Nors sunkmečio rykštė ir nuplakė šalies turizmo sektorių, savaitgalį parodoje kelionių organizatoriai vėl galėjo džiaugtis klientų eilėmis. Lankytojai šluote šlavė keliones, tiesa, gerokai nukainotas.
Nebeliko oreivių ir jachtų
Šiemet tradicinė sostinėje organizuojama turizmo paroda "Vivattur" buvo kiek mažesnė nei pernai. Palyginti su 2008 m., jos plotas sumenko maždaug perpus, o dalyvių skaičius – beveik ketvirtadaliu. Šįkart paroda išsiteko dviejose "Litexpo" rūmų salėse. Iš viso joje pasirodė apie 210 dalyvių iš 23 šalių. "Plotas sumažėjo dėl to, kad parodoje nusprendė nedalyvauti kai kurie sporto ir laisvalaikio prekių gamintojai bei pardavėjai. Jų sprendimas suprantamas, jachtomis ir prabangiais treniruokliais šiemet tikrai nedaug žmonių domisi. Kita vertus, baidarininkai, mačiau, buvo labai populiarūs", – dienraščiui sakė parodą organizavusios bendrovės "Visus Plenus" direktorius Petras Naprušis.
Parodoje beveik nedalyvavo ir skrydžių įmonių. Prisistatyti nutarė tik airių pigių skrydžių bendrovė "Aer Lingus". Šių metų "Vivattur" praleido nemažai senbuvių. Tarp jų ir kelionių agentūra "West Express".
Nuolaidos apsuko galvas
Turizmo agentūros, norėdamos įveikti rinkoje užsitęsusį štilį, surengė kelionių išpardavimus. Bendrovės siūlė net 5–40 proc. nuolaidas, dėl to prie kai kurių stendų nusidriekė nemažos eilės. Esą kai kurie "Vivattur" lankytojai, sužinoję apie teikiamas nuolaidas ir pamatę eiles, skubėjo namo užsisakyti kelionių internetu.
Parodoje dalyvavę kelionių organizatorių ir agentūrų atstovai negalėjo konkrečiai atsakyti, kiek kelionių buvo parduota per savaitgalį, nes aktyviai prekiauta tiek parodoje, tiek internetu, tiek bendrovių atstovybėse. Tačiau visi kalbinti pašnekovai tikino, kelionių pardavę gerokai daugiau nei įprastai. Pardavimo rodikliai esą šoktelėjo net dešimteriopai.
Susigrąžino klientų dėmesį
Lietuvos turizmo rinką, kaip ir daugelį kitų šalies ūkio sferų, pastaruoju metu sukaustė sunkmetis: smarkiai (apie 50–60 proc.) krito viešbučių užimtumas, bankrutavo kelios kelionių agentūros, kitų pelnas pastebimai smuko. Tačiau savaitgalį kelionių organizatoriai štilio tikino nejutę nė kvapo.
Viena pagyvėjimo priežasčių – paroda sutapo su vasaros sezono pradžia. Būtent šiuo metu prasideda išankstinis vasaros sezono kelionių pardavimas.
"Tai tikriausiai turėjo nemažai įtakos pardavimui. Tačiau šiemet mums pavyko išsiderėti itin geras kainas Viduržemio jūros kurortų viešbučiuose. Nors, atvirai sakant, jie patys jaučia sunkmetį ir vasaros sezono kelionėms patys pasiūlė itin patrauklias kainas. Be to, šiemet "Novaturas" mini veiklos dešimtmetį, ir dauguma viešbučių, su kuriais bendradarbiaujame, atsiliepė į mūsų kvietimą prisidėti prie 100 viešbučių akcijos, per kurią kainos vasaros kelionėms ir poilsiui 100 pavadinimų viešbučiuose buvo mažesnės net iki 40 proc", – kalbėjo "Novaturo" generalinis direktorius Vidas Paliūnas.
Akcija vyko iki kovo 2 d., tad "Vivattur" iš esmės buvo paskutinė proga gerokai pigiau įsigyti kelionių.
Rinka keičiasi
"Nuo praėjusių metų vasaros stebime rimtus turizmo rinkos pokyčius. Labai sparčiai augusi rinka pradėjo stoti. Šiemet keliaujančių žmonių skaičius turėtų išlikti panašus, kaip ir pernai, bet tikėtina, kad bus nupirkta mažiau kelionių. Vietoj dviejų išvykų per metus žmonės keliaus tik kartą. Taip pat tikėtina, kad žmonės rinksis trumpesnes atostogas ir kiek žemesnės kategorijos viešbučius", – pastabomis dalijosi "Novaturo" vadovas.
Tiesa, "Novaturas" – ne vienintelis kelionių organizatorius, pardavinėjęs vasaros poilsio keliones su nuolaidomis. Kiti parodos dalyviai taip pat pasistengė klientams suteikti bent 5–25 proc. nuolaidas. Dėmesio stoka parodoje nesiskundė ir bene didžiausią stendą turėjęs "Tez tour". Bendrovės atstovai taip pat pripažino pardavę gerokai daugiau kelionių nei įprastai. Tačiau konkrečių duomenų nepateikė.
Naujausi komentarai