Pereiti į pagrindinį turinį

Klaipėdietė akvarelistė R.Lūšis: portretas – mano kūrybos pagrindas

2013-10-18 04:11
Per 45 kūrybos metus R.Lūšis nuliejo šimtus akvarelių, tarp jų – ir moterų aktai.
Per 45 kūrybos metus R.Lūšis nuliejo šimtus akvarelių, tarp jų – ir moterų aktai. / Rūtų galerijos archyvo nuotr.

Klaipėdietė dailininkė Renatė Lūšis, nuo vaikystės iki šių dienų iš rankų nepaleidžianti akvarelinių dažų paletės, pirmą kartą uostamiesčio Rūtų galerijoje pristatė savo personalinę darbų parodą, pavadinusi ją „Moters žydėjimas“.

Moterys – gėlių apsupty

Parodoje eksponuojami skirtingais dailininkės kūrybos dešimtmečiais sukaupti akvarele nutapyti darbai. Tai dvi dešimtys autorės realistinių kūrinių, tarp kurių – aštuoni moterų portretai, penki aktai ir septyni natiurmortai su gėlėmis.

„Kadangi mano darbuose dominuoja moterų figūros ir įvairių gėlių kompozicijos, todėl ir sumąsčiau parengti teminę parodą, kurioje gėlė ir moteris turėtų sąlytį. Tokia paroda man yra pirmoji“, – per vernisažą teigė R.Lūšis.

Švelnumas, romantika, plastiškumas, lyrika, gyvumas ir lengvumas yra pagrindiniai menininkės stilistiniai bruožai, pastebimi nuo pat autorės kūrybos kelio pradžios. „Portretas – yra mano kūrybos pagrindas“, – sakė autorė, parodoje pateikusi savuosius ryškiausius ir svarbiausius moterų portretus. Juose vaizduojamos dailininkės draugės – Jurga ir dizainerė Ramunė, teatro aplinkos moterys – fleitininkė Aušra Kuraitė, solistė Jolanta Sližauskaitė.

Moterų aktai – „Baltijos moteris. Suomija“ ir „Baltijos moteris. Švedija“ skiriasi atlikimo stilistika iš visų parodoje esančių darbų. Nuogų moterų figūros, geometriškai skaidytuose peizažuose, asocijuojasi su kubizmo krypčiai būdinga tapymo maniera. Judančios, plastiškos jos tiek portretuose, tiek aktuose sužiba plataus spektro koloritu – čia esama nuo šviesių, pastelinių iki ryškių, sodrių, tamsių tonų.

Pradėjo nuo oranžinio pieštuko

Spalvų ryškumas matomas ir kituose dailininkės kūriniuose – gėlių kompozicijose. Pasak R.Lūšis, jai pozuodavo ne tik draugės, mokinės, aktorės, teatre dirbę žmonės. Akvarele nutapytos gėlės taip pat nėra fantazijos vaisius. Dailininkė dažnai sėdėdama prie vandens ar sode tapė įvairiausių laukinių gėlių natiurmortus, kūrė jai dovanotų gėlių eskizus, kurie vėliau ant popieriaus atgydavo nuspalvinti akvareliniais dažais. „Ramybė“, „Rudens sonata“, „Dalijos su vaivorykšte“ yra vieni spalvingiausių natiurmortų ekspozicijoje.

R.Lūšis prisiminė, jog piešti ji pradėjo dar vaikystėje, kai tėtis padovanojo piršto storumo oranžinį pieštuką ir piešimo sąsiuvinį. O tapymas akvarele paspartėjo trečioje klasėje už gerą mokymąsi ir piešimą iš mokytojos gavus akvarelės dažų paletę. Šios tapymo technikos valdymas, sukaupta patirtis tapant iliustracijas, atvirukus, biologinius piešinius nuo pat mokyklos laikų rodo dailininkės profesionalumą.

Kūryba – muzikos skambesy

Be akvarelinės tapybos, dailės dėstymo meno mokyklose, menininkė jaučia stiprų ryšį su teatru ir muzika.

„Simfoninė muzika, opera man labai svarbi. Ji lydėjo mane per visą kūrybos laikotarpį. Tapant portretus ir aktus, melodija niekuomet nepaliaudavo skambėjusi, o ir kūrinių pavadinimai būdavo susiję su ja“, – atviravo dailininkė.

Rūtų galerijoje autorės pageidavimu per parodos atidarymą skambėjusi gyva klasikinė muzika, atlikta  klavišiniais ir saksofonu, suteikė vitališkumo ir pamalonino ne vieną žiūrovą.

R.Lūšis akvarelės darbų paroda „Moters žydėjimas“ veiks iki lapkričio 6 d.

Vizitinė kortelė

R.Lūšis gimė 1942 m. spalio 5 d. Klaipėdoje.

1970–1975 m. studijavo dailės pedagogiką Vilniaus dailės institute.

Parodose dalyvauja nuo 1968 m.

Nuo 1983 m. – Lietuvos dailininkų sąjungos narė.

40 metų mokiusi dailės meno mokyklose, dabar yra laisva menininkė.

Dalyvauja tarptautiniuose pleneruose, rengia juos ir parodas Lietuvoje bei užsienyje.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų