Kolekcijų pristatymą papuošė muzikinio projekto "Pai X" gyvai atlikti kūriniai bei "PADI DAPI Fish" narių, taip pat žingsniavusių podiumu, šokio judesiai. Teatrališkai madų pristatymą paįvairinusi choreografė Inga Kuznecova teigė, kad taip norėta ne tik pagyvinti renginį, bet ir išlaikyti jo vientisumą.
Beveik visi renginiai – anšlaginiai
Jau po renginio, „Fashion Week Klaipėda“ organizatoriai tvirtino, jog tokio didelio klaipėdiečių ir miesto svečių susidomėjimo tikrai nesitikėję, tad labai atsiprašo tų, kuriems erdvės nepakako. "Kita vertus, reiktų pasidžiaugti tuo, jog žmonės domisi mada ir jiems reikia tokių renginių“, - teigė renginio sumanytoja Jurga Sutkutė. Tam, kad kitąmet dizainerių darbų pasirodymus pamatytų visi norintys, esą teks ieškoti erdvesnės vietos. Galbūt podiumą teks tiesti ant vis dar statomo miesto baseino ar atskirų dizainerių kolekcijų pristatymus rengti skirtingose vietose.
„Apskritai labai džiaugiamės, kad mūsų partneriai: butikai, grožio salonai, mados ir Klaipėdos grožio industrijos atstovai taip noriai ir entuziastingai prisijungė, organizavo renginius savo erdvėse, kvietė miestiečius, dovanojo jiems gerą produktą. Beveik visi Klaipėdos mados savaitės renginiai sulaukė žmonių anšlago“, – mados savaitės renginius vainikavo J. Sutkutė.
Renginį gyrė ir Kijevo mados savaitės bei Estijos mados renginių organizatorės, viešėjusios Klaipėdoje. Gerų atsiliepimų negailėjo ir kiti renginio lankytojai bei savo sandėlį šeštadienio madų šou užleidusi viena iš „2ru2ra“ įkūrėja, stilistė Olga Filatova.
Verslininkė Daina Bosas, kuri pati teigė perkanti ir palaikanti Lietuvos dizainerius, apgailestavo dėl vietos trūkumo, tačiau svarstė, jog tokių renginių uostamiestyje reikia daugiau. „Klaipėda niekuo nenusileidžia Vilniui, nebent tik tokių renginių gausa. Bet čia mes turime daugybę patalpų, talentingų žmonių, tad imkime ir surenkime tokių švenčių dažniau“, - svarstė pašnekovė.
Vienos prestižiškiausių makiažo ir įvaizdžio mokyklų Baltijos šalyse įkūrėja, makiažo specialistė Olesia Žuravliova neslėpė gerų emocijų, kalbėdama apie renginį. „Jau penkerius metus dalyvauju „IKRA MADOS“ renginiuose ir matau, kaip šis renginys sparčiai tobulėja. Apskirtai visa ši savaitė buvo tokia aktyvi ir netgi pagalvodavau: „Šakės, kokie mes, klaipėdiečiai, neįpratę prie tokios renginių gausos!“ - šypsojosi O. Žuravliova.
Kolekcijos – charakteringos
Šiemet „Grand Show“ buvo galima išvysti minimalistinių, konceptualių ar drąsių, ekstravagantiškų kūrėjų darbų. Podiumu žengė modeliai, vilkėję Lietuvoje žinomų prekės ženklų bei dizainerių drabužius "Naked Bruce", "Salanida", “Burpt”, klaipėdietė Ana Romanova, tvarios mados kūrėjų is Vilniaus "Upcycled by LT" drabužiais. Pastarieji savo darbuose naudojo natūralaus, tačiau iš fabrikų įsigyto kailio skiautes, kurios įprastiems kailiniams esą nebebuvo tinkamos ir būtų buvę tiesiog išmestos. Stebino ir dizainerių dueto Viktorijos Rozenbergaitės ir Pauliaus Leono – kolekcijos “anti.Mas” - sukurti drąsūs, ekstravagantiški drabužiai. Tokie bomberiai, kuriuos šeštadienį ant podiumo vilkėjo modeliai, pasaulio madoje esą "ant bangos".
Renginio pasižiūrėti atvyko ir apsauginių akylai saugomas Seimo pirmininkas Viktoras Pranckietis su šeima. Jie norėjo pamatyti marčios Gintarės Pranckietienės - "Burpt" – konceptualią kolekciją. Anot V. Pranckiečio, kuris mados renginyje lankosi pirmą kartą, Gintarės polinkis kurti drabužius jo šeimai buvo malonus netikėtumas. „Pasirodo, ji jau nuo vaikystės norėjo kurti drabužius, tačiau ją tėvai nukreipė į visai kitą specialybę. Vis dėlto prieš dvejus ar trejus metus ji paliko gerą darbą ir pasinėrė į kūrybą. Nežinau, kaip šiandien jai sekasi vystyti savo verslą, tačiau visos mūsų moterys perka jos drabužius, nes jie patogūs, gražūs, stilingi ir, svarbiausia, kitokie“, - teigė renginio lankytojas.
Susirinkusiuosius taip pat nustebino dar mokykloje besimokančios Gabrielės Butvydaitės pirmoji kolekcija. Anot mados analitikės, vienos iš „Fashion Week Klaipėda“ organizatorių Astos Labžentytės, jaunoji dizainerė praėjusiais metais renginyje „IKRA MADA“ dirbo asistente ir modeliu ir nė neprasitarė apie tai, jog pati kuria drabužius.
Dizainerė ir viena iš renginio organizatorių Lina Andriukonė, kuri taip pat pristatė savo minimalizmu dvelkiančią kūrybą, teigė, jog jos vardu paženklintus drabužius paprasčiausia apibūdinti kaip minimalios estetikos kapsulinę kolekciją, kuri nėra skirta specifiniam metų laikui, ar išskirtinei temai. „Nors per metus pristatau dvi kolekcijas skirtingiems metų laikams, siekiu, jog rūbai tarp sezonų derėtų vieni su kitais, ir būtų nepavaldūs madai ar laikui. Visi rūbai yra nešiojami, o derėdami vieni su kitais, gali sudaryti visą minimalistinį garderobą“, - aiškino L. Andriukonė.
Anot pašnekovės, rengėjai stengėsi parodyti kūrėjus, turinčius stiprų kūrybinį identitetą. "Kolekcijos buvo be galo skirtingos, bet labai charakteringos. Kiekviena nešė savo žinią. Matėme ir nešiojamų rūbų kolekcijas, ir visiškai konceptualius kūrinius. Beje, dizaineriai pasirūpino ne tik rūbais, bet ir preciziškai suformavo pilną įvaizdį. Manau, jog apskritai dizaineriams tampa vis svarbiau parodyti savo išskirtinumą ir tiksliai suformuluoti žinutę klientui. Mados tendencijos, mano manymu, tampa vis mažiau svarbios ir užleidžia vietą ilgalaikei, tvariai madai", - teigė dizainerė.
Festivalis yra Kultūros sostinės projektas, jį finansuoja Klaipėdos miesto savivaldybė, Lietuvos Kultūros Taryba, Lietuvos kultūros ministerija.
Naujausi komentarai