Šį spektaklį choreografė vadina choreografiniu tyrimu apie biologines sistemas. Kūrėją įkvėpė Isabelle Stengers ir Ilya Prigogine knyga „Order out of chaos“ (liet. „Tvarka iš chaoso“). „Mane nustebino mintis, kad gamtoje egzistuoja tiek daug tikslumo ir tvarkos. Žemėje visi objektai, tų objektų dalelės, net molekulės, jungiasi į sistemas. Jeigu sistemoje įvyksta klaida, tos mažos dalelytės pradeda „mąstyti“, veikia išvien ir taip bando išspręsti problemą. Taigi galima daryti prielaidą, kad „mąstyti“ gali net stalas ar kėdė, – šypsojosi V.Pitrinaitė. – Knygos įžvalgos pakuteno smalsumą – o koks žmogaus santykis su chaosu? Ar žmogus stabilumo būsenoje „miega“? Kiek atsitiktinumo, nežinomybės jis įsileidžia į savo hiperkontroliuojamą ir saugų gyvenimą?“
Spektaklyje žiūrovai pakviečiami stebėti savotiškai meditatyvų roko muzikos koncertą, kurio metu muzikanto Audriaus Kalyčio elektrinė gitara lyg mediumas iškviečia „šokančias dvasias“. Šokėjai įmetami į savotišką scenos skalbimo mašiną, kuri juos išsuka, išskalbia, išgręžia ir išdžiovina. Lyg didžiojo sprogimo metu į visatą šovusios dalelytės, atlikėjai į sceną atlekia iš niekur ir tarsi paveikti rikošeto atsitrenkia vieni į kitus, primindami mosh pit aktus, kai sunkiosios muzikos koncertų metu klausytojai puola sąmoningai vieni į kitus, taip sukurdami pavojingą brutalumo šokį. Inercijai spartėjant žiūrovai stebi gyvybės atsiradimo kosmose pastatymą – beprotiška kolektyvinė sinergija suformuoja pirmąsias atomų grandines, organinius junginius, ištisas dangaus kūnų sistemas ir ima plakti pažįstamas „Joy Division“ dainos „She‘s lost Control“ ritmas... Kūnų judėjimas, radijo trikdžių atspindžiai elektrinėje gitaroje ir žvaigždžių blyksnius primenantis šviesų dizainas sukuria savotišką „meditacijos kosmose“ atmosferą ir publiką atplėšia nuo žemiško pasaulio.
„Ordredesordreordredesordre“ intriguoja konceptualia choreografija, roko festivalio ir kosmoso įkvėptu šviesų dizainu, gyvai A.Kalyčio ir šokėjų atliekama muzika.
V.Pitrinaitė – Briuselyje gyvenanti choreografė, šokėja. Jos choreografinis braižas remiasi moksliniais tyrimais, pasaulio tautų šokio analize ir tarpdiscipliniškumu, populiariąja ir interneto kultūra. Choreografės spektaklis „Kiekviename šoka du“ buvo atrinktas dalyvauti prestižiniuose jaunųjų kūrėjų festivaliuose JT14, „Theatre de la Cite Internationale“ Paryžiuje ir „Premieres“ Strasbūre, o monospektaklis „Miss Lithuania“ laimėjo kelialapį į tarptautinį
„Aerowaves“ festivalį ir buvo nominuotas geriausiam sezono pasirodymui Paryžiaus „Confluences“ teatre, apkeliavo visą Europą ir JAV. 2018 m. V.Pitrinaitė su kolegomis sukūrė „Somaholidays“, kuris buvo nominuotas Auksiniam scenos kryžiui.
Naujausi komentarai