Sniegas dirbti netrukdo
Baltuojančiame ir žiemiškai atrodančiame mieste gyvenimas nesustojo, kelininkai dar nepaliko savo darbo vietų ir neišėjo atostogauti. Iškritęs sniegas, atrodo, kol kas gatvių tvarkymo darbų nesustabdė.
„Darbai visose gatvėse bus vykdomi tol, kol leis oro sąlygos“, – apie tai, kad atėjusi žiema dar nesujaukė gatvių remonto darbų, „Kauno dienai“ pabrėžė Kauno savivaldybės Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas Aloyzas Pakalniškis.
Specialistas vardijo, kokie darbai šiuo metu mieste tebevykdomi. Štai Romainių gatvėje darbai tęsiami nuo M. ir P. Šalčių iki Bočių gatvės. Vilniaus gatvėje taip pat dar yra veiksmo. Nors pagrindinius darbus pavyko atlikti, kol sniegas padengė Kauną, dar liko pakloti dalį grindinio.
„Jeigu leis oro sąlygos, pagrindinius darbus Vilniaus gatvėje užbaigsime iki šių metų pabaigos. Oficialiai užbaigti visas procedūras planuojame kitų metų pavasarį“, – pridūrė A. Pakalniškis.
Šiemet nemažu iššūkiu vairuotojams tapo tvarkomos S. Žukausko ir P. Lukšio gatvės. Jos yra greta viena kitos, todėl darbų įkarštyje čia dažnai susidarydavo ir automobilių spūstys. Dabar darbai iš važiuojamosios kelio dalies persikėlė į šaligatvius.
Darbai: P. Lukšio ir S. Žukausko gatvėse darbininkai kloja šaligatvių trinkeles. (Regimanto Zakšensko nuotr.)
„S. Žukausko gatvėje įrengta nauja važiuojamoji danga. Vienoje gatvės pusėje pakloti pėsčiųjų ir dviračių takai. Kitąmet liks nedidelė dalis apdailos darbų. P. Lukšio gatvės važiuojamojoje dalyje taip pat visiškai paklota asfalto danga ir iš dalies įrengti pėsčiųjų ir dviračių takai. Visiškai įrengti patogumus pėstiesiems ir dviratininkams planuojama kitąmet“, – darbus vardijo Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas.
Jis informavo, kad Linkuvos gatvėje jau atlikti senos dangos demontavimo darbai, kasama kelio ir šaligatvių sankasa, iš dalies įrengtas šalčiui atsparus sluoksnis. Dar šiais metais rangovai čia planuoja pakloti asfalto pagrindo sluoksnį, jei leis oro sąlygos – ir viršutinį. Kitais metais liktų įrengti pėsčiųjų ir dviračių takus.
„Tunelio gatvėje įrengta drenažo sistema, šalčiui atsparus apsauginis sluoksnis, skaldos pagrindas, dalis kelio bortų ir takų. Jeigu leis oro sąlygos, visi numatyti šaligatviai ir dviračių takai bus įrengti iki metų pabaigos“, – dar vieną vietą, kurioje žiema kol kas nesustabdė darbų, įvardijo savivaldybės atstovas.
Šiuo metu vis dar klojamos trinkelės ir granito akmenys Alyvų gatvėje (nuo Alyvų 1-osios iki J. Pabrėžos gatvės). Asfaltbetonio danga įrengta tiek gatvėje, tiek dviračių take. „Rangovas visus sutartyje numatytus darbus planuoja atlikti šiemet“, – toliau apie įsipareigojimus kalbėjo A. Pakalniškis.
Statybvietėse darbai vyksta tol, kol leidžia oro sąlygos.
Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas nurodė, kad žiema darbų nestabdo ir Marių gatvėje, kur įrengiami lietaus nuotekų tinklai. Darbai vyks iki technologinės pertraukos pradžios, vadinasi, darbininkai tinklus keis, kol žemė nebus labai įšalusi. Vėliau darbai bus atnaujinti pavasarį.
Pasak A. Pakalniškio, Tilžės gatvėje, atkarpoje nuo Jurbarko iki J. ir K. Aleksų gatvės, vykdomi pėsčiųjų takų įrengimo darbai. Kitais metais, atlikus šiluminių trasų rekonstravimo darbus, gatvėje bus paklota asfaltbetonio danga, įrengtos automobilių stovėjimo vietos ir likę pėsčiųjų takai.
Vienas didesnių projektų Kaune – pietrytinio aplinkkelio statybos. Žiema ir šioje vietoje darbų dar nesustabdė.
„Pietrytiniame aplinkkelyje įrengtos žemės sankasos, drenažo sistema, šalčiui atsparus apsauginis sluoksnis, skaldos ir asfalto pagrindas, dalis kelio bortų, lietaus nuotekų surinkimo sistema. Atlikta apie 40 proc. darbų. Šio etapo statybos darbų pabaiga numatyta kitų metų pabaigoje“, – pažymėjo Miesto tvarkymo skyriaus vedėjas.
Tik pradedami darbai
Prieš pat žiemą darbai prasidėjo ir bene intensyviausioje šalies eismo vietoje – ties A. Meškinio tiltu, vedančiu per Nerį. Kelininkai uždarė vidurinį Kleboniškio tiltą, o visas automobilių srautas nukreipiamas šoniniais tiltais.
Lietuvos automobilių kelių direkcija nurodė, kad darbai A1 kelyje prasidėjo lapkričio 21 d. Vykstant magistralinio kelio A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda ruože nuo 99,03 iki 100,47 km esančio vidurinio A. Meškinio (Kleboniškio) tilto per Nerį rekonstravimo darbams bus ribojamas eismas: į Vilnių eismas vyks kairiuoju tiltu, dviem juostomis, kurios bus susiaurintos. Į Klaipėdą eismas vyks naujuoju tiltu, dviem nesusiaurintomis eismo juostomis.
Pradžia: vidurinio Kleboniškio tilto ardymo darbai pradėti tik prieš kelias savaites. (Regimanto Zakšensko nuotr.)
Kaip skelbta, pagal šį mėnesį įsigaliojusią sutartį, vidurinį tiltą, taip pat viaduką per Jonavos gatvę ir tilto prieigas planuojama sutvarkyti iki 2024 m. pabaigos. Įgyvendinus projektą tiltas bus iš esmės rekonstruotas ir išplatintas. Tranzitinis transportas bus atskirtas nuo vietinio ir vyks viduriniu tiltu. Tai leis padidinti eismo pralaidumą ir saugumą, padės sutaupyti daugybę valandų dabar spūstyse prarandamo laiko.
Rekonstravus šį tiltą ketinama remontuoti likusį trečią (pietinį) tiltą per Nerį. Kai bus sutvarkyti visi trys tiltai, bus galima įgyvendinti paskutinį Islandijos plento projekto etapą, t. y. sutvarkyti ruožą tarp Biruliškių sankryžos ir Jonavos gatvės.
Direkcijos atstovai buvo viešai komentavę, kad darbus žiemą pradeda dėl to, jog tokiu metu pavyko surengti rangos konkursą ir rasti, kas rekonstruos vidurinį tiltą. Oras dabar leidžia atlikti ardymo darbus, o jei vėliau šaltukas trukdys dirbti, bus daroma pertrauka.
Nestoja ir statybos
Snaigės padengė ir Kaune statomus didžiuosius objektus. Tačiau miesto savivaldybės atstovai pabrėžė, kad atvėsę orai statyboms didelių nepatogumų nekelia, nes pamatai jau įrengti, o dabar statomos kitos konstrukcijos, kurios įtakos šaltis nedaro.
Kaip „Kauno dienai“ nurodė Statybos valdymo skyriaus vedėjas Vigimantas Abramavičius, „Mokslo saloje“ atlikta apie du trečdaliai darbų. Įrengtos visos pagrindinės monolitinės konstrukcijos – nuo polių ir grindų iki sienų bei perdangų. Šiuo metu tęsiami stogo, pertvarų, lubų karkasų montavimo ir dažymo darbai – įrengta apie 1,7 tūkst. kv. m stiklo vitrinų.
Kyla: „Mokslo saloje“ atlikta apie du trečdalius darbų. (Regimanto Zakšensko nuotr.)
Darbai tebevyksta Aleksoto inovacijų ir pramonės parke. Jo angare įrengti pamatai, sumontuotos kolonos. Toliau montuojamos perdangos plokštės.
Specialistas pasakojo, kad lengvosios atletikos manieže įrengti poliai, beveik visos požeminės komunikacijos. Įpusėjo pamatų statyba.
Šaltukas netrukdo tęsti darbų ir Dainų slėnyje. Čia jau nuardyti senieji suoliukai, kita buvusi infrastruktūra. Šiuo metu įrengiamos požeminės komunikacijos.
Padaryta: daugiaaukštėje automobilių aikštelėje jau matomi trijų aukštų kontūrai, pradėtos betonuoti pastato grindys. (Remigijaus Zakšensko nuotr.)
„Centre daugiaaukštės automobilių saugyklos statyba stipriai pasistūmėjo į priekį. Atlikti požeminės dalies sienų betonavimo darbai. Toliau montuojamos gelžbetoninės pastato konstrukcijos ir vyksta mūro darbai. Jau matomi trijų aukštų kontūrai, pradėtos betonuoti pastato grindys. Betonuojami pandusai, įrengiamos šildymo, vėdinimo, oro kondicionavimo ir elektros sistemos. Statybvietėse darbai vyksta tol, kol leidžia oro sąlygos“, – pasakojo V. Abramavičius.
Naujausi komentarai