Pereiti į pagrindinį turinį

Magiški triukai paštomatuose: nenustebkite, jei siuntos išgaruos kaip dūmas

2020-12-13 10:00

Prieššventiniu laikotarpiu paštomatuose prasidėjo magiški triukai. Į vienus įdėti siuntą rizikinga, nes ją gali paimti bet kas, kituose atidarę paskirtą dėžutę galite nieko nerasti.

Nemaloni staigmena

Pirmąjį akibrokštą kaunietis Mindaugas užfiksavo atvažiavęs įdėti siuntą į dėžutę "LP Express" paštomate, esančiame Savanorių prospekte, prie "Hyper Maximos".

Prieš dėdamas siuntą į dėžutę pašnekovas teigė apžiūrėjęs, ar nė viena dėžutė nebuvo atidaryta, ir įsitikino – gavus apmokėjimo kvitą atsidarė tik vienos dėžutės durelės.

Po kelių akimirkų – nemaloni staigmena. "Įsivaizduokite, atvažiuoju išsiųsti savo naudotą nešiojamąjį kompiuterį, kurį pardaviau žmogui ir jis pasitikėdamas pervedė man 250 eurų. Paprašė išsiųsti paštomatu į Kauno rajoną, nes pats karantinuojasi ir atvykti negali. Įdėjau nešiojamąjį kompiuterį į siuntos dėžutę paštomate, uždariau ir grįžau atgal į savo automobilį. Nufotografavau gautą lapelį apie apmokėjimą, kad įrodyčiau, jog viskas gerai ir parašyčiau žmogui žinutę su siuntos numeriu. Tada ketinau važiuoti, bet pasukęs galvą į šoną pamačiau, kad siuntos dėžutės durelės atidarytos", – apie incidentą, nutikusį vėlų gruodžio 8-osios vakarą pasakojo vyras.

Pastebėjęs atviras paštomato dėžutės dureles jis sakė susimąstęs – gal užmiršo uždaryti. Todėl išlipęs iš automobilio grįžo prie paštomato.

"Galvoju, dar šiek tiek pabūsiu. Tik žiūriu – paukšt, ir atsidarė. Durelės atsidaro iš karto arba po poros minučių", – sakė Mindaugas. Visą šį veiksmą kaunietis nufilmavo telefonu, kol jis vis bandė uždaryti paštomato dėžutės dureles, kitas atvažiavęs žmogus esą spėjo ir pasiimti savo siuntą.

"Iš manęs kompiuterį pirkusiam žmogui per feisbuką rašiau: "Bandau įdėti siuntą, bet durelės atsidaro." Tada jis manimi suabejojęs sako: "Čia man jau kvepia kažkokia afera." Nusiunčiau ir vaizdo įrašą, tik tada žmogus patikėjo, kad viskas gerai, ir sako: "Gal tu ten nepalik." Gryna komedija", – pasakojo kaunietis.

Iš manęs kompiuterį pirkusiam žmogui per feisbuką rašiau: "Bandau įdėti siuntą, bet durelės atsidaro". Tada jis manimi suabejojęs sako: "Čia man jau kvepia kažkokia afera."

Problemų buvo ir anksčiau

Mindaugas svarstė, jei būtų nuvažiavęs paskubomis ir nepamatęs, kad "LP Express" paštomato dėžutės durelės po kurio laiko pačios atsidaro, tikėtina, kad nešiojamasis kompiuteris taip ir nebūtų pasiekęs pirkėjo rankų.

O kitą paštomatą, kuriame dar būtų laisvos vietos, prieššventiniu laikotarpiu rasti esą neįmanoma – visi jie perpildyti.

"Per visą savo gyvenimą esu praradęs dvi siuntas. Vienas žmogus mane apkaltino per e.policiją, kad aš esu aferistas, o kitas žmogus tiesiog paskambino į siuntų tarnybą, nes nurodžiau siuntos numerį, o man skambina ir sako: "Jūs neįdėjote siuntos." Sakau: kaip neįdėjau – įdėjau. Sako: "Gal jūs durelių neuždarėte?" Sakau: įdėjau siuntą, uždariau dureles, gavau čekį. Tai žmogui grąžinau 35 eurus, nes jau policija pradėjo skambinėti ir rašyti raštus. O šį kartą čia juk nešiojamasis kompiuteris – 250 eurų ir atsidaro!" – piktinosi pašnekovas.

Paklaustas, kokių priemonių ėmėsi, kad nešiojamąjį kompiuterį pirkusį žmogų įrenginys pasiektų, Mindaugas teigė, kad teko jį perduoti per tarpininką.

"Kaip suprantu, visi paštomatai veikia panašiu principu – suvedus, ko prašoma, dėžutės durelės atsidaro. Vienas mano draugas sako: "Gal koks nors sukčius užklijuoja kažkokį magnetuką ir dėžutė atsidaro, o jis ateina ir tiesiog išsiima, bet jokių magnetukų nemačiau. Tik įsivaizduokite, kiek yra skubančių žmonių... Gyvai stebėti buvo įdomu, mes pajautėme viską – išgąstį, nusivylimą, nerimą, paniką, juoką ir džiaugsmą, kad siuntos nepalikome", – atviravo vyras.

"LP Express" paštomate įdėjus kompiuterį į dėžutę, durelės po kelių minučių atsidarydavo. (Stop kadras)

Pateikė savo versiją

Apie šį kauniečiui nutikusį incidentą žurnalistams pasiteiravus bendrovės Lietuvos paštas, kuriai priklauso "LP Express" paštomatai, Komunikacijos departamento vadovės Ugnės Bartašiūtės, ji teigė, kad iš filmuotos medžiagos esą matoma, kad tai nėra techninis gedimas.

Pasak jos, tokios problemos kyla, kai siuntimo dėžutės durelės būna atviros apie 20 min. ir ilgiau – tuomet esą sistema nebefiksuoja tokio ilgo atidarymo laiko ir durelės gali nebeužsidaryti.

"Dažniausiai tokių situacijų pasitaiko, kai gavėjas, atsiėmęs iš terminalo savo siuntą, neuždaro dėžutės durelių. Rečiau pasitaikanti situacija, kuri nutiko ir šį kartą, kai siuntėjas ilgiau užtrunka įdėti siuntą, o šiuo konkrečiu atveju, prieš įdedant siuntą, ekrane nebuvo paspaustas ir mygtukas "Tęsti". Veiksmus atlikus laiku ir sekant terminalo nurodymus, problemų neturėtų kilti. Ši problema klientui iškilo vėlų vakarą, todėl negalėjome padėti realiu metu, tačiau darbo valandomis galima kreiptis Lietuvos pašto bendruoju pagalbos numeriu 8 700 55 400 – visada randame sprendimą", – tikino Lietuvos pašto atstovė.

U.Bartašiūtė neslėpė – tokių situacijų, kai atsiėmus siuntą durelės lieka neuždarytos, pasitaiko gana dažnai. "Todėl norime paprašyti gyventojų būti atidesnių – atsiėmus siuntą iš terminalo, iki galo uždaryti siuntos dėžutės dureles. Tai itin svarbu šiuo laikotarpiu, kai siuntų srautas yra labai didelis. Jeigu atėjus prie terminalo matoma atidaryta dėžutė, terminalo ekrane bus prašymas uždaryti dureles – jas reikėtų uždaryti ir terminalas veiktų įprastai. Atsižvelgiant į šią konkrečią situaciją, maloniai prašome klientų visuomet sekti terminalo ekrane rodomus žingsnius, taip pat pasistengti siuntą jau būti pasiruošus siųsti, kad atėjus prie terminalo beliktų tik užklijuoti siuntos lipduką ir įdėti siuntą į dėžutę", – aiškino pašnekovė.

Paštomate pasigedo siuntos

Kitas atvejis, kai į jau kitos bendrovės – "Omniva LT" paštomatą pasiimti siuntos atėjusi moteris liko it musę kandusi, nutiko Joniškyje.

"Žinutę apie gautą siuntą gavau antradienį (gruodžio 8 d. – aut. past.) maždaug per pietus, bet buvau išvykusi į Šiaulius, todėl nuėjau jos pasiimti trečiadienio rytą. Suvedžiau kodą ir atsidarė durelės, pasižiūriu – tuščia, siuntos nėra", – apie nutikusį atvejį pasakojo Vaida.

