Didžiulę rinką turinčią Kautrą tikimasi brangiai parduoti
Vyriausybė pritarė Kauno miesto savivaldybės pasiūlymui į privatizuojamų objektų sąrašą įtraukti keleivinio transporto kompaniją Kautra. Kol kas visos bendrovės akcijos priklauso Savivaldybei. Ji dar šiemet ketina skelbti tarptautinį konkursą.
Valdiškai įmonei sunku konkuruoti
Anot Kautros generalinio direktoriaus Lino Skardžiuko, miesto Taryba dar pernai nutarė bendrovę privatizuoti. Į privatizuojamų objektų sąrašą ji įtraukta Vyriausybės posėdyje rugpjūčio 13 dieną.
Dar anos kadencijos Taryba nutarė Kautrą parduoti. Mano nuomonė? Aš samdomas darbuotojas, sumušu kulniukais, ir viskas. Ar tai teisingas žingsnis - ateitis parodys. Daug priklausys ir nuo strateginio investuotojo, kuris laimės konkursą. Manau, kad yra besidominčių mūsų bendrove, - sakė direktorius.
Kautra iš Savivaldybės dotacijų negauna. Dirbame rinkos sąlygomis. Kartais valdiškai įmonei sudėtinga konkuruoti su privačiomis bendrovėmis, nes sunku greitai priimti sprendimus, įstatymai riboja mūsų veiklą. Todėl privatizavimas gali išeiti į naudą. Įmonė pelninga, pernai turėjome 1,5 milijono litų pelno, - sakė L.Skardžiukas.
Galimybė gerai uždirbti
Miesto mero pirmasis pavaduotojas Kazys Starkevičius mano, kad įmonė parduodama laiku. Ji šiuo metu gerai dirba, turi didelę rinką Lietuvoje, daug gerų tarptautinių maršrutų. Kai kas gali paklausti: kam privatizuoti pelningą įmonę? Bet ne Savivaldybės prioritetas - keleivių pervežimas tarptautiniais maršrutais.
Be to, negi geriau parduoti nusivažiavusią įmonę ir gauti už ją litą? Svarbu pasirinkti patikimus investuotojus. Privatūs vežėjai visame pasaulyje gerai tvarkosi. Miesto autobusai - kitas dalykas. Jų negalima parduoti, nes tai socialinė garantija žmonėms. Jei miesto autobusai ir troleibusai nebūtų Savivaldybės, kiti vežėjai tuoj pat pakeltų kainas, - sakė K.Starkevičius.
Anot jo, apie Kautros kainą dar anksti kalbėti. Ją nustatys ekspertai, - teigė vicemeras. Jis tikisi, kad nauji įmonės savininkai išplės Kautros rinką. Įmonė ir dabar yra daug pasiekusi, tai pavyzdinė Savivaldybės bendrovė. Todėl jei nauji savininkai tik stengsis išlaikyti dabartinę rinką, tai bus nesėkmė, - mano K.Starkevičius.
Įmonei - 69 metai
Kautra yra viena seniausių ir geriausių keleivinio transporto įmonių Lietuvoje. Ji buvo įkurta 1934 metų vasario 8 dieną. 1935 metais savivaldybė pradėjo organizuoti autobusų eismą į priemiesčius. 1939 metais įmonėje jau dirbo 454 darbuotojai, buvo 70 autobusų, daugiausia - Mercedes Benz firmos. Iš užsienio autobusų pirkti nereikėjo, jie buvo surenkami Šančiuose.
Karas nutraukė autobusų eismą ir gamybą. Veikla atnaujinta 1945 metais, kai keli autobusai pradėjo kursuoti maršrutu Rotušė - Panemunė. 1947 metais pirmieji du autobusai išvyko į pirmą reisą maršrutu Kaunas - Šiauliai.
Per 69 metus kelis kartus keitėsi įmonės pavadinimas. Paskutinė pertvarka įvyko 1995 metais, kai įmonė reorganizuota į UAB Kautra. Šiuo metu bendrovėje dirba per 400 darbuotojų. Įmonės apyvarta per metus - 22-24 mln. litų. Per metus Kautra perveža daugiau kaip 4 mln. keleivių.
Naujausi komentarai