Nepatenkinti keleiviai
Miesto stotelėse autobusų ar troleibusų laukiantys keleiviai skundžiasi paviljonais, kuriuose nėra galimybės pasislėpti nuo karštų saulės spindulių. Pasak kauniečių, vasarą stotelėse laukti viešojo transporto neįmanoma, nes spigina saulė.
„Dažnai keliauju miesto autobusais, tad tenka palaukti jų stotelėse. Tik tas laukimas labiau primena darbą šiltnamyje. Stotelių stogas – stiklinis, saulė kaitina visus, sėdinčius ant suoliuko. Todėl žmonės priversti pavėsio ieškoti kitur“, – skundėsi „Kauno dienos“ skaitytoja Marija.
Moteris tikino, kad ne kartą teko matyti už stotelės reklamos besislepiančius žmones. Kiti nuo karštų saulės spindulių slepiasi po medžiais, atsistoja atokiau kur nors prie namo sienos, kad bent dalį iš dalies pasislėptų pavėsyje.
„Tos stotelės – tikra nesąmonė. Visur vien stiklas. Anksčiau kitokios stotelės būdavo, stogelis normaliai dengdavo suoliuką, būdavo galima patogiai laukti autobuso“, – pridūrė kaunietė.
Jai antrino Vytas, taip pat pasipiktinęs, kad stotelėse nėra pavėsio. „Ten, kur įrengti paviljonai, žmonės vis tiek viduje nelaukia, stovi kas kur, nes ten sėdėti tokioje kaitroje labai sunku. Širdis nuo karščio gali iššokti“, – savo poziciją išreiškė kaunietis.
Slepiasi: kartais nuo kaitrių spindulių bandoma slėptis po medžiais ar už paviljono reklamų. / Regimanto Zakšensko nuotr.
Problemų – ir daugiau
Tai, kad stotelių paviljonuose nėra pavėsio – tik viena problema. Keleiviai vardija ir daugiau nepatogumų.
„Nežinau, kodėl toks dizainas, bet jis nepraktiškas. Vasarą čia karšta, prasidėjus lietaus sezonui, vanduo visur taškosi, lyja ant žmonių pro tarpus tarp stogo ir sienelių. Pro juos ir vėjas košia, tad keleiviai susigūžę. Kai kurie neapsikenčia, traukia iš rankinių savo skėčius ir eina lauk.
Gerai, kad bent jau suoliukus pakeitė, nes iš pat pradžių buvo metaliniai. Ant jų niekas sėdėti negalėjo. Galėtų ir dabar dizainą pakeisti, padaryti stoteles patogesnes, nes realiai iš tokių neva pastogių jokios naudos nėra“, – kritikos negailėjo Marija.
Regimanto Zakšensko nuotr.
Skundų nesulaukė
Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas Martynas Matusevičius tikino, kad stotelių paviljonų įrengimo konkursas vyko prieš dešimtmetį. Tąkart dizainas esą buvo pristatytas visuomenei ir skundų nebuvo sulaukta
„Kauno miesto savivaldybė 2013 m. paskelbė Kauno miesto viešojo transporto stotelių stoginių įrengimo ir priežiūros koncesijos suteikimo atvirą viešą konkursą. Konkursą laimėjo UAB „Reklamos arkos“ pateiktas pasiūlymas. Gerųjų stoginių dizaino pavyzdžių ieškota kituose Europos miestuose.
Visuomenė buvo supažindinta su projektu: pateikta dizaino pavyzdžių, projektų, įrengta pavyzdinė stoginė tuo metu laikinojoje Kauno autobusų stotyje Gedimino gatvėje, prie prekybos centro „Akropolis“. Bandomuoju laikotarpiu nebuvo gauta jokių kauniečių nusiskundimų, todėl įgyvendintas projektiniuose pasiūlymuose numatytas stoginių dizainas“, – nurodė M. Matusevičius ir priminė, kad su rangovais sutartis pasirašyta 2015 m. liepą ir ji galioja 2035-ųjų. Suėjus šiam terminui, stoginės taps Kauno miesto savivaldybės nuosavybe.
Specialistas dėstė, esą ir dabar miestas nėra sulaukęs skundų dėl stoginių dizaino, todėl kol kas niekas nesikeis.
„Per pastaruosius metus savivaldybė nėra sulaukusi skundų dėl netinkamų viešojo transporto stoginių konstrukcijų ar dizaino. Papildomų pokyčių nenumatyta“, – teigė Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas.
Regimanto Zakšensko nuotr.
Paviljonų daugės
Pagal sutartį „Reklamos arka“ įsipareigojusi savo lėšomis įrengti stotelių stogines. Mainais gali jas naudoti kaip savo reklamos plotą ir už jį gauti pajamų.
Stotelių stogas – stiklinis, saulė kaitina visus, sėdinčius ant suoliuko.
„Iki šiol „Reklamos arka“ suprojektavo, įrengė ir prižiūri 472 stogines Kauno mieste. Sutartyje numatyta, kad koncesininkas kiekvienais metais papildomai turi įrengti po tris naujas stogines. Iki sutarties pabaigos, mieste jų atsiras dar 39. Jos įrengiamos, prižiūrimos ir remontuojamos koncesininko lėšomis“, – aiškino M. Matusevičius.
Pasak miesto eismo specialisto, konkurso sąlygų laikomasi, stoginės nuolat prižiūrimos, remontuojamos, plaunamos. „Koncesininkas operatyviai reaguoja į gautus pranešimus apie konstrukcijų sugadinimą, pakeičia sudaužytus stiklus“, – pridūrė pašnekovas.
Gyventojai apie sugadintą inventorių gali pranešti stoginėje nurodytais kontaktais arba registruoti pažeidimą „Reklamos arkos“ interneto puslapyje.
„Kauno diena“ gyventojų skundą dėl paviljonų dizaino nusiuntė ir „Reklamos arkos“ vadovui Kazimierui Kavaliūnui. Maždaug po savaitės telefonu priminėme, kad laukiame komentaro, ar bus kas nors keičiama. Vadovas patikino, kad peržiūrės laiškus, tačiau dienraštis jokio komentaro taip ir nesulaukė.
Naujausi komentarai