Pereiti į pagrindinį turinį

Vilniečiai iškuopė "Maximos" lentynas

2009-03-23 09:00
Vilniečiai iškuopė "Maximos" lentynas
Vilniečiai iškuopė "Maximos" lentynas / Gedimino Bartuškos nuotr. Karštligė: daugelis pirkėjų išėjo stumdami pilnus vežimėlius, kuriuose netrūko net dviračių.

Naktį į sekmadienį pirkimo godulio apimti vilniečiai ilgai keliavo "Akropolio" link, šalo prie durų, grūmėsi dėl geresnės prekės ir ilgai stumdėsi eilėse – taip praėjo "Juodojo apsipirkimo naktis".

Spūstys vidurnaktį

Prekybos ir pramogų centre įsikūrusioje "Maximoje" visoms nemaisto prekėms tą naktį – nuo vidurnakčio iki 6 val. ryto – buvo taikoma 40 proc. nuolaida. "Juodojo išpardavimo naktį" pirkėjai galėjo įsigyti pramoninių prekių: nuo sėklų, knygų ir parfumerijos iki buitinės chemijos, drabužių ir kompiuterinės technikos. Norinčius apsipirkti visą naktį iš įvairių Vilniaus vietų vežė nemokami autobusai.

Žmonės į prekybos centrą plūdo dar gerokai prieš vidurnaktį. Tačiau atvykusiems laiku net kelias valandas teko laukti už durų. Kiti atėjo gerokai anksčiau – apie 8–9 val. vakaro ir iki vidurnakčio, kai prasidėjo akcija, laukė pačioje parduotuvėje.

Jau apie 10–11 val. vakaro, šeštadienį, visose sostinės gatvėse, vedančiose "Akropolio" link pradėjo rastis milžiniškos automobilių spūstys. "Velniava! Paskutinį kartą tokį "bardaką" mačiau Naujųjų metų naktį. Piko valandos, palyginti su šiandien vakaru, atrodo lyg pasivažinėjimas greitkeliu", – išpūtęs akis stebėjosi taksi vairuotojas.

Negana to, eismą Ozo ir Ukmergės gatvėmis per susidariusią spūstį dar apsunkino ir plikledis, mat sekmadienio naktį Vilniuje ėmė šalti.

Pavargę spūstyje įstrigusių vairuotojų veidai išdavė, kad jie toli gražu nėra įsitikinę, ar vis dar nori važiuoti į prekybos centrą. Tačiau daugelyje automobilių, keleivio vietoje, sėdėjusios antrosios vairuotojų pusės atrodė nusiteikusios kur kas entuziastingiau.

Pirkėjai – lyg zombių armija

Prieš vidurnaktį prie pagrindinių "Akropolio" durų jau spaudėsi keli šimtai žmonių. Kaskart bent kiek prasivėrus automatinėms durims kildavo džiaugsmo šūksnių banga, ir minia pasislinkdavo kelis centimetrus į priekį, vis labiau priartėdama prie taip trokštamų prekių.

Kiek mažesnė minia į prekybos centrą bandė brautis pro kitas dvejas už "Akropolio" esančias duris – vaizdelis priminė kadrus iš senų siaubo filmų apie nemąstančius zombius.

Pabūgę vis labiau įsisiautėjančios minios parduotuvės apsaugininkai kelios minutės po vidurnakčio užvėrė "Akropolio" duris. Įeiti spėjo vos keletas žmonių. Nors apsaugos darbuotojų prekybos centre netrūko, į pagalbą jiems atskubėjo policijos ir greitosios medicinos pagalbos ekipažai.

Durys vėl buvo atidarytos tik apie 2 val. nakties. Tačiau iki to laiko dalis žmonių jau buvo iškeliavę namo. Daugelis laukiančių, ypač tie, kurie stovėjo kiek atokiau nuo durų, nežinojo, kad viduje vyksta tikra apsipirkimo drama. Ne vienas pamanė, jog kilo nenumatytų problemų, ir akcija neįvyks.

"Gal jau einam iš čia, vis tiek neįeisim", – kalbėjosi vaikinas su mergina.

"Kodėl mūsų neįleidžia. Man atrodo, kad akcija neįvyks. Kažką čia negerai "Maxima" padarė. Ko mes čia apskritai atėjom. Kvailystė. Jie mus tiesiog apgavo, pasityčiojo", – minioje skambėjo nepatenkinti balsai.

"Kodėl mūsų neįleidžiate, kokią teisę turite mūsų neįleisti į parduotuvę, kur taip parašyta", – prie kitų durų ant apsaugos darbuotojų šaukė pasipiktinusi pusamžė moteris. Kiti tuo metu ramiai mėgavosi alumi.

Tačiau susirinkusieji klydo. "Maximoje" apie viską pagalvota. Parduotuvės apsaugininkai žmonių neįleido norėdami išvengti visiško chaoso. Mat prekybos centre ir taip jau buvo neįtikimai daug pirkėjų, kurie tiesiog šlavė lentynas.

Tiek lankytojų nesitikėjo

Viduje padėtis atrodė ne ką geriau nei lauke – didžiulė parduotuvė buvo sausakimša. Pilnut pilnutėliais prekių vežimėliais apsiginklavę pirkėjai šturmavo kasas. "Mes čia nuo 9 val. vakaro – gavome visko, ko norėjome. Dabar liko nusigauti iki kasos. Daugiausia pirkome prekių namams ir vaikui. Štai sauskelnės, šiek tiek žaislų, skalbimo priemonės", – rodydama pilną vežimėlį sakė jauna vilniečių pora. Jie tikino dar neskaičiavę, kiek sutaupė, tačiau teigė manantys, kad apie 300–400 litų.

"Grįžę namo palyginsime čekius, nes panašius produktus perkame kas kelis mėnesius", – pridūrė vyras.

Nors plušo visos kasininkės, o informacijos skyrius aptarnavo tėvus su mažais vaikais, eilės nemažėjo beveik visą naktį. Pasak "Maximos" atstovės ryšiams su visuomene Renatos Saulytės, žmonės pradėjo skirstytis tik apie 5 val. ryto.

"Mes ruošėmės įvairiems scenarijams. Tačiau to, kas vyko, nesitikėjome, – pripažino R.Saulytė. – Žmonės iš tikrųjų šlavė viską. Bandėme nustatyti, kokios prekės buvo populiariausios, bet tai labai sunku, nes pirkėjai ištuštino visą sandėlį. Iš pradžių gal labiausiai ėmė buitinę chemiją, sauskelnes, kosmetiką, kūno priežiūros prekes, buitinę, vaizdo ir garso techniką. Ne tokie populiarūs buvo drabužiai ir avalynė."

Progos padidinti apyvartą nepraleido ir "Apranga". Viena grupės parduotuvė "Akropolyje", kaip ir "Maksima", dirbo iki paryčių.

Prekybos tinklo "Maxima" atstovė pareiškė, kad Vilniuje buvo organizuota bandomoji akcija. Panašių išpardavimų žadama pasiūlyti ir ateityje. Atrodo, kad naktinis apsipirkimas bus pasiūlytas ir kauniečiams bei klaipėdiečiams.

Geriausias prekes paslėpė?

Dar prieš savaitgalį pasigirdo kalbų, kad "Maxima", organizuodama tokią akciją, tik bando apgauti pirkėjus. Esą prekybininkai per pastarąsias savaites pabrangino nemaisto produktus, kad vėliau atrodytų, jog kainos nuleistos.

Be to, pirkėjų teigimu, prekybos centras prieš akciją paslėpė geriausias prekes, ypač buitinę vaizdo ir garso techniką. Lentynose esą buvo paliktos tik tos prekės, kurios parduotuvėje užsiguli labai ilgai.

"Buvau nusižiūrėjęs vieną televizorių, bet šiandien tų prekių, kurias mačiau pirmadienį, neberadau. Ir tikrai ne dėl to, kad jas jau nupirko. Aš šiandien čia esu jau antrą kartą. Mano minėtų prekių nebuvo jau ryte", – skundėsi vienas pirkėjas.

Tačiau R.Saulytė tokias kalbas kategoriškai paneigė. "Kalbos, kad pabranginome prekes, o paskui jas atpiginome, – tikra nesąmonė. Mes tokių žaidimų nežaidžiame. Akcija organizuota atsisakant mūsų pelno dalies. Jos tikslas – pasiūlyti pirkėjams pigesnių prekių. Tiesa, iš dalies ji iš tikrųjų buvo skirta ir išvalyti sandėliui, bet tikrai nieko neslėpėme ir kainų nekaitaliojome", – dievagojosi prekybos tinklo atstovė.

Be to, sekmadienio naktį vaizdo ir garso technikos, buitinės chemijos ir kūno priežiūros prekių kainos "Maximoje" iš tikrųjų buvo mažesnės nei kitų prekybos tinklų parduotuvėse.

Tiesa, tai verčia susimąstyti, kokius antkainius iš tikrųjų taiko prekybininkai, jei leidžia sau išparduoti prekes 40 proc. pigiau. Šis klausimas ypač aktualus dabar, kai netyla diskusijos dėl prekybininkų antkainių ribojimo.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų