Penktadienį Klaipėdos koncertų salėje prasidedantis festivalis „Salve Musica“ žada 10 koncertinių susitikimų su šventine klasika ir pačiais geriausiais jos atlikėjais.
Sveikinimai – „Aukurui“
Pirmasis festivalio koncertas skiriamas Klaipėdos choro „Aukuras“ kūrybinės veiklos 20-mečiui.
Aktyvus Klaipėdos muzikinio gyvenimo dalyvis, dainuojantis svarbiausiose Lietuvos scenose, kasmet plečiantis savo tarptautinių pasirodymų geografiją – toks šiandien yra Alfonso Vildžiūno vadovaujamas „Aukuras“.
Savo 20-ąjį jubiliejų klaipėdiečiai minės kartu su kolegomis – Šiaulių valstybiniu kameriniu choru „Polifonija“, kuriam vadovauja buvęs „Aukuro“ chormeisteris Tomas Ambrozaitis, ir Klaipėdos kameriniu orkestru (KKO), vadovaujamu Mindaugo Bačkaus. Šie trys kolektyvai jau parengė ne vieną bendrą programą. Kartu su jais dažnai muzikuoja ir jubiliejiniame koncerte pasirodysiantys solistai Asta Krikščiūnaitė (sopranas) bei Mindaugas Zimkus (tenoras). Dar vienas būsimo koncerto solistas Tadas Girininkas (bosas) yra baigęs Klaipėdos E.Balsio menų gimnaziją.
Koncerte bus atliekama didinga Josepho Haydno oratorija „Metų laikai“. Ji skirta solistams, mišriam chorui ir simfoniniam orkestrui, todėl KKO bus papildytas Lietuvos muzikos ir teatro akademijos simfoninio orkestro pučiamųjų ir mušamųjų grupe.
Sulaukė ypatingo svečio
Išskirtinis jubiliejinio vakaro svečias – dirigentas Dante Anzolini (Italija), apie kurio muzikavimą legenda mūsų mieste sklando jau daug metų. Ji prasidėjo įsimintinais G.Verdi operos „Traviata“ spektakliais Klaipėdos muzikiniame teatre.
„Aukuro“ choras ir Klaipėdos kamerinis orkestras jau koncertavo su šiuo dirigentu 1996 m. „Neišsenkantys prisiminimai išliko apie tų dviejų savaičių darbą su D.Anzolini. Tai muzikos Mikelandželas, gebantis nulipdyti įstabią skulptūrą iš bet kokios medžiagos“, – prisiminė smuikininkė Angelė Čiuberkienė. „Repeticijos su juo buvo labai turiningos, tikri meistriškumo seminarai. Mes rengėme labai sudėtingą programą, o abu kolektyvai dar tik neseniai buvo susikūrę. D.Anzolini mums vadovavo labai karštai, įkvepiančiai, kaip tikras italas, kartu sužadindamas pasitikėjimą savimi“, – pasakojo tuometė orkestro meno vadovė Liuda Kuraitienė.
„Jubiliejinei programai pasirinkau šį dirigentą todėl, nes, mano supratimu, jis yra dirigento idealas“, – teigė A.Vildžiūnas. – Nepamenu kito, taip kruopščiai dirbančio su partitūra, nepraleidžiančio jokių detalių. Jis yra griežtas, bet dėl reikalo, ir tai duoda rezultatų. Be to, jis yra labai komunikabilus. Jis man parašė, kad bando atgaivinti lietuvių kalbos žinias. Visi choristai labai apsidžiaugė, sužinoję, kad atvyks D.Anzolini.“
Pats dirigentas apie savo darbą su KKO atsiliepė labai emocionaliai: „Buvo džiugu dirbti su atlikėjais, kurie dėmesingi detalėms, rūpestingi ir pamišę dėl muzikos. Mūsų koncertuose buvo juntama tiek stipri energetika, tiek švelnumas bei savistaba. Dar pažymėčiau ir grojimo kokybę bei nuolankumą, kas yra reta tarp talentingų atlikėjų.“
Pamišęs dėl muzikos
D.Anzolini gimė Argentinoje italo ir čilietės šeimoje. Būdamas penkerių pradėjo groti fortepijonu, o 11-os – rašyti muziką. Argentinoje jis studijavo fortepijoną, kompoziciją ir dirigavimą. Vėliau mokėsi JAV, grojo klavesinu, smuiku, altu, obojumi, perkusiniais instrumentais, gilinosi į kalbas, literatūrą ir matematiką. Didelę įtaką jam turėjo garsus dirigentas Dennis Russellas Daviesas.
D.Anzolini labai laukiamas ne tik Klaipėdoje, bet ir viso pasaulio koncertų salėse, operos teatruose, jo gastrolės plačiai driekiasi per Europą, JAV, Šiaurės ir Pietų Ameriką. Argentinos kritikų asociacija 2006 m. jį paskelbė geriausiu metų dirigentu. Jis dirigavo daugybei orkestrų, tarp kurių – Beethovenhalle Orchestra in Bonn (Vokietija), Vienna Symphony Orchestra, Brucknerorchester of Linz (Austrija), Berner Symphoniker (Šveicarija), Bruxelles Radio Orchestra (Belgija), State Orchestra of San Paulo (Brazilija), National Symphony Orchestra ir La Plata Chamber Orchestra (Argentina), American Composers Orchestra (JAV) ir kiti.
Be klasikinio repertuaro, dirigentas taip pat aistringai renkasi šiuolaikinės muzikos partitūras. Jis stengiasi įtraukti bent po vieną naują kūrinį į kiekvieną koncertinę programą (1996 m. kartu su klaipėdiečiais jis interpretavo Osvaldo Balakausko „Requiem“ fragmentus). D.Anzolini teigė mėgstantis būti įrankiu, kuriam padedant kompozitoriai išgirsta savo kūrinius. Savo kaip dirigento misija jis laiko tarnavimą autoriams, kuriantiems šiuo metu.
Ypatingas įvykis
Pats D.Anzolini taip pat kuria muziką. Jis artimai bendradarbiauja su žymiu amerikiečių kompozitoriumi Philipu Glassu, atliko nemažai jo kūrinių. Itin sėkmingas buvo dirigento debiutas Metropoliteno operoje Niujorke 2008 m., kai jis dirigavo Ph.Glasso operą „Satyagraha“. JAV spaudoje šie spektakliai, kuriuos pamatė per 25 tūkst. klausytojų, sulaukė itin palankių atsiliepimų.
D.Anzolini sugrįžimas į Klaipėdą ir koncertas, tikėtina, taps reikšmingu muzikinio gyvenimo įvykiu. „Man sunku išreikšti žodžiais savo jausmus apie sugrįžimą į miestą, kuris su manimi elgėsi ypač gerai ir šiltai, kuriame sulaukiau daug pagarbos ir dėkingumo. Tai labai graži patirtis. Nors vėliau teko dirbti daugelyje gerai žinomų miestų, aš vis dar jaučiu prisirišimą prie Klaipėdos ir labai noriu sugrįžti dirbti jo muzikams ir jo publikai“, – prieš atvykdamas į Klaipėdą elektroniniame laiške rašė dirigentas.
Koncerto pradžia – 18 val.
Naujausi komentarai