeidimus, numatytus Vidaus vandenų transporto kodekse.
Vienas jų – prieš tris mėnesius buvo pasibaigęs V.Venslovo katerio "Schapral", kuriam sugedus ir prasidėjo kuriozų virtinė, privertusi jo savininką apie pusantros valandos murkdytis Kauno mariose, techninės apžiūros galiojimo laikas.
Kitas – V.Venslovas neturėjo tinkamos kvalifikacijos valdyti katerio su tokios galios varikliu. 2009-aisiais jam buvo išduotas motorinio pramoginio laivo laivavedžio tarptautinis kvalifikacijos liudijimas, suteikiantis teisę valdyti laivus, kurių variklių galingumas – ne didesnis kaip 110 kW. O "Schapral" variklio galingumas – 184 kW.
Anot D.Popovo, nustačius ne vieną laivybos taisyklių pažeidimą, baudžiama už sunkesnį. V.Venslovo atveju tai – kvalifikacijos valdyti tokio galingumo katerį neturėjimas. Už tai gresia bauda nuo 86 iki 144 eurų. Tačiau jau pagal kelerius metus galiojantį įstatymų papildymą už tokius lengvus pažeidimus skiriama minimali bauda dar mažinama perpus. Todėl V.Venslovas nubaustas tik 43 eurų bauda, kurią, pagal pateiktą kvitą, skubiai susimokėjo tą pačią dieną.
Draugui atleista
Įrodžius, kad V.Venslovas vairavo katerį neblaivus, jam grėstų bauda nuo 144 iki 289 eurų.
V.Venslovas kategoriškai neigė, kad tądien vartojo alkoholį. Nors D.Popovas teigia buvo iškvietęs jį dėl tokių įtarimų ir pakartotinai apklausai. Per ją užsiminus, kad kartu žvejoję draugai teigia, jog alkoholį politikas vis dėlto vartojo, V.Venslovas pareiškė: "Jeigu jie gėrė, tai tegul ir kalba už save."
Ir pats V.Venslovas vos nenusitempė į balą, iš kurios pats išlipo beveik sausas, į pagalbą jam tą vakarą atskubėjusio laivo "Naglis" savininką. Tyrimo metu nustatyta, kad prieš mėnesį buvo pasibaigusi ir laivo "Naglis", kuris tempė sugedusį politiko katerį į krantą, techninė apžiūra.
"Naglio" savininkas už tai nuo atsakomybės atleistas, nes nepavyko paneigti jo teigimo, kad jau buvo pastatęs laivą žiemoti. Ir vėl išplaukė į Kauno marias tik gavęs pranešimą, kad draugui atsitiko nelaimė.
Naujausi komentarai