Pereiti į pagrindinį turinį

Prie perėjų nubraižyti rombai kelia sumaištį: Kaunas kuria savas eismo taisykles?

2018-09-25 02:00

Vasaros pabaigoje Kaune pristatytas analogų Lietuvoje neturintis pėsčiųjų perėjų ženklinimo būdas. Užuot perspėję vairuotojus ir pėsčiuosius, rombai Kauno gatvėse klaidina vairuotojus. Dalis vairuotojų tokį ženklinimą sieja ne su perėjomis, o su pagrindinį kelią žyminčiais ženklais.

Nematyta naujovė

Prieš naujuosius mokslo metus Kauno gatvėse pasirodė niekur kitur nematytas pėsčiųjų perėjų ženklinimas – rombo formos įspėjamieji ženklai. Jie vairuotojus turi iš anksto perspėti apie artėjančią pėsčiųjų perėją. Pirmieji rombai nubraižyti A.Juozapavičiaus gatvėje, tačiau dabar juos galima pamatyti visame mieste.

Rombo formos ženklai įrengiami iki pėsčiųjų perėjos likus 30 ir 15 metrų. Eismo specialistai tikisi, jog toks horizontalusis ženklinimas atkreips ne tik vairuotojų, bet ir pėsčiųjų dėmesį.

Aš tikrai nežinau, ką tie rombai reiškia. Keista, kad Kaunas išradinėja savitas Kelių eismo taisykles.

„30 metrų – būtent toks atstumas reikalingas, kad vairuotojas sureaguotų ir spėtų sustabdyti automobilį, žinoma, jeigu neviršija greičio. Pėstieji taip pat turėtų atkreipti dėmesį ir matydami, jog vairuotojas pravažiavo „rombą“ nesulėtinęs greičio, suvokti, jog toks vairuotojas greičiausiai nespės sustoti laiku“, – rombų reikšmę vasaros pabaigoje pristatė Kauno savivaldybės Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vadovas Paulius Keras.

„Sprendimams, kurie padės išsaugoti gyvybes, negailėsime nei laiko, nei pinigų. Naujasis ženklinimas yra dar vienas būdas atkreipti vairuotojų dėmesį ir priminti, kad dėl kelių sutaupytų minučių neverta prarasti viso gyvenimo“, –tąkart antrino Kauno savivaldybės administracijos direktoriaus pavaduotojas Vilius Šiliauskas.

Kelia sumaištį

Tačiau gyvybes saugoti turintys rombai, rodos, vairuotojus tik klaidina. Dalis kauniečių nežino, ką tokie ženklai prieš pėsčiųjų perėjas reiškia. Atvykusieji iš kitų miestų dažnai rombus palaiko pagrindinį kelią žyminčiais ženklais, bet niekaip jų nesieja su perėjomis.

„Aš tikrai nežinau, ką tie rombai reiškia. Keista, kad Kaunas išradinėja savitas Kelių eismo taisykles (KET). Aš galvojau, kad visoje Lietuvoje galioja ta pati eismo tvarka, bet pasirodo yra kitaip. Kai pirmuosius rombus pamačiau, pagalvojau apie KET pakeitimus, pradėjau dairytis, gal yra kokia lentelė, kuri paaiškintų tokio žymėjimo reikšmę, tačiau dešinėje pusėje, kur paprastai yra visi ženklai ar kita informacija, jokio paaiškinimo neradau“, – savo nuomonę apie prie pėsčiųjų perėjų nubraižytus rombus išsakė vairuotojas Juozas.

„Daug važinėju, tačiau tokio ženklinimo niekur nesu matęs. Jis visiškai neaiškus ir nelogiškas. Vienoje vietoje buvo pažymėti tie rombai, galvojau, kad važiuoju pagrindiniu keliu, nes KET yra vienintelis rombo formos ženklas, nurodantis, kad yra pagrindinis kelias. Tačiau staiga pamačiau, kad esu šalutiniame kelyje. Apie tai informavo ant stulpų pakabinti trikampiai. Likau nesupratęs, ar mano pirmumas, ar ne. Gerai, kad prieš sankryžą pristabdžiau, o ne važiavau kaip pagrindiniu keliu“, – apie tai, kaip rombai suklaidino, pasakojo kitame mieste gyvenantis Linas.

Žmonės diskutavo, jog gera idėja iš anksto vairuotojus įspėti apie artėjančią pėsčiųjų perėją, tačiau tai galima padaryti neklaidinančiais būdais. Vairuotojai siūlė prieš perėjas braižyti ne rombus, o linijas, taip pratęsiant pačias perėjas.

„Jei tie rombai reiškia, kiek metrų liko iki perėjos, tikrai būtų aiškiau tiesiog skaičiais užrašyti metrus, likusius iki tos vietos, kur žmonės kerta gatvę, o ne čia kažkokį dviratį išradinėti. Metrai iki perėjos taip pat atkreipia vairuotojų ir pėsčiųjų dėmesį, tačiau nelieka jokių interpretacijų“, – antrino kaunietis Matas.

Turi domėtis patys?

„Kauno diena“ eismo specialistų paklausė, kodėl pasirinkta prieš perėjas žymėti būtent rombais, o ne kitokiais būdais. P.Keras tikino, kad toks ženklinimas pasirinktas dėl to, jog jis išskirtinis.

Daug važinėju, tačiau tokio ženklinimo niekur nesu matęs. Jis visiškai neaiškus ir nelogiškas.

„Pasirinktas aiškiai išsiskiriantis simbolis, kuris nėra reglamentuotas KET. Horizontalaus ženklinimo elementai, kurie nėra numatyti KET, bet skirti atkreipti pėsčiųjų ar vairuotojų dėmesį, būdavo naudojami ir anksčiau, tarkime, akcijos „Apsaugok mane“ ar kiti ženklai“, – rombus su kitais kelio ženklinimais palygino Transporto ir eismo organizavimo skyriaus vedėjas.

Jis atkreipė dėmesį, jog rombai skirti ne tik vairuotojams, bet ir pėstiesiems, kurie gali įvertinti automobilio artėjimo prie perėjos laiką.

„Atkarpa prieš perėją paženklinta rombo simboliais atitinka automobilio stabdymo kelią įskaitant reakcijos vairuotojo laiką, reikalingą sustoti pėsčiajam įžengus į pėsčiųjų perėją. Dėl šios priežasties mums labai svarbu, kad būtent miesto gyventojai (pėstieji) aiškiai suprastų šio ženklinimo prasmę“, – sakė P.Keras.

Pasidomėjus, kaip apie naujovišką ženklinimą informuojami ne Kauno miesto gyventojai, „Kauno diena“ gavo netikėtą atsakymą. „Tikimės, kad kitų miestų vairuotojai, nežinantys apie šių simbolių reikšmę, bus paskatinti pasidomėti“, – sakė P.Keras.

„Įvedus papildomą ženklinimą Kauno miesto gyventojai bus intensyviai informuojami, kaip pėstieji turėtų elgtis matydami šį ženklinimą. Eismo įvykių perėjose statistika nuolat stebima, todėl po metų bus galima įvertinti, ar ši taikoma naujovė davė naudos. Jei naujovė pasiteisins, galbūt galėsime siūlyti šį ar kitą simbolį, žymintį automobilio stabdymo kelią iki perėjos, įtvirtinti ir KET“, – pridūrė eismo specialistas.

Jis informavo, kad rombais iki šių metų pabaigos ketinama pažymėti visas miesto perėjas. Kol kas specialiu simboliu paženklintos tik pagrindinių miesto gatvių perėjos.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų