Nukentėjo ne vienas
Nuo nesąžiningų baldus gaminančios įmonės "Kristinos baldai", prieš daugiau kaip dešimt mėnesių registruotos Kauno rajone, Kertupio gatvėje, atstovų, pasak į dienraščio "Kauno diena" besikreipusių asmenų, jau nukentėjo daugiau kaip dešimt žmonių.
Tačiau esą jų gali būti ir daugiau, nes minėtos įmonės darbuotojai kurį laiką, tikėtina, sulaukdavo skambučių ar žinučių iš potencialių užsakovų socialiniame tinkle "Facebook" egzistavusioje įmonės "Kristinos baldai" virtualiojoje paskyroje "A&K baldai". Dabar minėtos paskyros paieškos sistema neranda. Pastarąjį faktą patvirtino ir "Kauno dienos" kalbinti nukentėję asmenys. Jų teigimu, "A&K" paskyros socialiniame tinkle pasigesta praėjusį savaitgalį.
Pasiūlė geriausias sąlygas
Kaip pasakojo Izabelė (tikrasis vardas ir pavardė redakcijai žinomi – aut. past.), individualius užsakymus vykdančių baldų gamintojų ji ieškojo internete ir socialiniame tinkle "Facebook". Moteris sakė parašiusi ir skambinusi maždaug penkiems skirtingiems baldų gamintojams ir teiravusis dėl pageidaujamo individualus užsakymo kainų ir terminų.
"Rugpjūčio pabaigoje prieš susisiekdama su "A&K baldai" atstovais, apie įmonę pasidomėjau, bet internete blogų atsiliepimų nebuvo. Todėl nė nekilo įtarimų dėl galimo jų nesąžiningumo. Paskambinus, jie pasiūlė geriausią kainą ir darbų atlikimo terminus, tačiau paprašė pervesti į sąskaitą apie 60 proc. mano pageidaujamo individualaus užsakymo – dviejų sieninių spintų, kainos – 750 eurų, kad galėtų pradėti darbus. Rugsėjo pradžioje atvažiavo meistras išmatuoti, kokio dydžio baldus reikės pagaminti, netrukus elektroniniu būdu pasirašiau sutartį ir pervedžiau minėtą sumą. Įmonės atstovai pažadėjo pagaminti baldus per šešias savaites", – prisiminė Izabelė.
Vedžiojo už nosies
Praėjus penkioms savaitėms, moteris sakė socialiniame tinkle "Facebook" žinute pasiteiravusi "A&K baldai" darbuotojų apie vykdomo užsakymo eigą. Pasak moters, jie tikino, kad baldų užsakymas beveik baigtas ir savaitgalį darbuotojai ketina atvykti bei sumontuoti dvi sienines spintas.
"Kai paklausiau tikslaus laiko, kada žadama atvykti, įmonės atstovai nei atsiliepė telefonu, nei atrašė, o savaitgalį neatvažiavo. Pirmadienį, po minėto savaitgalio, man pavyko susisiekti su įmonės darbuotojais telefonu. Jie atsiprašė, kad neatvyko ir neatsiliepė, sakydami, jog turėjo daug darbų, nes išėjo du iš trijų meistrų bei pažadėjo tos savaitės trečiadienį informuoti mane dėl tikslaus atvykimo laiko kitą savaitgalį. Trečiadienį iniciatyvos ir vėl ėmiausi aš, parašiau ir paklausiau, kada atvyks. Su manimi bendravę darbuotojai pasakė, kad dar tiksliai nežino, ir pažadėjo parašyti. Tačiau po to dingo kaip į vandenį – nei atsiliepė, nei atrašė", – atviravo pašnekovė.
Žadėjo grąžinti pinigus
Iškart po to Izabelė ėmė domėtis, ar jos susidūrimas su nesąžiningu "A&K" atstovų elgesiu – vienintelis. Moteris komentarą apie jai nutikusį atvejį, parašė minėtos bendrovės "Facebook" paskyroje. Kaip paaiškėjo, nukentėjusių – ne vienas, skiriasi tik sumos, sumokėtos už priimtus baldų užsakymus bei laukimo terminai.
