Quantcast

Verslo dovanų parduotuvės kraustosi į internetą

Sumanius verslo partnerį ar bičiulį pradžiuginti prašmatniu parkeriu ar kitokia brangia smulkmena, dovanos teks ieškoti internete arba tenkintis kanceliarinių prekių parduotuvių pasiūla. Išlaikyti „gyvų“ verslo dovanų parduotuvių pastaruoju metu nebeapsimoka.

Nuoma per brangi

Prieš kelerius metus panorus įsigyti kokybišką suvenyrą, vizitinių kortelių dėklą ar kitokią verslininkui tinkančią dovaną paprasčiausias būdas buvo keliauti į verslo dovanų parduotuvę. Tačiau dabar tokių realiai veikiančių parduotuvių didmiesčiuose surasti sunku, o prireikus dovanos tenka pirkti katę maišę ir daiktą užsisakyti internetu.

Pagrindiniuose šalies miestuose prieš trejus metus veikė ir verslo dovanų bei suvenyrų parduotuvės „Rodiklis“. Tačiau per krizę buvo paskelbtas įmonės bankrotas, o iki šiol čia dirbę žmonės ėmėsi veikti savarankiškai.

Dabar šių parduotuvių nebėra, bet užėjus į tuo pačiu vardu pavadintą puslapį internete dovanų siūloma įsigyti virtualiai. Įmonėje „Rodiklis“ anksčiau dirbęs, o dabar įstaigos „Advilio reklamos miestas“ Rinkodaros skyriui vadovaujantis Rimantas Rupšys teigė, kad išlaikyti parduotuvių, ypač prekybose centruose, neapsimoka.

„Nuoma būna labai brangi, o į pliusą dirbama tik prieš Kalėdas, likusius 11 metų mėnesių tokios parduotuvės vos gyvuoja. Vieno mėnesio nepakanka, kad parduotuvė atsipirktų“, – sakė R.Rupšys.

Jis įsitikinęs, kad prekybą, kai siūloma daug skirtingų daiktų, tinkančių įvairiems poreikiams, suvaldyti sunku. Išsilaikyti gali nebent specializuotos verslo dovanų parduotuvės, bet prekiauti internetu apsimoka labiausiai.

Virtuali prekyba aktyvesnė

Parduotuvių „Solidi dovana“ komercijos direktorė Neringa Žukauskaitė – kiek kitokios nuomonės. Ji mano, kad klientai senųjų pirkimo tradicijų dar nepamiršę. Tiesa, Kaune esančioje vienintelėje šios įmonės verslo dovanų parduotuvėje parduodama 20–30 proc. visos produkcijos. Didžioji dalis, 40–50 proc., prekių nuperkama įmonės puslapyje internete. Likusi dalis – su užsakovais bendraujant gyvai.

„Perkant internetu ir matant tik paveiksliuką, galima apsigauti, klientai perkamus daiktus vis dar nori pačiupinėti. Mūsų parduotuvė Kaune yra nelabai palankioje vietoje – pramonės rajone, bet ateityje spęsime šį klausimą ir galbūt ją perkelsime į miesto centrą“, – teigė N.Žukauskaitė.

Tik elektroninėje erdvėje

Nors vieni verslininkai pripažįsta, kad išlaikyti parduotuvę šiais laikais – prabanga, o kiti viliasi, kad tradicinė prekyba dar turi perspektyvų, yra ir tokių, kurie savo veiklą nuo pat pradžių vykdo tik virtualioje erdvėje.

Prieš ketverius metus pradėjusi veikti įmonė „Todas“ pasirinko tokį verslo modelį, pagal kurį įprastos parduotuvės nenumatytos.

„Norime dirbti efektyviai, o klientams pasiūlyti geriausią kainą. Jeigu turėtume parduotuvę, būtų ir papildomų išlaidų, o jos pakeltų prekių kainą. Gal nebent ateityje turėsime vieną parduotuvę, bet ji veiks šalia biuro, o ne kaip atskira įstaiga“, – aiškino įmonės „Todas“ vadovė Jurgita Dailidonytė.

Ji sakė, kad, be išlaidų patalpoms ir darbuotojams išlaikyti, įprastos parduotuvės turi ir kitą minusą – jose siūlomi daiktai tampa nebe tokie originalūs.

„Stengiamės prekiauti originaliomis dovanomis, jeigu daiktą galima rasti parduotuvėje, jis jau yra matytas, nebe toks įdomus. Važinėjame po parodas, kartais ten randame tokių daiktų, apie kurių egzistavimą nė nesusimąstėme. Be to, į e. parduotuvę sudedame ne visą savo asortimentą, kad klientams galėtume pasiūlyti ir išskirtinių daiktų“, – pasakojo J.Dailidonytė.

Nors šios įmonės e. parduotuvė veikia gana sėkmingai, daugiausia prekių parduodama su klientais bendraujant tiesiogiai.

„Būna, kad mes su savo asortimentu ir katalogais važiuojame pas užsakovus, bet būna, kad ir klientai atvyksta pas mus. Verslo dovanos nuo paprastų skiriasi tuo, kad kai ieškai dovanos mamai ar tėčiui, žinai, kas jiems patinka, tą ir dovanoji. Verslo dovanas partneriams užsakantys verslininkai dažniausiai ieško to, kas atspindėtų pačios įmonės vertybes, veiklą. Pavyzdžiui, transporto bendrovei, kuri akcentuoja savo punktualumą, gali būti pasiūlyta partneriams ar klientams dovanoti smėlio laikrodžius su aukso dulkėmis“, – kalbėjo J.Dailidonytė.

Pasak jos, paprastesnes dovanas klientai paprastai užsisako internetu, pageidaujantys ypatingesnių susitinka apžiūrėti ir išsirinkti, tačiau ji įsitikinusi, kad sėkmingai prekybai „gyva“ parduotuvė nereikalinga.

Ragina gerai apskaičiuoti

Nekilnojamojo turto bendrovės „Ober-Haus“ eksperto Remigijaus Pletero nestebina įmonių sprendimai savo veiklą perkelti į virtualią erdvę.

„Labai didelio komercinės paskirties objektų pasiūlos pokyčio ar to, kad pastaruoju metu atsilaisvintų daug nuomojamų komercinės paskirties patalpų, nepastebėjome. Tačiau žingsnis perkelti parduotuves į internetą nieko nestebina, vis daugiau įmonių taip elgiasi, nes daugėja ir žmonių, perkančių internete“, – komentavo R.Pleteras.

Jis teigė, kad „gyva“ parduotuvė itin svarbi tuomet, kai joje parduodamus daiktus klientams būtina apžiūrėti. Jeigu daiktai smulkūs arba tokie, kuriuos pirkti galima ir nepačiupinėjus, pakanka interneto.

Vis dėlto NT specialistas įsitikinęs, kad įprastos parduotuvės, kuriose suteikiama galimybė apžiūrėti perkamą daiktą, pranašesnės už virtualias. Tačiau prieš atidarant parduotuvę R.Pleteras patarė gerai apskaičiuoti ar klientams įsiūlytos prekės tikrai atpirks pardavėjams mokamus atlyginimus ir nuomos kainą.


Šiame straipsnyje: dovanosverslo dovanosverslas

NAUJAUSI KOMENTARAI

Galerijos

Daugiau straipsnių