Lietuvos komunikacijos agentūrų asociacija "Komaa" ir jai priklausančios įmonės turės sumokėti 3,4 mln. litų baudą už neteisėtai įmonėms taikytą konkurso rengimo mokestį, pranešė tarybos atstovai.
Konkurencijos taryba vakar paskelbė, jog asociacijos narės, nuo 2003-iųjų iš konkursų organizatorių reikalavusios kiekvienai konkurse dalyvavusiai įmonei sumokėti po 3 tūkst. litų, pažeidė Konkurencijos įstatymą ir bendrovėms skyrė baudas, kurių dydis siekia nuo 1 iki 2 proc. bendrųjų metinių pajamų.
"Kartelio atsiradimas įrodo, kad natūraliai toks dalykas, kaip mokesčio įvedimas už konkursinio pasiūlymo pateikimą ir konkretus šio mokesčio dydžio nustatymas, negalėjo atsirasti rinkoje kaip visiems naudingas, reikalingas dalykas, nes tuomet nebūtų reikėję kartelio", – sakė laikinai einanti Konkurencijos tarybos pirmininko pareigas Jūratė Šovienė.
Anot jos, Konkurencijos taryba nesako, kad už konkursinio pasiūlymo pateikimą negalima imti mokesčio, tačiau dėl savo elgesio draudžiama tartis su konkurentais. Specialistų vertinimu, kadangi konkurso organizatorius turėjo mokėti visoms konkurso dalyvėms, jis turėjo papildomų išlaidų, kurios buvo kompensuojamos didinant teikiamų paslaugų ar prekių kainas, o už tai galiausiai sumokėdavo vartotojas.
"Komaa" valdybos pirmininkas Gintaras Šeputis teigė, kad šis sprendimas veikiausiai bus skundžiamas teismui. Bendrovės teisinosi, kad nuo 2003 m. dažnai pasitaikydavo, jog rengtų konkursų nugalėtojai nebūdavo skelbiami, o po kiek laiko agentūros pamatydavo, kad jų pasiūlymais pasinaudota, todėl konkursą rengiančioms įmonėms nuspręsta taikyti mokestį.
Baudos
Didžiausias baudas teks sumokėti "Media House" – 481 tūkst. litų ir "VRS grupei" – 417,2 tūkst. litų. 307,1 tūkst. bauda skirta "Creative Media Services", 276,3 tūkst. – "Via Media", 226,1 tūkst. – "Baltic FCB", 190,4 tūkst. – "SAN Vilniui/JWT", 176,8 tūkst. litų – "Carat".
Dar 17-ai agentūrų skirta nuo 11,1 iki 164 tūkst. litų baudų.
Pačiai asociacijai už konkurso mokestį skirta 2,5 tūkst. litų bauda.
Naujausi komentarai