Jau matyti finišas
Birželio 29-ąją Kaune bus švenčiamas Dainų šventės 100-metis. Dainos užlies Dainų slėnį. Kol kas jame dar darbuojasi statybininkai, dėliojami paskutiniai atnaujinti šios erdvės elementai.
„Statybvietėje artėja darbų finišas. Rangovai skaičiuoja atlikę apie 95 proc. visų darbų. Žiūrovams įrengta amfiteatro tipo tribūna su naujai suformuotais suolais, naujai išlietas pagrindinės aikštės pagrindas su specialiai apdorota danga šokėjams. Po atlikėjų tribūna įrengta papildomų erdvių – holas, persirengimo ir grimo kambariai, sanitariniai mazgai, pagalbinės patalpos, netoliese iškilo administracinis paviljonas su vieta bilietų kasoms“, – apie tai, kokie darbai atlikti Dianų slėnyje, „Kauno dienai“ pasakojo Kauno miesto mero pavaduotojas Andrius Palionis.
Jis nurodė, kad vaizdingame slėnyje Ąžuolyno pašonėje liko įrengti mažosios architektūros elementus: apšvietimą, turėklus, sunumeruoti sėdimas vietas, suformuoti takus, apželdinti ir sutvarkyti aplinką, užbaigti vidaus apdailos darbus.
A. Palionis pažymėjo, kad iki birželio 29-osios tikrai bus spėta atlikti visus darbus ir šią dieną čia planuojama griausmingai atidaryti jubiliejinę Dainų dieną „Miškais kalnai žaliuoja“.
Nemuno saloje jau iškilęs dar vienas miestui svarbus objektas – „Mokslo sala“. Čia pagrindinės statybos baigtos, liko įrengti paskutinius akcentus. „Mokslo ir inovacijų populiarinimo centre „Mokslo sala“ liko įrengti ekspoziciją. Pirmieji eksponatai jau pasiekė Kauną“, – teigė Kauno mero pavaduotojas.
Statybos: pradėti Kėdainių tilto atramų įrengimo darbai. / Regimanto Zakšensko nuotr.
Dėmesys sportui
Statybininkai vasarą plušės ir naujai kylančiuose sporto objektuose, o jų Kaune – ne vienas. Štai lengvosios atletikos maniežas papildys Dariaus ir Girėno sporto kompleksą, o du nauji baseinai atlieps kauniečių norus plaukti.
„Lengvosios atletikos manieže atlikta apie 60 proc. darbų. Finišavo fasado ir stogo darbai, baigiama montuoti vitrininius langus. Šiomis dienomis visas dėmesys skiriamas vidaus apdailai – sienoms, grindims. Rangovai įrengia sanitarinius mazgus, šildymo, vėdinimo ir oro kondicionavimo sistemas. Jeigu viskas klostysis pagal planą, statybininkai visus darbus užbaigs iki metų pabaigos“, – pažymėjo A. Palionis.
Statybininkai vasarą plušės ir naujai kylančiuose sporto objektuose.
Šiuo metu naujas baseinas kyla Panemunėje. Čia rangovai įrengia statybvietę. Iš esmės pradėti paruošiamieji darbai. Planuojama, kad Panemunės baseinas bus įrengtas per metus nuo statybų pradžios.
„Kur kas labiau darbai pasistūmėję Šilainių baseine. Čia jau įrengiamas rūsys. Pagrindinius darbus numatyta baigti iki metų pabaigos“, – dar vieną sporto objektą, kuris šiuo metu virtęs statybų aikštele, įvardijo Kauno vicemeras.
Pasak A. Palionio, futbolo ir regbio arenos Aleksote statybas viliamasi pradėti šiais metais, tad bus dar viena vieta, kur karaliaus statybininkai.
Darbai: lengvosios atletikos manieže jau sudėti vitrininiai langai. / Regimanto Zakšensko nuotr.
Eismo infrastruktūra
Šiuo metu aplink Kauną vyksta intensyvūs eismo infrastruktūros statymo ar atnaujinimo darbai. Štai A1 kelyje ties Kaunu statomas tiltas per Nerį, remontuojamas Sargėnų viadukas, ties Kauno riboženkliu tvarkomas tiltas per Krunos upę. Darbai vyksta ir ties Marvele. Šiais darbais rūpinasi valstybinė įmonė „Via Lietuva“.
Mieste netrūksta ir statybų, kuriomis rūpinasi savivaldybė ir jos samdyti rangovai. Vienur darbai jau gerokai pasistūmėjo, kitur dar tik nustatomos būsimos statybų aikštelės ribos.
„Siekiant užtikrinti sklandų procesą, įrengiamos statybų aikštelės, technologiniai keliai. Lygiagrečiai pradėti tilto atramų įrengimo darbai“, – kaip vyksta Kėdainių tilto statybos, nurodė A. Palionis.
Be to, iš Nemuno salos ruošiamasi statyti pėsčiųjų tiltą į Aleksotą. Kaip tik šiuo metu vyksta pasiruošimo darbai, rangovas rengia statybvietę.
Ypač intensyvūs darbai vyksta Pietrytiniame aplinkkelyje. Visai neseniai vairuotojus pasiekė džiugi žinia – tarp Palemono gatvės ir geležinkelio trasos ties Amaliais atverta 1,5 km ilgio atkarpa su naujais viadukais ir žiedinėmis sankryžomis. Savivaldybė skelbė, kad įgyvendinti šią projekto dalį atsiėjo apie 17,8 mln. eurų.
Nauja: Dainų slėnyje įrengtos tribūnos, atlikėjams skirtos pasiruošimo erdvės. / Regimanto Zakšensko nuotr.
„Baigta dalis Pietrytinio aplinkkelio pirmojo etapo: pastatyti viadukai, žiedinės sankryžos, įrengti pėsčiųjų ir dviračių takai, triukšmo slopinimo sienelė, nutiesti nuotekų, elektros tinklai ir kitos požeminės komunikacijos, pakloti visi dangos sluoksniai.
Po geležinkeliu ir viadukais esantys tuneliai turi dvejopą paskirtį. Vienuose nutiesta ir eksploatuojama R. Kalantos gatvė. Kiti skirti naujai įrengtam Ateities plento tęsiniui, kuris vėliau susijungs su tolesne trasa Kauno hidroelektrinės (HE) link“, – nurodė savivaldybės eismo specialistai.
Pirmąjį Pietrytinio aplinkkelio statybos etapą iš viso sudaro trys atkarpos – toliau darbai vyksta nuo M. Gimbutienės gatvės iki pat Kauno HE.
Likusiose dalyse taip pat suplanuotos požeminių komunikacijų statybos, šviesoforų diegimas, kelio pagrindų su aukščiausios kokybės asfalto danga įrengimas, jungiamosios gatvės, pėsčiųjų ir dviračių takai, viadukas ir atraminė sienutė šlaitams sutvirtinti.
Visą Pietrytinį aplinkkelį sudarys keturi etapai. 11 km kelias sujungs magistralę A1 su „Via Baltica“ trasa Varšuvos kryptimi. Ši trasa sumažins tranzitinį srautą Vakariniame aplinkkelyje ir apvažiavimo kelyje pro prekybos ir pramogų centrą „Mega“.
Regimanto Zakšensko nuotr.
„Dar svarbiau, kad, įgyvendinus visą projektą, žymiai sumažės važiuojančių automobilių pagrindinėmis Petrašiūnų gatvėmis. Vadinasi, vietos gyventojams sumažės triukšmo ir oro taršos“, – teigė Kauno atstovai.
Antrajame etape laukia Ateities plento rekonstrukcija nuo A1 magistralės iki Palemono gatvės, įrengiant 2,6 km ilgio kelią. Trečiame etape numatyta 5,1 km ilgio Marijampolės plento atkarpos rekonstrukcija.
„Pats ambicingiausias – ketvirtas etapas. Jame suplanuota naujo tilto, jo prieigų ir jungčių statyba žemiau Kauno HE“, – nurodė savivaldybė. Tiesa, dar iki galo neaišku, kaip galėtų atrodyti toks tiltas ir kada prasidėtų realios jo statybos.
Be minėtų ir šiuo metu vykdomų eismo infrastruktūros statybų darbų, miestas jau rengia ir naujus grandiozinius projektus. Štai Ašigalio gatvėje numatyta statyti viaduką į A1 kelią. Viaduku būtų galima išvažiuoti iš Kauno ir keliauti Klaipėdos kryptimi arba įvažiuoti atvykus nuo Vilniaus.
„Viadukui statyti Ašigalio gatvėje dar šįmet tikimės rasti rangovą. Kitąmet galėtų prasidėti tilto iš Senamiesčio į Brastos gatvę statybos“, – du miestui svarbius objektus įvardijo A. Palionis.
Miesto atstovai tikino, kad kol kas dėl statomų objektų eismo pokyčių nenumatoma. Apie visus eismo pasikeitimus gyventojai bus informuojami iš anksto.
Naujausi komentarai