Valstybė nebenori reguliuoti kelionių kainų Pereiti į pagrindinį turinį

Valstybė nebenori reguliuoti kelionių kainų

2009-08-20 23:59
Nuolaidos: iki šiol VKEKK patvirtindavo maksimalius keleivių vežimo tarifų dydžius, tačiau vežėjai taiko apie 10–15 proc. mažesnius įkainius.
Nuolaidos: iki šiol VKEKK patvirtindavo maksimalius keleivių vežimo tarifų dydžius, tačiau vežėjai taiko apie 10–15 proc. mažesnius įkainius. / Aliaus Koroliovo nuotr.

Keleivių vežimo įkainius įvairių rūšių transportu turėtų nustatyti rinka, o ne Kainų komisija. Tokiai pozicijai vakar pritarė Vyriausybė. Ją palaiko ir verslininkai.

Kelionių tarpmiestiniais autobusais ar geležinkeliu kainas turėtų lemti ne valstybinis reguliavimas, o konkurencijos principais grindžiama rinka. Ministrų kabinetas pritarė, kad siekiant įgyvendinti šią nuostatą būtų keičiamas Kainų įstatymas ir atitinkami susiję transporto srities teisės aktai.

Jeigu šiai įdėjai pritars Seimas, vežėjams ateityje nebereikės maksimalių kelionių tarifų dydžių suderinti su Valstybinės kainų ir energetikos kontrolės komisija (VKEKK). Tokias įstatymo pataisas pasiūlė pati komisija, nes jos specialistų nuomone, kelionių įkainius turėtų reguliuoti rinka.

"Šiuos pasiūlymus inicijavo komisija. Jau anksčiau pastebėjome, kad vežėjai, nors ir prašydavo nustatyti maksimalius keleivių vežimo įkainius, jų niekada netaikydavo, išskyrus kai kurių trumpų kelionių. Mūsų nuomone, vežėjų, ypač kelių transporto srityje, konkurencija nemaža, todėl kainas iš tiesų nustato rinka", – siūlymą komentavo VKEKK Vandens ir transporto skyriaus vedėjo pavaduotoja Ramunė Zailskienė.

Komisijai suderinus maksimalius keleivių vežimo tarifų dydžius, vežėjai taiko apie 10–15 proc. mažesnius įkainius. Būna, kad konkuruodamos įmonės tam tikrais atvejais netgi numato už savikainą mažesnius tarifus.

Be to, VKEKK neturi įgaliojimų prižiūrėti ir reguliuoti vežėjų įmones. "Manome, kad transportas, kur yra nemažai konkurencijos, nėra komisijos veiklos sritis. Mes reguliuojame monopolines sritis", – aiškino komisijos atstovė. Geležinkelių transporto sektorius, nors ir monopolinis, konkuruoja su kitais vežėjais.

"Dėl tokių pokyčių vartotojai tikrai neturėtų nukentėti, – tvirtino R.Zailskienė. – Šiuo metu keleivių nėra tiek daug, kad vežėjai ryžtųsi taikyti nepagrįstai didelius tarifus."

Susisiekimo ministras Eligijus Masiulis taip pat laikėsi nuomonės, kad taikyti valstybinį kainų reguliavimą šioje srityje nebėra prasmės.

Valdžios iniciatyvą palaiko ir patys verslininkai. "Kautros" generalinis direktorius Linas Skardžiukas teigė, kad ir iki šiol rinka reguliuodavo kelionių įkainius, nors jų maksimalius tarifus nustatydavo VKEKK.

"Šie pokyčiai turės įtakos kainų didėjimui, jau dabar jos gana aukštos. Manau, nė vienas vežėjas negalvoja didinti įkainių", – svarstė keleivių vežimo įmonės vadovas.

Kainų įstatymo pakeitimo projektas parengtas atsižvelgiant ir į ES teisės nuostatas. Kartu numatoma atitinkamai pakeisti ir susijusius teisės aktus: Geležinkelių transporto kodeksą, Kelių transporto kodeksą ir Vidaus vandenų transporto kodeksą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų