Jau šį šeštadienį į Klaipėdos valstybinio muzikinio teatro sceną sugrįš viena populiariausių pasaulyje operų – G.Rossini „Sevilijos kirpėjas“. Šmaikštaus siužeto, komiškų personažų ir virtuoziškų arijų kupiną operą, „Operabase“ sąraše užimančią devintąją vietą tarp dažniausiai pasaulyje statomų šio žanro kūrinių, Klaipėdoje atliks būrys teatro ir kviestinių solistų, o prie dirigento pulto stos vienu inovatyviausių rusų dirigentų vadinamas Markas Kadinas.
G.Rossini muzikos magija
Sklando legendos, kad G.Rossini operą „Sevilijos kirpėjas“ sukūrė per neįtikėtinai trumpą laiką – vos 20 dienų. Nepaisant to, ji tapo ne tik geriausia šio kompozitoriaus opera buffa, bet ir viena geriausių šio žanro operų apskritai.
Jos veikėjus bene geriausiai charakterizuoja muzika – šmaikšti ir lengva. Pasak jau kuris laikas Klaipėdos muzikiniame teatre „Sevilijos kirpėją“ repetuojančio dirigento M.Kadino, G.Rossini muzikos lengva klausytis, tačiau techniškai ją atlikti išties sunku. Visų pagrindinių veikėjų partijos virtuozinės, reikalaujančios puikios koloratūrinio vokalo technikos. Tinkamas pasirengimas svarbus ir orkestrui.
„Kuo subtilesnį lengvumo, skaidrumo pojūtį turime išgauti, tuo sudėtingiau tai padaryti. Štai čia ir slypi visa G.Rossini muzikos magija“, – aiškino M.Kadinas.
Krasnojarsko (Rusija) simfoniniam orkestrui jau dešimtąjį sezoną vadovaujantis dirigentas teigė, kad klasikinė opera tiek Klaipėdoje, tiek La Scalos ar Covent Garden teatruose kelia panašius iššūkius.
„Kiekvienas melomanas žino „Sevilijos kirpėją“, kiekvieną šios operos ariją, natą. Kai yra su kuo palyginti, svarbu pasiekti aukštą atlikimo standartą“, – mano dirigentas.
Klaipėdoje atliks lietuviškai
Savo karjeroje su populiariausia G.Rossini komiška opera M.Kadinas susiduria nebe pirmą kartą – yra ją dirigavęs skirtinguose Maskvos teatruose. „Sevilijos kirpėjo“ arijos daugybę kartų skambėjo Krasnojarske jo diriguotuose iškilminguose koncertuose, kuriuose dainavo tokios operos žvaigždės kaip Dmitrijus Chvorostovskis, Sumi Jo ir kiti.
Į Klaipėdos muzikinio teatro sceną drauge su „Sevilijos kirpėju“ sugrįš ir šiuo metu Lietuvos nacionaliniame operos ir baleto teatre (LNOBT) pagrindines tenoro partijas dainuojantis Tomas Pavilionis (grafas Almaviva). Jis drauge su klaipėdiečiu baritonu Mindaugu Rojumi (Figaras) praėjusį pavasarį debiutavo bendrame San Francisko operos ir LNOBT „Sevilijos kirpėjo“ pastatyme. Tiesa, sostinėje šią operą solistams teko atlikti originalo, italų, kalba, o Klaipėdoje ji skambės lietuviškai.
Šeštadienio vakarą scenoje taip pat pasirodys Judita Butkytė-Komovienė (Rozina), Gintautas Platūkis (Don Bartolo), Artūras Kozlovskis (Don Bazilijus) ir kiti uostamiesčio Muzikinio teatro solistai.
Garsėja inovatyviu požiūriu
Ukrainiečių kilmės rusų dirigentas M.Kadinas pasakojo savo karjeros pradžioje ypač žavėjęsis šiuolaikine muzika. Bendradarbiaudamas su Maskvos šiuolaikinės muzikos ansambliu ir „New Music Studio“ dirigentas daug koncertavo Belgijoje ir Nyderlanduose. Vėliau Rusijos nacionaliniame orkestre jam buvo pasiūlytas dirigento asistento darbas, o 1999–2003 m. M.Kadinas leidosi į naują muzikinių iššūkių kupiną etapą su legendiniu „Maskvos virtuozų“ kameriniu orkestrui. Su šiuo kolektyvu jis atliko daugiau nei 120 koncertų Rusijoje, Nyderlanduose, Vokietijoje ir Šveicarijoje. 2003 m. dirigentas debiutavo ir Maskvos Didžiajame teatre.
Nuo 2004 m. einantis Krasnojarsko simfoninio orkestro muzikos vadovo ir vyriausiojo dirigento pareigas M.Kadinas sakė, kad jam svarbiausia – nuolat plėsti orkestro repertuarą, įtraukti į jį Krasnojarske iki šiol neskambėjusių kūrinių premjeras, pristatyti naujus ryškius menininkus, užsiimti šviečiamąja veikla. Neseniai inovatyviu požiūriu į simfoninio orkestro repertuarą garsėjančio M.Kadino vadovaujamas kolektyvas Krasnojarske drauge su 600 choro dainininkų atliko D.Kabalevskio Requiem. Rusijoje šis veikalas nebuvo atliktas daugiau kaip tris dešimtmečius.
Pastaruoju metu dirigentui tenka itin daug koncertuoti užsienyje. Gastrolių maršrutuose – ne tik Europos šalys, bet ir Azija, Amerika, Australija.
Naujajame sezone Klaipėdos muzikinis teatras sulauks ir daugiau kviestinių batutos meistrų. Lapkričio 29 d. vodevilio ir šokio spektaklio „Sveikas, Čarli“ antrąją dalį diriguos gruzinų kilmės dirigentas Aleksandras Khaindrava. Vasario 14-ajai G.Bizet operos „Karmen“ atnaujinimą rengs maestro Juozas Domarkas. Gegužę Europos operos dienai skirtą koncertą pristatys dirigentas Fredericas Deloche ir muzikos vadovas Milo Longo (Italija).
Naujausi komentarai