Vizitas pagal „Erasmus+“ projektą: ugdymo kultūrų mainai su Turkija
2024 m. gegužės 18–23 d. progimnazijoje lankėsi mokytojai Erkanas Karakoças ir Ermanas Yanmazas iš Ješilirmako pradinės mokyklos (Turkija), vykdydami „Erasmus+“ akreditacijos konsorciumo projektą (2024-1-TR01-KA121-SCH-00023627). Tai viena seniausių ir stipriausių mokyklų Tokato provincijoje.
Vizito metu svečiai ne tik stebėjo ugdymo procesus, bet ir aktyviai įsitraukė į kasdienį mokyklos gyvenimą: lankė pamokas, bendravo su mokiniais ir mokytojais, domėjosi įtraukiojo ugdymo principais, aplinkosauginiu sąmoningumu ir kūrybišku, tyrinėjimu grįstu ugdymu.
Svečiai stebėjo daugiau nei dešimt pamokų – nuo lietuvių kalbos iki tarpdisciplininių veiklų gamtoje. Ypač didelį įspūdį paliko veiklos lauke, kuriose vaikai kūrė kvapų kompozicijas pagal miško terapijos principus, piešė organiniais dažais ir tyrinėjo gamtą. Taip pat svečiai dalyvavo projektinėse veiklose, inscenizavo pasakas, kūrė miestelių maketus, o vakarinės išvykos į Trakus, Kadagių slėnį ir Kauno Laisvės alėją praturtino tarpkultūrinę patirtį.
„Ši mokykla – kaip atvira kūrybos laboratorija. Čia vaikai ne tik mokosi, bet ir atranda save“, – sakė mokytojai iš Turkijos.
Stažuotė Graikijoje: pasidalinta lyderystė ir gabių mokinių ugdymas
2025 m. birželio 15–21 d. direktoriaus pavaduotoja ugdymui, anglų kalbos mokytoja ekspertė Kristina Grigaitė-Bliūmienė dalyvavo stažuotėje Rodo muzikos mokykloje, Graikijoje, pagal Nacionalinės švietimo agentūros projektą „Tęsk: ateik, tobulėk, prisidėk“ (Nr. 10-045-P-0001).
Stažuotės tikslas – gilinti pasidalintos lyderystės ir gabių mokinių ugdymo kompetencijas įtraukiojo ugdymo kontekste. Stebėta, kaip Rodo muzikos mokyklos vadovai įtraukia pedagogus į sprendimų priėmimą, kaip kuriama bendradarbiavimo kultūra ir planuojamas ugdymo turinys gabiems mokiniams.
Ypač įkvepianti buvo mentorystės sistema: vyresni mokiniai padeda jaunesniems, kartu ruošiasi koncertams, dalijasi patirtimi. Ugdymas individualizuojamas pagal gebėjimus ir interesus, stiprinamas emocinis raštingumas, organizuojamos improvizacijos pamokos.
Didelio dėmesio sulaukė ir tarpdalykiniai projektai, jungiantys meną ir mokslą, pavyzdžiui, „Skambanti erdvė“, kur muzikos kūriniais interpretuojama architektūra. Taip ugdomas kūrybingumas, erdvinis mąstymas, stiprinamos STEAM kompetencijos.
Mokytojai taip pat aktyviai reflektuoja – po kiekvienos veiklos aptariami mokinių pasiekimai, analizuojamos patirtys ir numatomos tobulinimo kryptys. Refleksija suvokiama kaip esminė profesinio augimo dalis.
Apibendrinimas: tarptautinė partnerystė – kelias į kokybiškesnį ugdymą
Tiek Turkijos mokytojų vizitas, tiek stažuotė Graikijoje atskleidžia KTU Vaižganto progimnazijos siekį būti atvirai tarptautinėms patirtims, dalytis ir augti drauge.
Pasak gimnazijos direktorės Rūtos Songailienės, tokie susitikimai – ne vien pažintis ar reprezentacija. Jai pritaria ir stažuotės koordinatorė K. Grigaitė-Bliūmienė: „Tai gyva partnerystė, kuri kuria abipusį mokymąsi. Stebėdami vieni kitus, mes auginame kokybę, plečiame akiratį, įkvepiame komandą.“
Įgyta patirtis bus integruota progimnazijos veiklose: diegiant pasidalintos lyderystės modelius, tobulinant gabių mokinių ugdymo strategijas ir kuriant tarpdalykines programas, jungiančias meną, gamtą ir švietimo inovacijas.

Naujausi komentarai