Žmonės stebėjo reginį užgniaužę kvapą, ne tik todėl, kad baiminosi dėl ant 25 metrų aukščio laivų statyklos elingo vartų pakibusių šokėjų saugumo, bet ir dėl stulbinamų vaizdo projekcijų, baleto šokėjų judesių ir muzikos garsų vienovės.
Šokėjai Inga Briazkalovaitė ir Aurelijus Liškauskas yra vieninteliai Lietuvoje įvaldę vertikalaus šokio techniką. Tik todėl, kad uostamiestis turi šiuos du ypatingus šokėjus, buvo įmanoma realizuoti šį ypatingą projektą.
Nuostabi galimybė žiūrovams pabuvoti ten, kur gimsta laivai, ir tokioje erdvėje stebėti meno reiškinį atsirado tik „Vakarų Baltijos laivų statyklos“ vadovams įsileidus šį projektą į savo erdves.
Liaudies daina, merginos tautiniais rūbais buvo bene realistiškiausia pasirodymo dalykai.
Visa kita – ir tekstas, ir vaizdai, ir muzika, ir juo labiau pakibusių ant lynų artistų šokis – buvo abstrakcijos, verčiančios kiekvieną žiūrovą savaip suprasti autorių sumanymą.
Ištraukos iš moksleivių rašinių apie Vydūną vieniems pasirodė prasmingais žodžiais apie šią asmenybę, kitiems demonstravo, kad paaugliai yra pernelyg jauni suprasti šios asmenybės gelmę.
Suprasti, kuri reginio galis padarė žiūrovams didžiausią įspūdį nebuvo sunku, nes būtent tada virš galvų pakilo telefonai, fiksavę vaizdus. Kai šokėjai virto vaizdo projekcijos akių lėliukėmis, mobiliųjų įrenginių matėsi daugiausiai.
„Giedanti Vydūno upė“ skirta 150-osioms Vydūno gimimo metinėms ir Lietuvos šimtmečiui. Simboliškai pasirinkę upės motyvą, pasirodymo kūrėjai Vydūno asmenybę, jo kūrybą ir filosofiją perkėlė į kitą, laikui nepavaldžią dimensiją, tarsi vaikščiotų kūrybos laiko vertikalėje.
Susirinkusi minia dėkojo dangui už ramų, šiltą vakarą, prie marių buvo neįprastai šilta. Didžiuliame elinge galėjo tilpti iki tūkstančio žiūrovų. Ko gero, taip ir buvo, nes tą patį vakarą, 21 val., surengtas dar vienas spektaklis.
Skirstydamiesi žiūrovai aptarinėjo iki šiol nematytą reginį. Jį sunku palyginti su kartu su olandų trupe „Bencha Theatre" 2017 m. sukurtą ir ant Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro fasado parodytą vertikalaus šokio spektaklį „Kalbantis bokštas“. Daugelis jau buvo girdėję apie projekto sumanytojos Kristinos Norvilės svajonę sukurti vertikalųjį šokį ant aukščiausi Klaipėdos kamino.
Tokie reginiai, kaip parodytas šeštadienį klaipėdiečius verčia jaustis tikrais europiečiais, gyvenančiais ne provincijoje, o įvairių menų kupiname uostamiestyje.
Naujausi komentarai