"Omniva" klientė nerado siuntinio. (Skaitytojos Vaidos nuotr.)

Moteris atvira – paštomato dėžutėje neradus siuntos, kurią užsisakė iš Kinijos, ją ištiko šokas, tačiau joniškietė nepasimetė – suskubo skambinti "Omniva LT" atstovams.

"Pasakiau: atidariau dureles ir neradau siuntos, kaip taip gali būti? Jie užsirašė mano siuntos duomenis ir padavė, kad kažkas patikrintų, kur siunta. Jie sakė, kad savo siuntą aš pasiėmiau 8.10 val., nors nuėjau ir paštomato dėžutę atidariau 9.10 val. "Omnivos" atstovai teigė, kad yra viskas užfiksuota, o vėliau manęs atsiprašė, nes esą sumaišė mano siuntos numerio skaičius su kitos klientės. Tačiau jų atsiprašymas man nieko nereiškia, man reikia siuntos, kurios negavau", – atviravo ji.

Paklausta, ar viskas tik žodiniu atsiprašymu ir baigėsi, Vaida teigė, kad "Omniva LT" atstovai pažadėjo ieškoti jai priklausančios siuntos, atsukti vaizdo stebėjimo kamerų įrašus ir per tris darbo dienas pateikti atsakymą. Jei rasti nepavyks, pasak moters, pažadėta kreiptis į siuntėją Kinijoje ir informuoti jį, kad siunta Lietuvos taip ir nepasiekė.

Nusiunčiau ir vaizdo įrašą, tik tada žmogus patikėjo, kad viskas gerai, ir sako: "Gal tu ten nepalik." Gryna komedija.

"Gavau nematomą prekę. Suprantu, kad artėja šventės, karantinas, bet, kad taip dingtų siuntos... Mano nuostolis – nedidelis – apie septyni eurai, bet siuntos gaila. Įdomu, kur dingo siunta – ar kažkas ją paėmė. Negi kurjeris pasiėmė sau ir ten dirba vagys?" – svarstė joniškietė ir pridūrė, kad toks dingusios siuntos atvejis jai – pirmasis per visą laiką, kai naudojasi "Omniva LT" paštomatų paslaugomis.

Dėl šio atvejo "Kauno dienos" žurnalistai taip pat kreipėsi į "Omniva LT" atstovus, kad išsiaiškintų, kodėl į paštomatą siuntos atėjusi pasiimti Vaida dėžutės viduje rado tik tuščią ertmę. Kaip aiškino bendrovės Operacijų departamento direktorė Giedrė Vaitekūnaitė, aptarnavimo centras informaciją apie šį atvejį gavo dar gruodžio 9 d. rytą.

"Pokalbio metu su kliente mūsų vadybininkė ją informavo, kad įvyko klaida, ir kurjeris siuntą įdėjo ne į tą skyrelį. Stengiamės kiekvieną susidariusią situaciją išspręsti kaip galima greičiau, tačiau dėl smarkiai išaugusio siuntų skaičiaus siuntos paieška neretai užtrunka iki penkių dienų. Šiuo atveju tai užtruko trumpiau. Mano žiniomis, šis atvejis jau išspręstas ir siunta yra pakeliui pas klientę", – sakė "Omniva LT" atstovė.

Paklausta, ar dažnai pastaruoju metu jos atstovaujama bendrovė sulaukia skundų dėl dingusių siuntų, G.Vaitekūnaitė teigė, kad kiekvieną dieną sklandžiai pristatomas milžiniškas skaičius siuntų ir, jos žodžiais tariant, natūralu, kad išaugus siuntų kiekiui, užklausų skaičius išauga proporcingai.

Užsiminus apie kauniečiui nutikusį incidentą "LP Express" paštomate, kai dėžutės durelės norint palikti siuntą atsidarė vėl ir vėl, bei pasiteiravus, galbūt "Omniva LT" paštomatuose taip pat būta panašaus pobūdžio problemų, Operacijų departamento direktorė tikino, kad jos atstovaujamos bendrovės paštomatuose sistema visuomet prašo uždaryti skyrelį ir tik tuomet suteikia galimybę baigti siuntos registraciją.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų