Padalyvauti įspūdingame renginyje, kuris vyko Klaipėdos kultūrų komunikacijos centro (KKKC) Parodų rūmuose, progos nepraleido stilingi svečiai ir visiems puikiai pažįstami veidai. Organizatoriai džiaugiasi, kad antrą kartą uostamiestyje surengta „Fashion Week Klaipėda“ užaugo ir tapo didele bei kokybiška rudens mados švente. Ir nors renginys baigėsi vos prieš keletą dienų, jau dėliojami ambicingi kitų metų Mados savaitės planai.
Mintys materializuojasi
„Šiemet festivalis pranoko visus lūkesčius. Viskas vyko labai sklandžiai, o idėjas padėjo realizuoti labai stipri ir profesionali komanda. Visą savaitę supo geranoriški žmonės, kurie siūlė pagalbą, atsirado daug bendraminčių, – džiaugėsi renginio organizatorė Jurga Sutkutė. – Nors Mados savaitės idėja iš pradžių atrodė tarsi utopinė svajonė, pasirodo, viskas yra įmanoma, o mintys materializuojasi, jeigu tik kryptingai sieki savo tikslo. Nuostabu, kad pavyko įgyvendinti pagrindinį festivalio tikslą – suburti meno ir mados kūrėjų bei mėgėjų bendruomenę, pristatyti naujausias mados tendencijas ir su šia industrija susijusius procesus.“
Pasak organizatorės, galvoje jau sklando kitų metų festivalio planai. Maža to, kyla ambicijos su mada susijusius renginius Klaipėdoje organizuoti ištisus metus: pristatyti parodas, rengti susitikimus su įdomiais mados pasaulio žmonėmis, naujų kolekcijų pristatymus.
„Tokiu būdu kryptingai judėsime link kitų metų festivalio, kuris, jau žinome, vyks 2019 m. spalio 4–13 dienomis. Tikimės, kad dėl mūsų ambicijų ir komandos palaikymo kitų metų renginys bus dar įspūdingesnis“, – planus dėstė J.Sutkutė.
Išsiskyrė individualumu
Renginio sumanytoja ypač džiaugėsi nauja kolekcijų pristatymo vieta – Parodų rūmų sale, kuri tapo tikru atradimu.
„Pagaliau atradome savo namus! Labai džiaugiamės atsidūrę nuostabioje erdvėje, kur, pasirodo, galima ne tik pristatyti dailės ir fotografijų parodą, bet ir drabužių kolekcijas“, – pastebėjo pašnekovė.
Savo naujausias drabužių kolekcijas Parodų rūmų erdvėse pristatė šiandien įdomiausi Lietuvos ir užsienio dizaineriai: Diana Paukštytė, OHMY, NAKED BRUCE, Lina Andriukonė, SMOOTH CONFESS, RAILI NOLVAK x kARTu (Estija), SALANIDA, ZEFYRAS, Gabrielė Butvydaitė, Modesta Šukė, BURBT ir Dmitry Kydryavtsev iš Rusijos.
Pasak J.Sutkutės, finaliniame renginyje „grand show“ pristatytos kolekcijos iš dalies atliepė mados savaitės forumo temą „Atgal į praeitį“, o dalyvavę dizaineriai išsiskyrė savo individualumu, vertybėmis ir savita pasaulėžiūra.
Didžiajame madų šou dalyvavo stilingi miestiečiai ir garsūs žmonės: verslininkė Daina Bosas, atlikėjai Violeta ir Vilius Tarasovai, Seimo narys Simonas Gentvilas, mados žurnalistas Arnoldas Remeika-Bomberis ir kiti. Organizatoriai džiaugiasi, kad finaliniame renginyje dalyvavę svečiai liko labai patenkinti. Žmonės negailėjo pagyrų ir padėkų organizatoriams už puikiai praleistą laiką.
Dėmesys edukacijai
Festivalio organizatoriai nori atkreipti dėmesį, kad Mados savaitės metu siekiama ne tik parodyti gražiąją mados pasaulio pusę bei pristatyti naujausias tendencijas, bet ir skiriamas didelis dėmesys edukacijai. Siekiama ugdyti žmonių sąmoningumą, plačiau supažindinti su mados verslu bei pažvelgti į šios industrijos ateitį.
Mados forumą šiemet organizavęs mados apžvalgininkas, tinklaraštininkas A.Remeika–Bomberis didelį dėmesį skyrė šioje pramonėje vykstantiems procesams ir pokyčiams. Taip pat siekė informuoti žmones apie mados kūrimą ir vartojimą.
Žinomi pranešėjai iš Lietuvos ir užsienio dalijosi įžvalgomis apie tai, kodėl visas globalus mados pasaulis įkvėpimo ėmė ieškoti mūsų regione, vadinamojoje Naujojoje Europoje, ir kaip Lietuvos bei kaimyninių šalių istorija ir autentiška tapatybė tapo geidžiama preke pasaulio mados sostinėse.
Festivalio metu vykusioje „Mastermind“ diskusijoje mados industrijos atstovai kartu su technologijų ir inovacijų specia-listais kalbėjosi apie technologijas, kurios tampa neatsiejama mūsų gyvenimo dalimi. Taip pat dalijosi žiniomis apie šiuolaikinių informacinių procesų integraciją į verslo organizavimo ir optimizavimo procesus, dirbtinį intelektą.
„Kadangi madoje ir apskritai mene svarbus unikalumas, technologijos bei dirbtinis intelektas kol kas negali pakeisti žmogaus. Vis dėlto, išanalizavusios vartotojų elgesį ir parinkdamos prekes bei paslaugas, kurios mums, tikėtina, patiktų ir jas pirktume, technologijos ir algoritmai kuria tam tikras tendencijas ir raidos kryptis. Beje, technologijos jau gali prognozuoti mados tendencijas ir sykiu mums įteigti, kas yra ar bus madinga“, – pasakojo diskusiją surengęs festivalio organizatorius Liudas Andrikis.
Naujausi komentarai