Kai paklausiau tikslaus laiko, kada žadama atvykti, įmonės atstovai nei atsiliepė telefonu, nei atrašė, o savaitgalį neatvažiavo.
"Mano įmokėti 750 eurų yra zuikio ašaros, palyginti su kitomis sumomis, kurios, kaip sužinojau, siekia net iki 3 tūkst. eurų. Buvau nusprendusi apie atvejį pranešti Valstybinei vartotojų teisių apsaugos tarnybai, tačiau kai elektroniniu paštu nusiunčiau raštą apie planuojamus vykdyti veiksmus "A&K baldai" atstovams, jie su manimi susisiekė ir pažadėjo grąžinti sumokėtą avansą. Tačiau ne iš karto, o dalimis per kelias dienas, nes esą pirmiausia jie turi parduoti mums pagamintus baldus. Po tokio teiginio suabejojau, ar jie yra pagaminę mūsų sienines spintas, juk tokiu atveju galėtų atvažiuoti ir sumontuoti bent dalį, kad blogi atsiliepimai apie įmonę nesklistų toliau", – svarstė pašnekovė.
Sumontavo ne visus baldus
Antrasis redakcijos žurnalistų kalbintas į "A&K baldai" pinkles patekęs klientas Teodoras (tikrasis vardas ir pavardė redakcijai žinomi – aut. past.) sakė minėtus baldų gamintojus vasarą pasirinkęs remdamasis vienoje socialinio tinklo "Facebook" grupėje paskelbta informacija apie jų teikiamas paslaugas.
Baldų gamintojai pažadais į kišenes susikrovė tūkstančius eurų.
"Susisiekus su įmonės darbuotojais ir išdėsčius norimo užsakymo pageidavimus, mane labiausiai suviliojo jų įvardytas trumpas baldų pagaminimo terminas, nes gyvenu ne Lietuvoje ir vasarą buvau atvykęs atostogų. Netrukus atvažiavo meistras, užsirašė norimų virtuvės baldų ir kelių vonios kambario spintelių bei dviejų sieninių spintų matmenis, pasirašėme sutartį ir padaviau jam dalį pinigų – 1,4 tūkst. eurų", – pasakojo vyras.
Tačiau, pasak jo, kai atėjo žadėta baldų montavimo data, į namus atvažiavęs įmonės vadovas atvežė ir sumontavo ne visą komplektą, o tik dalį baldų – spinteles, stalviršį, kelis karkasus ir paprašė kitos dalies pinigų – kone visos sumos. Teodoras užsiminė sumokėjęs dar 1 tūkst. eurų, kai bendra individualaus užsakymo projekto vertė siekė apie 2,8 tūkst. eurų.
"Po to jie tiesiog dingo – maždaug mėnesį neatsiliepdavo telefonu. Nusprendžiau "A&K baldai" atstovams nusiųsti raštišką pretenziją dėl sutartyje numatytų sąlygų neįvykdymo iki galo ir kreiptis į Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą. Nesulaukęs atsakymo iš įmonės darbuotojų, taip ir padariau. Žinoma, galėjau kreiptis ir į teismą, bet kadangi gyvenu ne Lietuvoje, man tai būtų sudėtinga. Kaip supratau, įmonės atstovai ir toliau kurį laiką ieškojo potencialių užsakovų. Jei jie taip daro, kam tada dirbti už 800 eurų per mėnesį, jei paprasčiau įkurti nedidelę firmą, imti avansus ir mulkinti žmones žinant, kad nieko už tai nebus", – kritikos baldų gamintojų pasirinktai gudriai taktikai negailėjo pašnekovas.
Sumokėjo daugiau nei pusę
Alma (tikrasis vardas ir pavardė redakcijai žinomi – aut. past.) – trečioji patikėjusi "A&K baldai" atstovų pažadais, kurie taip ir nebuvo išpildyti. Kaip pasakojo moteris, bendrauti su minėta įmone pradėjo liepą, kai parašius, o vėliau ir paskambinus paklausti dėl norimų baldų užsakymo ir darbų atlikimo terminų, buvo pažadėtos geriausios sąlygos.
"Susitikome liepos 23 d. Pats įmonės vadovas atvyko išmatuoti erdvės, kurioje bus baldai, išsirinkome norimas plokštes. Sutarėme, kad sumokėsime daugiau, nes norėjome skubiai įsikelti į butą. 1,8 tūkst. eurų jam padavėme grynaisiais rugpjūčio 1-ąją, o jis išrašė pinigų priėmimo aktą. Po savaitės pasiteiravau, kada atvažiuos atlikti visus matavimus, tačiau man pasakė, jog nespės ir kad palauktume", – atviravo Alma.
Tačiau bėgant laikui situacija esą tik blogėjo – "A&K baldai" atstovai neatsiliepė į skambučius, neatrašė į žinutes net rašant ar skambinant iš kito numerio. Kaip pasakojo moteris, socialiniame tinkle pradėjo plisti neigiami atsiliepimai apie minėtą įmonę ir Alma teigė taip pat sužinojusi, kad nukentėjo ne tik ji viena, tokių žmonių yra ir daugiau.
Neprisipažino apgavęs
"Sužinojome, kur gyvena įmonės vadovas su drauge ir nuvykome į jo namus. Iš pradžių žmogiškai klausėme, kas atsitiko, kad baldų užsakymai nevykdomi. Ir užsiminėme, kad taip elgdamasis jis tikrai bus nubaustas, nes už neatliktus darbus pasisavino didelius pinigus. Vyras, nutaisęs ramų veidą, tepasakė "žinau" ir bandė įtikinti, kad tikrai turi nupirkęs visas reikiamas medžiagas baldų gamybai. Sutarėme, kad kitą dieną nuvažiuosime į vietą įsitikinti, ar jis tikrai sako tiesą. Tačiau, kaip galėjome nuspėti, daugiau į mūsų skambučius nebuvo atsakyta", – teigė moteris.
Pašnekovė, prisimindama pastarąjį susitikimą, užsiminė paklaususi minėtos įmonės vadovo, ar jis žino, kiek žmonių apgavo. Tačiau sulaukė atsakymo, kad esą apgautų asmenų nėra, nes tik keturiems iš jų nepagaminti baldų užsakymai. "Matėme pretenzijas, kurias jis gavęs raštu. Ten įvardytos sumos nuo 1,7 tūkst. iki 3 tūkst. eurų", – sakė Alma ir pridūrė, kad dėl nesąžiningų įmonės veiksmų kreipsis į pareigūnus.
Dienraščio "Kauno diena" žurnalistams pirmadienio rytą mėginant susisiekti su mažosios bendrijos statusu Kauno rajone, Neveronyse, įregistruotos įmonės "Kristinos baldai" vadovu, telefono numeriais, kuriuos nurodė pašnekovai, to padaryti nepavyko.
Pareigūnai aiškinasi
Pasak Kauno apskrities vyriausiojo policijos komisariato (VPK) atstovės Justinos Kazragytės, policijos įvykių registre dėl minėtos įmonės yra registruotas vienas pareiškimas. "Lapkričio 25 d. į Kauno apskrities VPK kreipėsi moteris, teigdama, kad šių metų rugsėjo mėnesį sudarė sutartį dėl baldų pagaminimo, kurių iki šiol negauna", – sakė ji.
Baldų nesulaukusiems klientams teko kreiptis į policijos pareigūnus.
Kauno apskrities VPK Kauno rajono policijos komisariato pareigūnai tikslina įvykio aplinkybes ir artimiausiu metu priims procesinį sprendimą.
"Dėl netinkamo ar nesąžiningo sutarčių ar sandorių vykdymo visais atvejais gyventojai turi teisę inicijuoti teismo procesą, kreipiantis su pareiškimu į teismą, bei dėl netinkamo paslaugų teikimo informuoti Valstybinę vartotojų teisių apsaugos tarnybą", – akcentavo J.Kazragytė ir pridūrė, kad jei atsiras daugiau dėl šios įmonės veiklos galimai nukentėjusių asmenų, jų prašoma pranešti pareigūnams.
Naujausi komentarai