Pereiti į pagrindinį turinį

Dėl "Star1 Airlines" – nežinomybė

Laukimas: vakar pavakare nebuvo informacijos, ar vyks šiandien numatyti "Star1 Airlines" skrydžiai į Milaną ir Londoną.
Laukimas: vakar pavakare nebuvo informacijos, ar vyks šiandien numatyti "Star1 Airlines" skrydžiai į Milaną ir Londoną. / nuotr.

Skrydžių bendrovės "Star1 Airlines" keleiviai priversti sėdėti lyg ant adatų. Jiems žadama, kad skrydžiai vyks, bet gerokai vėliau. Nieko konkretaus nežinoma ir dėl šiandienos reisų.

Rytinis skrydis – vakare

Finansinių sunkumų turinčiai bendrovei "Star1 Airlines" vakar iki vėlyvos popietės dar nebuvo pavykę atgauti Dubline už skolas sulaikyto lėktuvo. Tad įmonei teko belstis į konkurentų duris, kad šie išnuomotų orlaivius.

Vakar pagal grafiką iš Tarptautinio Vilniaus oro uosto (TVOU) buvo suplanuoti du "Star1 Airlines" skrydžiai: 8 val. lėktuvas turėjo kilti į Cheroną (Ispanija), o 16.15 val. – į Londoną. Rytinio reiso keleiviai dar naktį sulaukė skambučių ir SMS žinučių, kad skrydis bus atidėtas.

Jūratė Rupšienė, skrydžių bendrovės komunikacijos vadovė, informavo, kad "Star1 Airlines" reguliarieji ir užsakomieji skrydžiai bus vykdomi. Rugsėjo 23 d. reisas Vilnius–Cherona turėjo vykti 17 val., Vilnius–Londonas – apie 22 val. Po kelių valandų patikslinta: į Londoną planuojama kilti laiku.

"Keleivių prašome sekti oro uosto informaciją. Bendrovės vadovybė apgailestauja dėl keleiviams sukeltų nepatogumų, susijusių su skrydžių tvarkaraščio pakeitimais", – tik tiek pranešė J.Rupšienė.

Tačiau į TVOU atvykę keleiviai švieslentėse išvydo, kad skrydžio laikas į Jungtinės Karalystės sostinę vis dėlto atidėtas iki 22.10 val. Beveik valanda pavėlintas ir skrydis į Cheroną.

Pirma pinigai, paskui paslauga

Civilinės aviacijos administracijos (CAA) direktorius Kęstutis Auryla gavo informacijos, kad bendrovei "Star1 Airlines" pavyko susitarti su Latvijos oro vežėja "Smartlynx Airlines", kurios orlaiviu ir planuota išskraidinti keleivius į Cheroną.

"Ir vėliau ši įmonė turėtų dirbti pagal "Star1 Airlines" tvarkaraštį", – dienraščiui teigė K.Auryla.

Vakar vėlyvą popietę dar nebuvo aišku, koks oro vežėjas skraidins "Star1 Airlines" keleivius į Londoną. Kitos lietuvių kapitalo užsakomųjų skrydžių bendrovės "Small Planet Airlines" direktorius Vytautas Kaikaris dienraščiui patvirtino, kad jie yra pasiruošę padėti konkurentams, tačiau tik jeigu už lėktuvo nuomą bus atsiskaityta iš anksto.

"Visame pasaulyje aviacijos įmonės reikalauja, kad už lėktuvo nuomą būtų atsiskaitoma iš anksto. Pirma pinigai avansu, vėliau – paslauga. Jeigu sulauksime pinigų, į Londoną skrisime", – sakė V.Kaikaris.

Jis prisiminė, kad įmonė tik prieš kelias savaites pamynė šį principą ir "Star1 Airlines" keleivius be avansinio užmokesčio išskraidino į Stambulą: "Tuomet atsižvelgėme, kad skrido krepšinio gerbėjai. Tik dėl to skridome."

Konkurentai gali tikėtis pagalbos tik tuo atveju, jeigu "Small Planet Airlines" turės laisvą lėktuvą. "Mes patys dirbame, lėktuvai nestovi. Penktadienį jie užimti, tad padėti nebegalėsime", – pridūrė "Small Planet Airlines" vadovas.

Jis užtikrino, kad įmonė "Star1 Airlines" neskolinga bendrovei "Small Planet Airlines".

Bausti neskubės?

CAA vadovas viliasi, kad Lietuvos įmonei pavyks įveikti finansinius sunkumus ir nereikės sustabdyti ar net panaikinti jos licencijos.

"Kol kas neįvyko tik vienas skrydis iš Dublino į Vilnių. Kiti skrydžiai, nors ir vėliau, turėtų įvykti. Žinoma, keleiviai sunerimę, tačiau padėtis, regis, valdoma", – kalbėjo K.Auryla.

Tyrimą dėl "Star1 Airlines" finansinės būklės atliekanti CAA gavo naujų duomenų, tačiau jų nekomentuoja. Nuo tyrimo išvadų priklausys, ar ši oro bendrovė gali vykdyti veiklą. Tai spręs Licencijavimo komisija.

Susisiekimo ministerijos kabinetuose sklando kalbos, kad priežiūrą vykdančios institucijos neskubės itin griežtai vertinti lietuvių kapitalo bendrovės "Star1 Airlines", nes jos finansinė padėtis esą nėra tragiška. Tai ministerijos vadovams įrodinėjo ir pats įmonės vadovas Martynas Laivys. Tačiau su žurnalistais nei "Star1 Airlines" vadovas, nei įmonės atstovai bendrauti nelinkę.

Susisiekimo viceministras Rimvydas Vaštakas patvirtino, kad prieš kelias savaites ministerijoje veikianti Licencijavimo komisija svarstė šalies oro bendrovių padėtį, tačiau pastabų joms neturėjo.

Teisis dėl skolų

Tiesa, "Star1 Airlines" nemažą sumą skolinga TVOU. Pasak oro uosto atstovų, bendrovė už suteiktas paslaugas neatsiskaito jau ilgą laiką ir nesilaiko pažadų grąžinti pinigus.

Dėl to TVOU praėjusią savaitę Vilniaus apygardos teismui pateikė pareiškimą dėl 1,4 mln. litų skolos ir delspinigių išieškojimo. Tačiau teismas pirmadienį atsisakė priimti pareiškimą, mat kreditoriaus (oro uosto) išrašytos ir teismui pateiktos PVM sąskaitos faktūros nebuvo pasirašytos skolininkės ("Star1 Airlines"). Taigi nėra įrodymų, kad šias PVM sąskaitas faktūras skolininkas gavo.

"Skola susidarė ne per šiandien ir ne per vakar. Jie ("Star1 Airlines" – red. past.) oro uostui skolingi jau ilgą laiką. Tad artimiausiu metu – penktadienį arba kitą savaitę – dar kartą kreipsimės į teismą. Tačiau kol kas nežinau, ar teiksime tik pataisytą pareiškimą ar tai jau bus ieškinys. Mūsų teisininkai dar tvarko dokumentus", – sakė TVOU Komunikacijos skyriaus viršininkė Gabrielė Vasiliauskaitė.

Kamuoja nežinia

Taigi šiomis dienomis turėtų spręstis ne tik skrydžių bendrovės "Star1 Airlines", bet ir kelionių organizatoriaus "Star Holiday" likimas. Jeigu bendrovės, priklausančios įmonei "Star Team Group", sugebės įveikti finansinius sunkumus, tikėtina, kad iškilę nemalonumai nesugriaus šio lietuvių verslo.

Tačiau sušlubavusi įmonių grupės reputacija gali turėti itin skausmingų padarinių. Su "Star Team Group" bendradarbiaujantys partneriai jau nesiryžta rekomenduoti jos paslaugų klientams, kol nebus aiškesnių duomenų dėl įmonių finansinės padėties.

Kelionių agentūros visą trečiadienį negalėjo prisijungti prie "Star Holidays" kelionių užsakymo sistemos.

"Trečiadienį nebuvo galima prisijungti nei prie "Star1 Airlines" reguliariųjų skrydžių bilietų pirkimo internetu sistemos, nei prie "Star Holidays" kelionių užsakymo sistemos. Pastaroji vakare atsigavo. Dabar veikia abi – galime jums parduoti kelionę, tačiau nerekomenduoju keliauti su tokia bendrove", – dienraščiui sakė kelionių agentūros "AAA Wrislit" direktorė Alma Stanulionienė.

Agentūroje jau dvi dienos netyla telefonai. Vadovės teigimu, klientai skambina ir teiraujasi, ar skrydžiai ir kelionės tikrai įvyks.

"Suprantama, kad keliautojai nerimauja. Žmonės, nusipirkę bilietus, kabo nežinioje. Neaišku, ar skrydžiai įvyks ir kada jie įvyks. Bet mes irgi negalime nieko konkretaus pasakyti. Vakar (trečiadienį – red. past.) pati negalėjau prisiskambinti bendrovės "Star Team Group" vadovams. O "Star1 Airlines" Rezervacijos skyriuje man pasakė, kad ketvirtadienio skrydžiai greičiausiai vėluos, bet gali ir iš viso neįvykti. Priklauso nuo to, ar jiems pavyks rasti kitą lėktuvą. Ką nori, tą galvok. Neturime ir skrydžių bendroves prižiūrinčių institucijų (Civilinės aviacijos administracijos – red. past.) pozicijos", – teigė kelionių agentūros vadovė.

Saugo draudimas

Ne vienas keleivis esą norėjo grąžinti bilietus į dar neįvykusius skrydžius arba pakeisti juos kitos oro bendrovės bilietais. Tačiau, pasak A.Stanulionienės, to padaryti neįmanoma, kol skrydžiai nėra atšaukti.

Tiesa, "AAA Wrislit" direktorė pabrėžė, kad su kelionių organizatoriais tokių bėdų, kaip su reguliariųjų skrydžių įmonėmis, dažniausiai nekyla, nes turizmo bendrovėms privaloma turėti kelionės organizatoriaus prievolių įvykdymo užtikrinimo draudimą. Jei turistams nebūtų suteikta paslauga, draudimo bendrovė padengtų visas gyventojų patirtas išlaidas.

"Draudimo bendrovės įsipareigoja parvežti užsienyje įstrigusius klientus ir grąžinti pinigus neišvykusiems. Taigi keleiviai gali jaustis saugesni", – aiškino A.Stanulionienė.

Ji taip pat pridūrė, kad ateityje laukia rimtas pokalbis su įmonės "Star Team Group" vadovais, tačiau nutraukti sutarties su kelionių organizatoriumi kol kas nesvarstoma.

Turizmo departamentas informavo, kad jeigu kelionės organizatorius "Star Holidays" nesuteiktų turistams paslaugų pagal turizmo paslaugų teikimo sutartis, departamentas inicijuotų turistų patirtų išlaidų kompensavimo procedūrą iš kelionės organizatoriaus draudimo. Inicijavus minėtą procedūrą draudžiamaisiais įvykiais būtų laikomi atvejai, kai turistai įsigijo organizuotą turistinę kelionę. Minėta procedūra nebūtų taikoma išlaidoms, patirtoms įsigijus vieną paslaugą (t. y. tik lėktuvo bilietą), kompensuoti.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų