Grasinimas išieškojimu
„Raginame kuo skubiau padengti skolą, kitu atveju dokumentai bus ruošiami teisminiam išieškojimui“, – sporto klubo „Lemon gym“ elektroninis laiškas kaunietei Simonai buvo netikėtas. Tuos mėnesius, kai lankėsi sporto klube, mokėjo mėnesinį mokestį, todėl nesuprato, kaip galėjo rastis beveik 120 eurų skola.
„Žinoma, skambinau aiškintis, kodėl turiu mokėti, kai pasirinkau neterminuotą sutartį. Paaiškinau, kad dabar neinu sportuoti, todėl ir nemoku. Jie aiškino, kad sutartis yra neterminuota, bet turiu pranešti, jei noriu nutraukti. Sakiau, kad fizinės sutarties net neturiu. Niekas man jos nedavė, nesupažindino su sąlyga, kurią jie mini apie sutarties nutraukimo pranešimą“, – pokalbį telefonu su klubo „Lemon gym“ atstovais perpasakojo Simona.
Žiniai: VVTAT pripažino nesąžiningomis sporto klubų paslaugų teikimo sutarties sąlygas. (Asociatyvi Shutterstock nuotr.)
Pašnekovė stebisi, kad pasirinkusi neįsipareigoti sportuoti metus ar pusmetį, o sudariusi neterminuotą sutartį tapo lygiai tokia pačia sporto klubo kliente, kaip ir sudarę terminuotas sutartis.
„Atėjusi sportuoti specialiai rinkausi neterminuotą sutartį. Ji yra be įsipareigojimų, jie dar turi terminuotas sutartis, tarkime, metus moki už abonementą, nesvarbu, ar sportuoji, ar nesportuoji. Aš specialiai rinkausi brangiausią, be įsipareigojimų, neterminuotą sutartį. Keletą mėnesių pavaikščiojau sportuoti į klubą ir paskui nėjau“, – pasakojo Simona.
Jai nė į galvą nešovė, kad, sudariusi neterminuotą sutartį, turės mokėti abonentinį mokestį net ir tada, kai sporto klube nesilankys. „Turime priminti, kad, sudarant narystės sutartį, periodinis mokestis neskaičiuojamas pagal apsilankymų kartus. Klientui tiesiog nustojus lankytis ir apie tai nepranešus, kad narystę pageidaujate nutraukti, tai nelaikoma automatiniu paslaugų atsisakymu. Joks verslo subjektas tokios praktikos nevykdo, visi sutarčių pakeitimai vyksta raštu. Tad paslaugos yra teikiamos, daugiau lieka tik Jūsų asmeninis pasirinkimas, ar naudotis paslaugomis, ar ne“, – Simonai raštu aiškino „Lemon gym“ atstovai.
Pratęsė automatiškai
Vis dėlto Simona neabejoja, kad tokia sporto klubo pozicija yra nesąžininga. „Nusipirkau abonementą mėnesiui. Sportavau. Kitam mėnesiui vėl nusipirkau. Niekaip negalėjau suprasti, kokia čia skola, jei susimoku kas mėnesį, o kai nebelankau, tai ir nemoku“, – savo poziciją gynė Simona.
„Klientui neinformavus raštu ar elektroniniu būdu apie narystės nutraukimą iki minimalaus naudojimosi paslaugomis termino pabaigos, sutartis prasitęsia automatiškai ir galioja neribotą laiką“, – sporto klubo tvarką raštu aiškino klubo atstovai.
Laiške patvirtinama, kad administracija mato klientės turimą neterminuotą narystę ir ji yra su minimaliu vieno mėnesio įsipareigojimu. Dar kartą pabrėžiama, kad, pasibaigus šiam laikotarpiui, narystė tampa neterminuota ir tęsiasi automatiškai, kol yra gaunamas prašymas ją nutraukti prieš tris dienas.
„Norime patikslinti, kad klientas prieš atlikdamas mokėjimą privalo susipažinti su sutarties sąlygomis ir tik tada pasirašyti arba pažymėti sutikimą internetu. Kiekvienas klientas yra atsakingas už pasirašomus dokumentus ir įsigytas sutartis. Paslaugų teikimo sutarties pirmame lape yra nurodyta sąlyga apie automatinį pratęsimą, todėl visą informaciją galėjote rasti savitarnos paskyroje „Documents“, – Simoną informavo sporto klubo administracija.
Tačiau Simona patikslino detalę – ji ne internetu rinkosi sporto klubo siūlomas paslaugas. Simona atėjo į klubą Kaune ir, padedama administratorės, išsirinko jai tinkamiausią paslaugą.
„Nebuvau supažindinta su sutarties sąlygomis. Ką ten gali matyti, kai pakiša pasirašyti ekraniuką, – pastebėjo Simona. – Pasirašai ir viskas. Nieko ji neaiškino apie automatinius pratęsimus, net nepasiūlė perskaityti sutarties. Sutarties kopijos nedavė. Pasiūlė pasirašyti ir viskas.“
Nebuvau supažindinta su sutarties sąlygomis. Ką ten gali matyti, kai pakiša pasirašyti ekraniuką.
Pripažino nesąžiningomis
Simonos atvejis – ne pirma viešumą pasiekusi galimai nesąžiningo sporto klubų paslaugų teikimo istorija. Naujienų portalas 15min taip pat aprašė sporto klubo „Gym+“ klientės istoriją dėl automatiškai pratęstos sutarties: sumokėjusi, kaip pati teigia, dvi papildomas įmokas kaip į balą, iškėlė klausimą, ar taip nemulkinami klientai.
Po šio atvejo dėl tokio sporto klubų elgesio verdiktą pateikė VVTAT. Tarnyba pripažino nesąžiningomis sporto klubo „Lemon Gym“ analogiškas paslaugų teikimo sutarties sąlygas ir įpareigojo netaikyti jų.
VVTAT Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vedėja Dalia Malinauskienė „Kauno dienai“ papildė, kad kiekvienu konkrečiu atveju svarbu įvertinti, dėl kokių konkrečių paslaugų teikimo sąlygų yra susitarta tarp vartotojo ir sporto klubo. Taip pat teisės aktai įpareigoja paslaugų teikėją tinkamai informuoti vartotoją apie teikiamas paslaugas.
Pavyzdžiui, jei sutartis yra sudaroma ir pasirašoma elektronine forma, ji turi būti prieinama vartotojui arba įteikiama jos kopija (patvari laikmena). Taigi, jei sutartyje yra numatytos aiškios sąlygos dėl sutarties nutraukimo, vartotojui ši informacija pateikiama aiškiai ir neklaidinančiai, jis sutarties sąlygų privalo laikytis.
Instrukcija nukentėjusiems
VVTAT Tarptautinių ir viešųjų ryšių skyriaus vedėja taip pat nurodė: jei vartotojas mano, kad jo teisės buvo pažeistos, jis pirmiausia turėtų raštu kreiptis į paslaugos teikėją su raštiška pretenzija ir išdėstyti savo keliamą reikalavimą. Paslaugų teikėjas privalo neatlygintinai išnagrinėti vartotojo kreipimąsi ir, kai nesutinka su vartotojo reikalavimais, ne vėliau kaip per 14 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą, pagrįstą dokumentais.
„Vartotojui negavus paslaugos teikėjo atsakymo arba gavus atsakymą, kuris vartotojo netenkina, vartotojas turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo Vartotojų teisių apsaugos įstatyme įtvirtinta vartotojų ir pardavėjų, paslaugų teikėjų ginčų sprendimo alternatyvia (ne teismo) tvarka“, – tęsia D. Malinauskienė.
Kartu su prašymu VVTAT turėtų būti pateikiamos prašyme išdėstytas aplinkybes patvirtinančių dokumentų kopijos (pavyzdžiui, pinigų sumokėjimą už paslaugą patvirtinančio dokumento kopija, kreipimosi į paslaugos teikėją kopija, paslaugos teikėjo atsakymo kopija, sutarties kopija ir kitų turimų dokumentų kopijos).
Vedėja atkreipė dėmesį į tai, kad kiekvienas ginčo atvejis yra vertinamas individualiai, atsižvelgiant į visas ginčui svarbias aplinkybes ir ginčo šalių pateiktus įrodymus.
Naujausi komentarai