Muziejaus vadovas Mindaugas Kavaliauskas BNS teigė, jog teismo nutartis nepalanki muziejui, tačiau nekomentavo, ar sprendimą skųs bei kiek dėl to gali užsitęsti rekonstrukcijos darbai.
Kauno apygardos teismas šią savaitę pritaikė laikinąsias apsaugos priemones ir sustabdė konkursą. Statybos bendrovė „Infes“ kreipėsi į teismą prašydama panaikinti muziejaus sprendimą atmesti jos pasiūlymą, BNS pranešė teismo atstovė Milda Bučnytė.
Pasak teismo, nesustabdžius konkurso kyla reali grėsmė, kad šalių grąžinimas į buvusią padėtį iš esmės pasunkėtų ar taptų negalimas.
Muziejus rangos konkursą paskelbė gegužę. Atnaujinant pastatą planuojama sujungti didžiąsias ekspozicijų sales, išplėsti dirbtuves, įrengti liftą, kavos barą, kur bus galima ne tik nusipirkti kavos, bet ir pašildyti atsineštų užkandžių. Antrame aukšte taip pat numatoma įrengti apžvalgos balkoną, konferencijų salę, o trečiame – edukacinę patalpą, be to, bus galima užlipti ant bokšto stogo.
Dvejus metus lankytojams atvira turėtų likti tik lauko ekspozicijos ir edukacijų erdvė. M. Kavaliauskas tuomet BNS sakė, kad per 50 metų muziejus nebuvo iš esmės atnaujinamas, patalpos yra nusidėvėjusios.
Planuota, jog rekonstrukcija baigsis 2023 metų rudenį, darbų vertė neatskleidžiama.
Muziejaus fonduose saugoma virš 20 tūkst. eksponatų, tarp jų – per 40 skraidymo aparatų. Didelių gabaritų orlaiviai bei Priešgaisrinės gelbėjimo tarnybos technika eksponuojama 2 hektarų ploto lauko aikštelėje. Specializuotoje muziejaus bibliotekoje yra apie 19 tūkst. leidinių.
Populiariausias eksponatas – skraidymams tinkanti legendinės „Lituanicos“ replika, sukonstruota ir pagaminta žinomo aviatoriaus Vlado Kensgailos 1982 metais, kuriant filmą „Skrydis per Atlantą“.
Lietuvos aviacijos muziejus įsteigtas 1990 metais, iki 1995-ųjų jis vadinosi Lietuvos technikos muziejumi ir įsikūrė Kaune, Veiverių gatvėje – nuo 1915 metų veikiančio S. Dariaus ir S. Girėno aerodromo teritorijoje.
Naujausi komentarai