- Gintarė Micevičiūtė
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Sumanius verslo partnerį ar bičiulį pradžiuginti prašmatniu parkeriu ar kitokia brangia smulkmena, dovanos teks ieškoti internete arba tenkintis kanceliarinių prekių parduotuvių pasiūla. Išlaikyti „gyvų“ verslo dovanų parduotuvių pastaruoju metu nebeapsimoka.
Nuoma per brangi
Prieš kelerius metus panorus įsigyti kokybišką suvenyrą, vizitinių kortelių dėklą ar kitokią verslininkui tinkančią dovaną paprasčiausias būdas buvo keliauti į verslo dovanų parduotuvę. Tačiau dabar tokių realiai veikiančių parduotuvių didmiesčiuose surasti sunku, o prireikus dovanos tenka pirkti katę maišę ir daiktą užsisakyti internetu.
Pagrindiniuose šalies miestuose prieš trejus metus veikė ir verslo dovanų bei suvenyrų parduotuvės „Rodiklis“. Tačiau per krizę buvo paskelbtas įmonės bankrotas, o iki šiol čia dirbę žmonės ėmėsi veikti savarankiškai.
Dabar šių parduotuvių nebėra, bet užėjus į tuo pačiu vardu pavadintą puslapį internete dovanų siūloma įsigyti virtualiai. Įmonėje „Rodiklis“ anksčiau dirbęs, o dabar įstaigos „Advilio reklamos miestas“ Rinkodaros skyriui vadovaujantis Rimantas Rupšys teigė, kad išlaikyti parduotuvių, ypač prekybose centruose, neapsimoka.
„Nuoma būna labai brangi, o į pliusą dirbama tik prieš Kalėdas, likusius 11 metų mėnesių tokios parduotuvės vos gyvuoja. Vieno mėnesio nepakanka, kad parduotuvė atsipirktų“, – sakė R.Rupšys.
Jis įsitikinęs, kad prekybą, kai siūloma daug skirtingų daiktų, tinkančių įvairiems poreikiams, suvaldyti sunku. Išsilaikyti gali nebent specializuotos verslo dovanų parduotuvės, bet prekiauti internetu apsimoka labiausiai.
Virtuali prekyba aktyvesnė
Parduotuvių „Solidi dovana“ komercijos direktorė Neringa Žukauskaitė – kiek kitokios nuomonės. Ji mano, kad klientai senųjų pirkimo tradicijų dar nepamiršę. Tiesa, Kaune esančioje vienintelėje šios įmonės verslo dovanų parduotuvėje parduodama 20–30 proc. visos produkcijos. Didžioji dalis, 40–50 proc., prekių nuperkama įmonės puslapyje internete. Likusi dalis – su užsakovais bendraujant gyvai.
„Perkant internetu ir matant tik paveiksliuką, galima apsigauti, klientai perkamus daiktus vis dar nori pačiupinėti. Mūsų parduotuvė Kaune yra nelabai palankioje vietoje – pramonės rajone, bet ateityje spęsime šį klausimą ir galbūt ją perkelsime į miesto centrą“, – teigė N.Žukauskaitė.
Tik elektroninėje erdvėje
Nors vieni verslininkai pripažįsta, kad išlaikyti parduotuvę šiais laikais – prabanga, o kiti viliasi, kad tradicinė prekyba dar turi perspektyvų, yra ir tokių, kurie savo veiklą nuo pat pradžių vykdo tik virtualioje erdvėje.
Prieš ketverius metus pradėjusi veikti įmonė „Todas“ pasirinko tokį verslo modelį, pagal kurį įprastos parduotuvės nenumatytos.
„Norime dirbti efektyviai, o klientams pasiūlyti geriausią kainą. Jeigu turėtume parduotuvę, būtų ir papildomų išlaidų, o jos pakeltų prekių kainą. Gal nebent ateityje turėsime vieną parduotuvę, bet ji veiks šalia biuro, o ne kaip atskira įstaiga“, – aiškino įmonės „Todas“ vadovė Jurgita Dailidonytė.
Ji sakė, kad, be išlaidų patalpoms ir darbuotojams išlaikyti, įprastos parduotuvės turi ir kitą minusą – jose siūlomi daiktai tampa nebe tokie originalūs.
„Stengiamės prekiauti originaliomis dovanomis, jeigu daiktą galima rasti parduotuvėje, jis jau yra matytas, nebe toks įdomus. Važinėjame po parodas, kartais ten randame tokių daiktų, apie kurių egzistavimą nė nesusimąstėme. Be to, į e. parduotuvę sudedame ne visą savo asortimentą, kad klientams galėtume pasiūlyti ir išskirtinių daiktų“, – pasakojo J.Dailidonytė.
Nors šios įmonės e. parduotuvė veikia gana sėkmingai, daugiausia prekių parduodama su klientais bendraujant tiesiogiai.
„Būna, kad mes su savo asortimentu ir katalogais važiuojame pas užsakovus, bet būna, kad ir klientai atvyksta pas mus. Verslo dovanos nuo paprastų skiriasi tuo, kad kai ieškai dovanos mamai ar tėčiui, žinai, kas jiems patinka, tą ir dovanoji. Verslo dovanas partneriams užsakantys verslininkai dažniausiai ieško to, kas atspindėtų pačios įmonės vertybes, veiklą. Pavyzdžiui, transporto bendrovei, kuri akcentuoja savo punktualumą, gali būti pasiūlyta partneriams ar klientams dovanoti smėlio laikrodžius su aukso dulkėmis“, – kalbėjo J.Dailidonytė.
Pasak jos, paprastesnes dovanas klientai paprastai užsisako internetu, pageidaujantys ypatingesnių susitinka apžiūrėti ir išsirinkti, tačiau ji įsitikinusi, kad sėkmingai prekybai „gyva“ parduotuvė nereikalinga.
Ragina gerai apskaičiuoti
Nekilnojamojo turto bendrovės „Ober-Haus“ eksperto Remigijaus Pletero nestebina įmonių sprendimai savo veiklą perkelti į virtualią erdvę.
„Labai didelio komercinės paskirties objektų pasiūlos pokyčio ar to, kad pastaruoju metu atsilaisvintų daug nuomojamų komercinės paskirties patalpų, nepastebėjome. Tačiau žingsnis perkelti parduotuves į internetą nieko nestebina, vis daugiau įmonių taip elgiasi, nes daugėja ir žmonių, perkančių internete“, – komentavo R.Pleteras.
Jis teigė, kad „gyva“ parduotuvė itin svarbi tuomet, kai joje parduodamus daiktus klientams būtina apžiūrėti. Jeigu daiktai smulkūs arba tokie, kuriuos pirkti galima ir nepačiupinėjus, pakanka interneto.
Vis dėlto NT specialistas įsitikinęs, kad įprastos parduotuvės, kuriose suteikiama galimybė apžiūrėti perkamą daiktą, pranašesnės už virtualias. Tačiau prieš atidarant parduotuvę R.Pleteras patarė gerai apskaičiuoti ar klientams įsiūlytos prekės tikrai atpirks pardavėjams mokamus atlyginimus ir nuomos kainą.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
BIOFITUS pataria: kaip padėti kūnui įveikti virškinimo problemas
Mūsų organizmui nuolatos reikia energijos, o virškinimo sistema yra atsakinga už jos tiekimą. Deja, itin daug įtakos turi išoriniai veiksniai ir virškinimo sistema ne visada gali tinkamai atlikti savo funkciją. Kaip padėti savo kūn...
-
Kaip matuojamas dviračio rėmo dydis?
Dviratis – tai ekologiška transporto priemonė, kurią renkasi vis daugiau ir daugiau žmonių. Juo galima itin patogiai ir greitai pasiekti norimą kelionės tašką, nesugaištant daug laiko automobilių spūstyse. Be viso to, dvirat...
-
Kauno rūmų nariai prisistatė tarptautiniame „Erasmus jauniesiems verslininkams“ suvažiavime Kaune
Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmai (KPPAR) – didžiausią verslo bendruomenę Kauno ir Marijampolės regionuose telkianti organizacija, kuriai patikėtos valstybės deleguotos funkcijos, taip pat ir aktyvus Europos Sąjungos vykdomų projektų pa...
-
Konferencija „GERVĖ 2024“
Aplinkos ministro S. Gentvilo pranešimas, dėmesys dirbtiniam intelektui ir žalioji išmanioji statyba Lietuvoje ir pasaulyje ...
-
Kviečiame įmones dalyvauti nuotolinėje konferencijoje „SKAITMENIZUOK'IS 2024“
Balandžio 18 d. (13:00 val.) Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmai kartu su EnterpriseEurope Network Lietuva tinklu beiskaitmeninių technologijų sektoriaus (DigiTech) asociacija INFOBALT,kviečia dalyvauti įmones nuotolinėje konferencijoje „SKA...
-
Marketingo vadovų klubo susitikimas, 55-ąjį jubiliejų mininčioje, Birštono sanatorijoje „Versmė“
Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmuose (KPPAR) veikiantis Marketingo vadovų klubas vasario 22 dieną pakvietė klubo bei Kauno rūmų bendruomenės narius į susitikimą, kuris vyko Birštone, sanatorijoje „Versmė“ . ...
-
Dalyvaukite geriausioje „debesų kasyboje“ 2024-aisiais ir užsidirbkite pinigų iš namų1
Įžengus į naujus metus vis daugiau žmonių ieško būdų gauti pasyvias pajamas iš namų, o debesies kasyba tampa labai populiariu pasirinkimu. Net jei esate naujokas, galite lengvai užsidirbti pinigų iš debesies kasybos. ...
-
Kauno prekybos pramonės ir amatų rūmuose lankėsi Indonezijos Respublikos ambasadorė
Vasario 14 dieną iš anksto suplanuoto vizito į Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmus atvyko Jos Ekscelencija Indonezijos Respublikos ambasadorė Dewi Savitri Wahab su savo komanda. ...
-
Kauno PPA rūmuose lankėsi Indijos Respublikos ambasadorius
Vasario 23 dieną Kauno prekybos, pramonės ir amatų rūmuose (KPPAR) apsilankė J. E. Indijos Respublikos ambasadorius DeveshUttam su delegacija. Tai – pirmasis ambasadoriaus vizitas Kaune nuo tada, kai 2023 metais Vilniuje atidaryta Indijos Respubliko...
-
Apdovanoti konkurso „Sukurta Kauno rajone 2023“ laureatai
Sausio 25 d., ketvirtadienio vakarą, Raudondvario menų inkubatoriuje apdovanoti 11 sėkmingiausiai 2023-aisiais dirbusių Pakaunės įmonių atstovų tarp kurių – devintąjį kartą vykusio konkurso „Sukurta Kauno rajone 2023“ laureatai &n...