Pereiti į pagrindinį turinį

Apkartusios atostogos: kauniečių šeimą apiplėšė virtuali Sicilijos mafija

2013-09-25 15:56

Saulėtų atostogų prisiminimus gali užtemdyti vagystė, apie kurią poilsiautojai net neįtaria. Taip nutiko vienai kauniečių šeimai, kuri tik grįžusi sužinojo, kad buvo apiplėšta virtualios Sicilijos mafijos.

Įtariama, kad banko kortelės duomenys buvo pasisavinti automobilių nuomos punkte.
Įtariama, kad banko kortelės duomenys buvo pasisavinti automobilių nuomos punkte. / Asmeninio archyvo nuotr.

Saulėtų atostogų prisiminimus gali užtemdyti vagystė, apie kurią poilsiautojai net neįtaria. Taip nutiko vienai kauniečių šeimai, kuri tik grįžusi sužinojo, kad buvo apiplėšta virtualios Sicilijos mafijos.

Kelionę planavo patys

Kauno rajone gyvenanti šeima, rugpjūtį leidusi nerūpestingas atostogos Italijos saloje, namo grįžo gerai pailsėjusi ir nė neįtarė, kad ką tik tapo sukčių auka. Aktyvaus poilsio mėgėjai kelionę į Siciliją planavo savarankiškai: nusipirko lėktuvo bilietus, kruopščiai sudėliojo kelionių maršrutą, svečioje šalyje rezervavo viešbučio kambarius ir automobilį.

Automobilis, kuriuo lietuviai sėkmingai keliavo po salą, kaip įtaria šeimos galva Edmundas (vardas ir pavardė redakcijai žinomi – red.), ir tapo visų nelaimių priežastimi.

Už nuomojamą mašiną avansą ir likusią sumą sutuoktiniai pervedė dar iš Lietuvos, pasinaudoję kreditine kortele. Pastarąją lietuviai turėjo pateikti ir Sicilijoje, atsiimdami užsakytą automobilį. Ten pat atostogautojai pasinaudojo kreditine kortele ir mokėdami už papildomą automobilio draudimą.

"Grįžome rugpjūčio pabaigoje – atostogos buvo sėkmingos, tačiau jau pirmą dieną namuose, tarsi nujausdamas kažką blogo, nusprendžiau užmesti akį į savo kreditinės "Swedbank" kortelės sąskaitą. Iš jos dar vasarį rezervavau "Ryanair" lėktuvo bilietus kelionei, o pinigai buvo nuskaityti kovą. Panašiu metu užsisakėme ir automobilį firmoje, kuri paėmė avansą, nesiekiantį 100 eurų", – sakė vyras.

Mistinis bilietų pirkėjas

Vyras nustėro pamatęs, kad sąskaitoje, be jau išleistų pinigų bilietams ir automobiliui, kažkas atidėjo pinigus už dar tris skrydžius. Už du kompanijos "Lufthansa" bilietus į Milaną atidėta daugiau kaip 8 tūkst. litų.

"Atidėjimas – tai ne rezervacija, tačiau pinigai nuo sąskaitos jau būna nuskaičiuoti ir laukiama tik galutinio pardavėjo patvirtinimo. Tai padaryta rugpjūčio 23 d., mums atostogaujant. Trečioji atidėta suma – 3 tūkst. litų kainuojantis "Ryanair" skrydis į Dubliną užsakytas mūsų grįžimo dieną – rugpjūčio 30-ąją", – pasakojo Edmundas.

Iš kokių miestų turėjo pakilti lėktuvai, lieka neaišku – banko sistemoje to nebuvo matyti.

Jau kitą dieną jis kreipėsi į "Swedbank" – pinigai už "Ryanair" skrydį jam buvo tuoj pat grąžinti. Likusios dvi sumos taip ir liko atidėjimo stadijos. Pagal banko taisykles, jei pardavėjas jų nepatvirtina per dvi savaites, pinigai grįžta į sąskaitą – taip ir nutiko Kauno rajono gyventojui.

Galiausiai rugsėjo 9 d. Edmundui pinigai buvo grąžinti – netrūko nė vieno lito.

Vagystės nesiliovė

Vis dėlto sukčiai kauniečių iš savo nagų paleisti neskubėjo. Nusprendusio savo sąskaitą tikrinti kiekvieną dieną Edmundo baimės pasitvirtino. Jau rugsėjo 10 d. jis vėl pamatė padarytą atidėjimą už du bilietus, tik šį kartą buvo rezervuota Milano "Lufthansos" skyriuje, o Kelno skyriuje buvo patvirtintas pinigų nuėmimas nuo jo kreditinės kortelės.

"Suma vėl siekė daugiau nei 8 tūkst. litų, skraidino vėl ta pati "Lufthansa" bendrovė. Įdomiausia tai, kad atidėjimas buvo padarytas tą pačią dieną, kaip ir pirmieji du bilietai – rugpjūčio 23-iąją", – pečiais gūžčiojo vyras.

Vyro teigimu, skirtingai nei pirmieji du bilietai, ši suma jau buvo nuskaičiuota nuo kortelės.

Vyras vėl kreipėsi į banką, kur jam buvo pasiūlyta rašyti pretenziją. Jau po keturių dienų į Edmundo sąskaitą buvo grąžinta suma už vieną bilietą – daugiau kaip 4 tūkst. litų. Šį kartą jis nieko nelaukdamas kortelę užblokavo.

Kortele naudojosi dusyk

Edmundas neabejoja, kad tapo internetinių sukčių auka. Jo teigimu, kortelę, iš kurios buvo atidedami pinigai skrydžiams, jis naudojo tik ypatingiems atvejams.

Planuodamas atostogas, vyras atliko tik du pirkimus, per kuriuos reikėjo pateikti visus kortelės duomenis – tarp jų ir itin svarbų kortelės kitoje pusėje atspaustą trijų skaičių CVV kodą. Tai – papildoma mokėjimo kortelių apsaugos priemonė, neįvedus šio kodo, mokėjimas nepriimamas.

Visus duomenis vyras pateikė pirkdamas lėktuvo bilietus šeimai per "Ryanair" sistemą internetu ir Italijoje mokėdamas už automobilio papildomą draudimą.

Automobilių nuomos firma "Locauto" pasiliko kreditinės kortelės kopiją. "Ši firma nėra tokia didelė, tačiau tai patikima ir ne viename Italijos mieste savo biurus turinti bendrovė", – sakė pašnekovas.

Į spąstus įkliuvo drausdamiesi?

Kreipęsis į žurnalistus Edmundas parašė pretenziją ir dėl paskutinės 4 tūkst. litų sumos. Ją kaunietis atgavo dar berengiant rašinį spaudai – į sąskaitą buvo pervestas ir valiutos konvertavimo skirtumas, kurį skaitytojas nuogąstavo taip pat prarasiąs.

Vyras neslėpė palengvėjimo galiausiai atgavęs pinigus, tačiau piktinosi virtualių sukčių įžūlumu.

Iš banko darbuotojų Edmundas išgirdo svarstymų, kad nemalonumų priežastis – piktavaliai, įsilaužę į jo banko sistemą. Vis dėlto jis linkęs tuo abejoti, nes savo elektroninėje bankininkystėje mato ir antrąją, debetinę, kortelę – ten jokių pinigų pokyčių nebuvo.

"Antrasis, manau, labiau tikėtinas variantas – kažkas prikišo nagus ir pasinaudojo mano duomenimis. Galbūt tai buvo padaryta, kai mums vietos oro uoste esančiame "Locauto" skyriuje buvo pasiūlytas papildomas draudimas automobilio padangoms ir stiklams?" – svarstė pašnekovas.


Komentaras
Saulius Abraškevičius
"Swedbank" atstovas spaudai

Ši istorija galėjo nutikti dėl to, kad kortelės duomenys tapo žinomi sukčiams ar kitiems nesąžiningiems asmenims. Ar reikia kreditinės kortelės PIN kodo, priklauso nuo operacijos mokėjimo kortele pobūdžio – šiuo konkrečiu atveju jo nereikėjo. Kartais gali užtekti tik kortelės numerio ir jos galiojimo datos. Mes stebime kortelėmis atliekamas operacijas ir bandome užfiksuoti nebūdingas klientui operacijas.

Dėl šio atvejo į teisėsaugą bankas nesikreipė, tačiau prireikus galime suteikti reikalingą informaciją. Į mūsų banko sistemą įsilaužta nebuvo, o pinigus grąžinome ne mes, bet "Lufthansa" – šioje bendrovėje ir buvo atliktos piniginės operacijos. Istorija antrą kartą taip pat nepasikartojo – tai yra vienas ir tas pats atvejis. Tiesiog "Lufthansa" padalinys Kelne rugsėjo 10 d. pateikė nurašymus nuo kliento sąskaitos už tas pačias operacijas, kurias rugpjūčio 23 d. inicijavo oro bendrovės padalinys Milane. Kodėl grąžino ne dvi, o vieną sumą, reikėtų klausti jų.

Banko mokėjimo kortelė yra asmeninė piniginė, todėl ją būtina saugoti – keliaujant nepalikti viešbutyje, mokant už prekes ir paslaugas nepaleisti savo banko kortelės iš akių. Jei reikia, eiti su restorano padavėju ar parduotuvės konsultantu iki kasos.

Taip pat neleisti, kad jūsų kortelė būtų išnešta į kitą patalpą, o atliekant mokėjimus ar išsigryninant pinigus PIN kodą įvesti jį pridengiant ranka. Pinigus iš kortelės verčiau grynintis bankomatuose, kurie yra gerai matomose vietose arba bankų padaliniuose.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų